UDÁVA TEMPO V KAŽDEJ DISCIPLÍNE.

Jazdná dynamika a efektivita v BMW radu 3 Gran Turismo.

UDÁVA TEMPO V KAŽDEJ DISCIPLÍNE.

Jazdná dynamika a efektivita v BMW radu 3 Gran Turismo.

Viac radosti z jazdy pri nižších emisiách. BMW radu 3 Gran Turismo selektívne kombinuje atribúty, ktoré si na prvý pohľad protirečia. K najvyšším jazdným výkonom ho ženie komplexný technologický balík, od opatrení EfficientDynamics, ako je napríklad osemstupňová prevodovka Steptronic, až po Adaptívny podvozok. Čistá dynamika dostáva aj silnú vizuálnu podporu, napríklad v podobe aktívneho zadného spojlera, ktorý nezameniteľne identifikuje BMW radu 3 Gran Turismo.

UDÁVA TEMPO V KAŽDEJ DISCIPLÍNE.Jazdná dynamika a efektivita v BMW radu 3 Gran Turismo.

Viac radosti z jazdy pri nižších emisiách. BMW radu 3 Gran Turismo selektívne kombinuje atribúty, ktoré si na prvý pohľad protirečia. K najvyšším jazdným výkonom ho ženie komplexný technologický balík, od opatrení EfficientDynamics, ako je napríklad osemstupňová prevodovka Steptronic, až po Adaptívny podvozok. Čistá dynamika dostáva aj silnú vizuálnu podporu, napríklad v podobe aktívneho zadného spojlera, ktorý nezameniteľne identifikuje BMW radu 3 Gran Turismo.

DYNAMIKA V NAJLEPŠEJ FORME.

DYNAMIKA V NAJLEPŠEJ FORME.

Podvozok, ktorý prenesie na cestu čistú silu. A motory BMW TwinPower Turbo pre maximálnu energiu. Zažite pozoruhodnú dynamiku BMW radu 3 Gran Turismo – zažite bezhraničnú radosť z jazdy.

BMW 340i Gran Turismo:

Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 7,0 – 7,3

Emisie CO2 v g/km (kombinované): 159 – 166

Spotreba paliva, energie a emisie CO2 závisia od použitého rozmeru diskov kolies a pneumatík. Spotreba paliva sa stanovuje v súlade s jazdným cyklom ECE. Zobrazené modely môžu čiastočne obsahovať doplnkovú výbavu a príslušenstvo, ktoré nie sú súčasťou štandardnej výbavy.

DYNAMICKÁ EFEKTIVITA.

BMW radu 3 Gran Turismo stanovuje nové štandardy v oblasti dynamiky aj komfortu. Osemstupňová prevodovka Steptronic sa v interakcii so silou motorov BMW TwinPower Turbo postará o vždy optimálne využitie výkonu, pri každej rýchlosti. Adaptívny M podvozok otvorí ešte vyššiu dimenziu zážitku z dynamickej jazdy.

  • Motory BMW TwinPower Turbo

    Vďaka technológii BMW TwinPower Turbo dokáže inovatívna nová generácia benzínových aj naftových motorov z palety BMW EfficientDynamics produkovať vysokú dynamiku a excelentné reakcie už od nízkych otáčok, pri súčasnom zachovaní výnimočnej nízkej spotreby aj emisií. Zvýšená efektivita a optimálna dynamika sú zárukou podstatne intenzívnejšej radosti z jazdy.

    Benzínové motory sú vybavené inovatívnou technológiou prepĺňania turbodúchadlom, plne variabilným manažmentom ventilov so systémami Valvetronic a Double-VANOS, ako aj priamym vstrekovaním paliva High Precision Injection. Súbor týchto vysoko sofistikovaných prvkov spolu prináša pozoruhodný priebeh výkonu a zároveň vysokú efektivitu.

    Pri naftových motoroch pozostáva balík technológií z turbodúchadiel s variabilnou geometriou a najnovšej generácie priameho vstrekovania paliva common-rail. Pomocou nich sa výrazne optimalizuje proces spaľovania a dosahujú sa ešte nižšie hodnoty spotreby aj emisií.

  • 8-stupňová prevodovka Steptronic

    8-stupňová prevodovka Steptronic stanovuje nové štandardy komfortu aj dynamiky a patrí medzi kľúčové prvky BMW EfficientDynamics. Nezvyčajne krátke intervaly medzi jednotlivými prevodovými stupňami umožnia optimálny prenos výkonu v každej rýchlosti. To podstatne znižuje spotrebu, zároveň však prináša vodičovi možnosť dynamických a športových jazdných zážitkov. Vysoký počet prevodov zároveň znižuje otáčky pri rýchlej jazde, čo prispieva nielen k poklesu spotreby, ale aj k redukovaniu hlučnosti motora.

    Svojím dielom prispeje aj elektronicky riadený menič krútiaceho momentu – dokonca aj vtedy, keď vodič využíva manuálny režim radenia. Spolu s krátkymi intervalmi jednotlivých rýchlostných stupňov a precíznym vyladením prevodovky tak garantuje mimoriadne hladké radenie.

    Pri zvolení režimu SPORT reaguje prevodovka priamejšie a športovejšie, režim COMFORT pre zmenu aktivuje program radenia pri nižších otáčkach. Na činnosť prevodovky majú vplyv aj integrované funkcie vozidla, napríklad Predvídavý pohon a jej práca závisí aj od neustále získavaných informácií o stave vozidla či dopravnej situácie. Nezávisle od aktuálneho jazdného režimu však systém vždy zvolí ten najvhodnejší prevod.

  • Adaptívny M podvozok

    Adaptívny M podvozok je znížený o desať milimetrov, s cieľom ešte viac zvýrazniť dynamický potenciál vozidla. Vodič má k dispozícii možnosť meniť charakter jazdy pomocou Ovládača jazdného zážitku, ktorým si zvolí jazdný režim, na aký má práve chuť, od komfortného až po extrémne športový. Bez ohľadu na to, pre ktoré nastavenie sa rozhodne, elektronicky riadené tlmiče sa v priebehu zlomku sekundy automaticky prispôsobujú situácii na vozovke. Systém obsahuje množstvo senzorov, ktoré sledujú nielen pohyby kolies, ale aj rýchlosť jazdy, s cieľom optimalizovať účinok tlmičov a bezpečnosť vozidla.

    Režim COMFORT sa postará o výnimočne pohodlnú jazdu s výrazným utlmením nerovností cesty. Režim SPORT ponúka citeľne dynamický podvozok s podstatne tuhším charakterom tlmičov. Mimoriadne športovú jazdnú dynamiku zabezpečí režim SPORT+, so spontánnejšími reakciami riadenia aj pohonu. Pri ňom sa zároveň aktivuje Dynamická kontrola trakcie (DTC), ktorá umožní kontrolovaný preklz poháňaných kolies, Dynamická kontrola stability (DSC) sa však pri tom úplne nevypne, iba sa posunú hranice jej zásahov až na situácie, keď už sa vozidlo nebezpečne blíži k fyzikálnym limitom.

AKTÍVNY ZADNÝ SPOJLER.

Aktívny zadný spojler sa automaticky vysunie pri rýchlosti nad 110 km/h, s cieľom zvýšiť stabilitu jazdy a len čo vozidlo opäť spomalí pod 70 km/h, samočinne sa zasunie. Jeho ovládanie je možné aj manuálne, tlačidlom vo dverách vodiča.

INTELIGENTNÝ MANAŽMENT ENERGIE.

Štandardné technológie BMW EfficientDynamics – napríklad funkcia Auto Start Stop, ECO PRO režim, Rekuperácia brzdnej energie alebo elektromechanický posilňovač riadenia, spolu tvoria inteligentný manažment energie, ktorý znižuje spotrebu paliva a tým prispieva k udržateľnej mobilite. A to všetko pri zachovaní nekompromisne vysokej dynamiky a intenzívnej radosti z jazdy.

  • Ovládač jazdných zážitkov s ECO PRO režimom

    Ovládač jazdného zážitku ponúka vodičovi na výber predvolený režim COMFORT, na efektivitu orientovaný režim ECO PRO, dynamický režim SPORT a režim SPORT+, ktorý posúva športovosť jazdy až po fyzikálne hranice. ECO PRO režim prispôsobuje charakter činnosti prevodovky Steptronic (ak je vo vozidle) a systémov kúrenia aj klimatizácie tak, aby sa dosiahla najvyššia možná hospodárnosť prevádzky. Jeho aktivovaním dokážete dosiahnuť úsporu v spotrebe paliva až do 20 percent.* Ďalší šetriaci potenciál prináša funkcia „plachtenia“ a ECO PRO trasa, ktorá odporúča najúspornejšiu trasu jazdy, so zohľadnením aktuálnej premávky, štýlu jazdy vodiča a miestnych podmienok. Funkcia „plachtenia“ pri jazde rýchlosťou až do 160 km/h automaticky odpojí motor od pohonu v momente, keď vodič zloží nohu z akcelerátora, ale nezačne brzdiť. Vozidlo sa vtedy pohybuje iba vlastnou kinetickou energiou.

    Režim COMFORT zaistí mimoriadne príjemný jazdný zážitok pomocou adekvátneho prispôsobenia komponentov podvozka. V režimoch SPORT a SPORT+ sa podvozok naopak nastaví s prioritou na dynamickejšiu jazdu, pričom sa zároveň dosiahnu spontánnejšie reakcie motora, automatická prevodovka Steptronic preraďuje pri vyšších otáčkach a Indikátor zmeny prevodového stupňa odporúča radiť neskôr. Celkovo sa reakcie vozidla zmenia na citeľne tuhšie a priamejšie.

    * Podľa internej štúdie BMW o spotrebe paliva; závisí od individuálneho vodičského štýlu.

  • Funkcia Auto Start Stop

    Funkcia Auto Start Stop vypína motor keď sa vozidlo dočasne zastaví (napr. na semaforoch alebo v hustej premávke), s cieľom ešte viac znížiť spotrebu. Keď vodič stlačí spojku (manuálna prevodovka), alebo zloží nohu z brzdy (prevodovka Steptronic), motor sa znovu samočinne naštartuje v priebehu zlomku sekundy.

  • Rekuperácia brzdnej energie

    Každý proces brzdenia uvoľňuje kinetickú energiu a tá až donedávna zostávala nevyužitá. Rekuperácia brzdnej energie využíva práve tento potenciál. Energiu, ktorá vzniká vždy, keď vodič zloží nohu z akcelerátora alebo začne brzdiť, zachytáva a mení ju na elektrickú. Tú následne využije na dobíjanie batérie vozidla. Tento inteligentný systém manažmentu energie znamená, že akcelerátor už nemusí generovať elektrickú energiu nepretržite, čím sa znižuje zaťaženie motora. Výsledkom je redukovaná spotreba paliva a viac dostupnej hnacej sily – teda klasické atribúty BMW EfficientDynamics.

  • Elektrický posilňovač riadenia

    Elektrický posilňovač optimálne prispôsobuje svoj účinok aktuálnej rýchlosti jazdy. Výsledkom je priame a presné riadenie vo vysokých rýchlostiach, zároveň však minimálna námaha pri parkovaní a pomalom manévrovaní. Tento posilňovač spotrebúva energiu iba vtedy, keď je potrebná, čím šetrí palivo a znižuje emisie.

    Namiesto klasického hydraulického čerpadla sa spolieha na elektrický motor. V konvenčných systémoch musí byť čerpadlo neustále poháňané motorom, na rozdiel od neho je však elektrický posilňovač v prevádzke iba vtedy, keď vodič hýbe volantom. Pri jazde na rovnej ceste alebo v zákrute so stabilným polomerom je elektrický motor v posilňovači neaktívny a neodoberá žiadnu energiu. Flexibilným prispôsobovaním posilňovacieho účinku rýchlosti jazdy sa zároveň stará o zvýšený komfort riadenia.

Spotreba paliva a emisie CO₂.

  • Ďalšie informácie o oficiálnej spotrebe paliva, elektrickej energie a oficiálnych špecifických emisiách CO2 pre nové osobné automobily získate zo smernice "'New Passenger Vehicle Fuel and Energy Consumption and CO2 Emission Guidelines ", dostupnej bezplatne na všetkých predajných miestach a na adrese "DAT Deutschland Automobil Treuhand GmbH, Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Deutschland alebo na adrese http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html.

    Hodnoty spotreby paliva, elektrickej energie a emisií CO2 závisia od použitého rozmeru diskov kolies a pneumatík. Uvedené hodnoty nesúvisia s konkrétnym vozidlom a nie sú súčasťou produktovej ponuky; ich cieľom je výlučne porovnanie medzi dvoma rozličnými typmi vozidiel. Emisie CO2, vznikajúce pri výrobe a dodávke paliva alebo iných zdrojov energie, nie sú pri stanovení emisií CO2 zohľadnené, v súlade s direktívou 1999/94/EC.