NEMILOSRDNE DYNAMICKÉ. NEKOMPROMISNE EFEKTÍVNE.

Filozofia BMW EfficientDynamics v BMW radu 2 Coupé.

Nové BMW radu 2 Coupé chce viac: viac výkonu, viac športovosti, viac úžasu. V niektorých prípadoch však menej znamená viac: menej spotrebovaného paliva a menej emisií. Vďaka režimu ECO PRO, rekuperácii brzdnej energie a funkcii Auto Start/Stop dokáže vozidlo dokonale využiť inteligentné prvky filozofie BMW EfficientDynamics. A vďaka svojmu aerodynamickému tvaru BMW radu 2 Coupé popritom všetkom aj výborne vyzerá.

REŽIM ECO PRO.

Podľa internej štúdie spoločnosti BMW týkajúcej sa spotreby paliva dokáže režim ECO PRO v závislosti od vášho jazdného štýlu znížiť spotrebu paliva až o 20 %. Potenciál úspory prinášajú aj ďalšie funkcie ako plachtenie (iba s prevodovkou Steptronic), asistent predvídania trasy a trasa ECO PRO (v oboch prípadoch iba s navigačným systémom Professional).
Funkcia plachtenia odpojí motor od pohonného reťazca a vozidlo sa následne pohybuje iba vlastnou zotrvačnosťou. Stane sa tak vtedy, keď vodič pri rýchlosti od 50 do 160 km/h zloží nohu z plynového pedála, nezačne však brzdiť, a zároveň asistent predvídania trasy nedeteguje žiadnu blížiacu sa zmenu rýchlostného limitu.
Asistent predvídania trasy dokáže s použitím navigačných údajov identifikovať blížiace sa zákruty, zastavané oblasti, rýchlostné obmedzenia, výjazdy z diaľnice a následne vodičovi v predstihu odporúča spomaliť.
V závislosti od vášho jazdného štýlu a podmienok na ceste vám funkcia trasa ECO PRO ponúkne najefektívnejšiu trasu z hľadiska spotreby. Palubný počítač zobrazí percentuálny pomer paliva, ktoré dokážete pomocou funkcie trasa ECO PRO ušetriť.

AERODYNAMIKA.

Dizajn tohto vozidla je poctou filozofii BMW EfficientDynamics. Jeho aerodynamická silueta produkuje minimálny odpor vzduchu. Nástavec pod predným nárazníkom je významný konštrukčný prvok, ktorý stelesňuje filozofiu BMW EfficientDynamics. Integrované vzduchové clony vedú vzduch z dvoch zvislých otvorov a pozdĺž oblúkov blatníkov predných kolies. Zároveň ho aj zrýchľujú a prekryjú ním vonkajšiu stranu kolies ako „clonou“. Tieto inovatívne technológie znižujú turbulencie a odpor vzduchu, čo na druhej strane výrazne znižuje spotrebu paliva. Plochý kryt podvozka, ktorý zároveň chráni priestor motora a zadnú nápravu, je ďalším prvkom, ktorý výrazne zlepšuje aerodynamiku vozidla. Tieto nové prvky nie sú výhodou len z pohľadu aerodynamiky: zlepšujú zároveň aj zvukovú izoláciu a poskytujú lepšiu ochranu pred hrdzou.

FUNKCIA AUTO START/STOP.

Funkcia Auto Start/Stop sa stará o to, aby vozidlo spotrebovávalo palivo len vtedy, keď je v pohybe. Keď čakáte na semaforoch alebo v dopravnej zápche, funkcia Auto Start/Stop šetrí palivo tým, že vypne motor, len čo vozidlo zastaví a vodič zloží nohu zo spojky (manuálna prevodovka) alebo podrží stlačenú brzdu, až kým vozidlo nezastaví (prevodovka Steptronic).
O aktivite funkcie Auto Start/Stop vás informuje informačný displej vozidla. Len čo vodič zaradí rýchlosť (manuálna prevodovka) alebo zloží nohu z brzdy (prevodovka Steptronic), motor sa znovu sám okamžite naštartuje.
Funkcia Auto Start/Stop nikdy neohrozí komfort ani bezpečnosť, keďže ostáva neaktívna v prípade, kým motor nedosiahne ideálnu pracovnú teplotu, interiér nie je dostatočne vykúrený alebo vychladený, ak je batéria málo nabitá, alebo ak hýbete volantom.
Centrálna riadiaca jednotka v prípade potreby motor reštartuje, dokonca aj keď vozidlo stojí. Napríklad vtedy, keď sa samovoľne dá do pohybu, alebo ak sa zahmlia okná. Funkciu Auto Start/Stop môžete kedykoľvek jednoducho vypnúť.

REKUPERÁCIA BRZDNEJ ENERGIE.

Pri každom brzdení sa uvoľňuje kinetická energia, ktorá až donedávna zostávala úplne nevyužitá. Rekuperácia brzdnej energie ťaží z tohto dlho nevyužitého potenciálu. Energiu, ktorá sa generuje vždy, keď uvoľníte plynový pedál alebo začnete brzdiť, zachytáva a mení ju na elektrickú. Táto elektrická energia sa následne použije na dobíjanie batérie vozidla. Tento inteligentný systém riadenia energie zabezpečí, že alternátor už nemusí bežať nepretržite, čo znižuje energetické zaťaženie motora. Výsledkom je znížená spotreba paliva a zvýšená dynamika – v klasickom štýle BMW EfficientDynamics

8-STUPŇOVÁ PREVODOVKA STEPTRONIC.

8-stupňová prevodovka Steptronic je meradlom dynamiky aj efektivity a kľúčovým komponentom stratégie BMW EfficientDynamics. Jej nezvyčajne krátke intervaly radenia sú základom optimálneho prenosu výkonu v každej rýchlosti. Vďaka tomu sa výrazne zníži spotreba paliva a vodič si bude môcť oveľa viac vychutnávať športový a dynamický výkon. Najmä pri rýchlej jazde vysoký počet prevodov znižuje otáčky motora, čím pomáha nielen znižovať spotrebu, ale zároveň redukuje hlučnosť motora.
Svoju úlohu zohráva aj menič krútiaceho momentu – a to aj v manuálnom režime radenia. V kombinácii s malými intervalmi otáčok a precíznym ladením prevodovky poskytuje vysokú mieru komfortu radenia a podstatne zníženú hlučnosť.
Vďaka 8-stupňovej prevodovke Steptronic z balíka BMW EfficientDynamics je odteraz možné aktívne zvýšiť dynamiku vo vozidlách s novou funkciou predvídavý pohon cez ovládač jazdného zážitku. V režime „Sport“ využíva riadiaca jednotka prevodovky údaje z navigačného systému, aby umožnila systému dynamickejšie reakcie na základe profilu trasy. Režim „Comfort“, ako to naznačuje samotný názov, prináša program radenia s menej častým radením orientovaný na komfort.

INDIKÁTOR ZMENY PREVODU.

Zaradením správneho prevodového stupňa v správnom okamihu dokážete znížiť spotrebu paliva, najmä v mestskej premávke alebo na dlhých tratiach. Optimálne radenie, nižšia spotreba – elektronická riadiaca jednotka motora identifikuje najefektívnejší prevod podľa podmienok na ceste a otáčok motora. Na informačnom displeji sa zobrazí šípka, ktorá vám naznačí, kedy je optimálne zaradiť vyšší alebo nižší prevodový stupeň. Systém tiež rozozná váš zámer prudko zrýchliť a následne odporučí preradiť neskôr, až keď je opäť vhodné znížiť otáčky motora na úsporné. Odporúčania na zmenu prevodových stupňov dostáva vodič aj v manuálnom režime radenia prevodovky Steptronic. Porovnávacie testy ukázali, že vozidlá s indikátorom zmeny prevodu majú približne o štyri percentá nižšiu spotrebu.