RODENÝ ŠPORTOVEC. S REZERVOU VÝKONU.

Jazdná dynamika a efektivita BMW radu 3 Sedan.

RODENÝ ŠPORTOVEC. S REZERVOU VÝKONU.

Jazdná dynamika a efektivita BMW radu 3 Sedan.

BMW radu 3 Sedan je dynamické mnohými rozličnými spôsobmi. Doplnkový Adaptívny M podvozok alebo Variabilné športové riadenie sú zárukou maximálnej agility, poskytnú vám prvotriedny handling a precízne reakcie aj pri ostrej jazde. Motory BMW TwinPower Turbo a doplnková 8-stupňová prevodovka Steptronic Sport sú zárukou bezhraničnej radosti z jazdy. Tieto a ďalšie technológie BMW EfficientDynamics umožňujú dosiahnuť vysoké výkony, zároveň sa však postarajú o zníženie spotreby paliva.

RODENÝ ŠPORTOVEC. S REZERVOU VÝKONU.Jazdná dynamika a efektivita BMW radu 3 Sedan.

BMW radu 3 Sedan je dynamické mnohými rozličnými spôsobmi. Doplnkový Adaptívny M podvozok alebo Variabilné športové riadenie sú zárukou maximálnej agility, poskytnú vám prvotriedny handling a precízne reakcie aj pri ostrej jazde. Motory BMW TwinPower Turbo a doplnková 8-stupňová prevodovka Steptronic Sport sú zárukou bezhraničnej radosti z jazdy. Tieto a ďalšie technológie BMW EfficientDynamics umožňujú dosiahnuť vysoké výkony, zároveň sa však postarajú o zníženie spotreby paliva.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

BMW EFFICIENT DYNAMICS.

Získajte viac z každého jedného litra vďaka BMW EfficientDynamics: vyšší výkon, väčšiu úsporu paliva a intenzívnejšie pôžitky z jazdy. Technické inovácie, ktoré znižujú spotrebu paliva, pričom zároveň zvyšujú zábavný faktor jazdy, sú štandardne k dispozícii v každom jednom BMW.

ATLÉT VO VRCHOLNEJ FORME.

Jazdná dynamika BMW radu 3.

ATLÉT VO VRCHOLNEJ FORME.

Jazdná dynamika BMW radu 3.

8-STUPŇOVÁ PREVODOVKA STEPTRONIC SPORT.

8-STUPŇOVÁ PREVODOVKA STEPTRONIC SPORT.

8-stupňová prevodovka Steptronic Sport sa prispôsobí rozličným individuálnym jazdným štýlom. Dokonalo sa hodí na všetko od pohodlnej až po extrémne dynamickú jazdu. Okrem automatického radenia samozrejme ponúka kedykoľvek aj manuálnu voľbu prevodov – aj s pomocou Indikátora zmeny prevodových stupňov. Manuálne radenie je možné buď dynamicky tvarovanou voliacou pákou alebo radiacimi pádlami na volante.
V režime SPORT je radenie orientované na maximálnu možnú dynamiku. Vďaka krátkym intervalom medzi jednotlivými stupňami pracuje motor vždy v optimálnom pásme otáčok, čo umožní maximalizovať jeho dynamiku aj efektivitu. Zároveň sa vďaka tomu zlepšuje akcelerácia, čo je užitočné napríklad pri predbiehaní. Pre kontrolovanú maximálnu akceleráciu z pokoja je k dispozícii funkcia Launch Control.
Pri jazde vysokou rýchlosťou sa najvyšší ôsmy prevod vďaka svojej dĺžke postará o pokles otáčok motora, čo zníži spotrebu aj hlučnosť agregátu. Svoju úlohu tu zohráva aj novo vyvinutý menič krútiaceho momentu. 8-stupňová prevodovka Steptronic Sport ponúka najvyšší možný komfort radenia pri maximálnej možnej efektivite.

  • 8-stupňová prevodovka Steptronic.

    8-stupňová prevodovka Steptronic stanovuje nové meradlá komfortu aj dynamiky a patrí ku kľúčovým prvkom BMW EfficientDynamics. Nezvyčajne krátke intervaly medzi rýchlostnými stupňami umožňujú dosiahnuť optimálny prenos výkonu pri každej rýchlosti. To podstatne znižuje spotrebu paliva, pričom zároveň umožňuje vodičovi vychutnať si viac športovosti a dynamiky. Obzvlášť pri jazde vysokou rýchlosťou sú otáčky nižšie, čo prispieva k redukcii spotreby aj hlučnosti motora.
    Svoju úlohu zohráva aj menič krútiaceho momentu, dokonca aj pri manuálnom radení. Spolu s krátkymi intervalmi prevodových stupňov sa vďaka minimálnemu preklzu a precíznemu ladeniu postará o maximálny možný komfort zmeny prevodov.
    Integrované funkcie ako napríklad predvídavý pohon, spolu s neustálym sledovaním pohybov vozidla a dopravnej situácie, majú výrazný vplyv na spôsob, akým prevodovka mení rýchlostné stupne. Jej systém v každom jazdnom režime zvolí vždy najvhodnejší prevod. Riadiaca jednotka prevodovky je prepojená s navigačným systémom, vďaka čomu dokáže predvídavá funkcia pohonu prispôsobiť mód s menej častým radením (režim COMFORT) alebo naopak športovo dynamickými zmenami prevodov (režim SPORT) dokonca aj geografickému profilu prechádzanej trasy.

BMW 340i SEDAN.

BMW 340i SEDAN.

Suverénny priebeh výkonu, zamatovo hladký chod a markantný zvuk sú typickými znakmi radového benzínového 6-valca BMW TwinPower Turbo z modelovej rodiny BMW EfficientDynamics. Tento silný 3,0-litrový agregát kombinuje technológie plne variabilného manažmentu ventilov Valvetronic a Double-VANOS s priamym vstrekovaním benzínu High Precision Injection a TwinScroll turbodúchadlom, pre optimálne plnenie valcov za každých okolností. Výsledok: maximálny výkon 240 kW (326 k) a najvyšší krútiaci moment 450 Nm v pásme 1380-5000 otáčok. BMW 340i Sedan vďaka nim zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,1–5,2 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Súhrou inteligentných technológií sa podarilo dosiahnuť kombinovanú spotrebu iba 6,5 až 7,7 litra na 100 km, pri emisiách CO2 len 152 až 179 g/km.
Táto pohonná jednotka uspokojí každého vodiča. Svoj vysoký výkon dokáže poskytnúť v širokom pracovnom pásme a už od najnižších otáčok reaguje mimoriadne spontánne – inými slovami: typický motor BMW.

BMW 320d SEDAN EFFICIENT DYNAMICS EDITION.

BMW 320d Sedan EfficientDynamics Edition s 2,0-litrovým naftovým 4-valcom BMW TwinPower Turbo vás ohromí svojou skromnosťou v nárokoch na palivo. Jeho motor vyvinie výkon 120 kW (163 k) pri 4000 otáčkach a krútiaci moment 400 Nm od 1750 do 2250 otáčok. Tieto hodnoty rozbehnú BMW 320d Sedan EfficientDynamics Edition na 100 km/h z pokoja za 7,8 až 7,9 sekundy. Kombinovaná spotreba paliva je však iba 3,8 až 4,3 litra na 100 km, pri emisiách CO₂ len 99 až 113 g/km.

Naftový 2,0-litrový 4-valec pritom disponuje vynikajúcimi reakciami, už od nízkych otáčok a vďaka najnovšej generácii priameho vstrekovania common-rail je aj pozoruhodne kultivovaný. Variabilná geometria turbodúchadla generuje optimálny plniaci tlak, čím vytvára trvalo vysoký krútiaci moment, v širokom pracovnom pásme.

K pozoruhodnej efektivite vozidla prispieva aj optimalizovaná prevodovka, upravený režim Indikátora zmeny prevodového stupňa a rozličné aerodynamické modifikácie.

PODVOZOK.

Pokiaľ ide o jazdnú dynamiku, BMW radu 3 stanovuje nové štandardy každou svojou generáciou. Pokrok vo vývoji technológie tlmičov, prepracované systémy zavesenia kolies a stále sofistikovanejšie riadenie prinášali neustály nárast jazdných pôžitkov. Jemné vyladenie kinematiky náprav prinieslo zlepšenie priečnej aj pozdĺžnej stability. Aktuálne BMW radu 3 má k dispozícii okrem štandardného podvozka aj M Šport podvozok a Adaptívny M podvozok. Prináša tiež presnejšie riadenie, redukované nakláňanie a optimalizovanú smerovú stabilitu. BMW radu 3 Sedan presvedčí svojimi excelentnými jazdnými vlastnosťami, dokonalou ovládateľnosťou a vynikajúcou agilitou, pričom zároveň ponúka maximálny komfort vo všetkých jazdných situáciách.

  • Adaptívny M podvozok.

    Adaptívny M podvozok, znížený o 10 mm, ešte výraznejšie využije plný dynamický potenciál BMW radu 3. Vodič ním dokáže prispôsobiť charakter vozidla takému štýlu jazdy, na aký má práve chuť, od komfortného až po extrémne dynamický. Bez ohľadu na to, ktorý režim je práve zvolený, sa elektronicky riadené tlmiče Adaptívneho M podvozka neustále priebežne prispôsobujú podmienkam na ceste, v priebehu zlomkov sekundy. Systém zároveň využíva množstvo senzorov, ktoré merajú vibrácie kolies a rýchlosť jazdy vozidla, s cieľom optimalizovať prácu tlmičov a zvýšiť bezpečnosť.
    Režim COMFORT sa aktivuje pre voľbu pohodového štýlu jazdy. Režim SPORT pre zmenu citeľne pritvrdí tlmiče, ako základ pre dynamický štýl. Pre extrémne športovú jazdu je ideálnou voľbou režim SPORT+. Pri ňom sa aktivuje funkcia Dynamickej kontroly trakcie (DTC), ktorá umožňuje kontrolovaný preklz poháňaných kolies, pre vodičov schopných a ochotných atakovať fyzikálne limity. Dynamická kontrola stability DSC však nie je plne vypnutá, akurát zasahuje oveľa neskôr, keď už atakovanie hraníc prestáva byť stabilné a bezpečné.

  • Variabilné športové riadenie.

    Variabilné športové riadenie a posilňovač Servotronic s premenlivým účinkom vytvárajú presné a dynamické reakcie a postarajú sa o optimalizáciu námahy, potrebnej na točenie volantom. Prevodový pomer riadenia sa mení nezávisle od rýchlosti jazdy. Okolo stredovej polohy je riadenie menej strmé, čo zabezpečí vysokú presnosť a stabilitu pri rýchlej jazde priamym smerom alebo v zákrutách s nemenným polomerom. Smerom ku krajným polohám strmosť stúpa a kolesá reagujú na rovnaký pohyb volantu výraznejším natočením. To na jednej strane zvyšuje agilnosť vozidla pri prudkých športových manévroch či náhlych zmenách smeru jazdy, zároveň však uľahčuje manévrovanie pri parkovaní.

  • BMW xDrive

    Inteligentný pohon všetkých štyroch kolies BMW xDrive sa dokonalo prispôsobí aj tým najnáročnejším podmienkam na ceste a postará sa o vynikajúcu trakciu za každých okolností. Vďaka pohonu xDrive a jeho súčinnosti s Dynamickou kontrolou stability (DSC) si BMW zachová vždy bezpečné a stabilné jazdné vlastnosti. xDrive v koordinácii so senzormi DSC rozdeľuje pohonnú silu rýchlo a flexibilne medzi obidve nápravy, s cieľom predísť nedotáčavosti aj pretáčavosti, teda zaručiť vynikajúcu smerovú stabilitu. Navyše garantuje rýchlu a bezpečnú akceleráciu aj na klzkých a strmých povrchoch. Samotné DSC teda musí za kritických podmienok na ceste zasahovať v menšej miere. BMW xDrive kombinuje výhody pohonu všetkých kolies – trakciu, smerovú stabilitu a jazdnú bezpečnosť – s klasickou BMW agilnosťou.

OVLÁDAČ JAZDNÉHO ZÁŽITKU VRÁTANE ECO PRO REŽIMU.

Ovládač jazdného zážitku ponúka vodičovi na výber režim COMFORT pre štandardné nastavenie motora a prevodovky, ECO PRO režim zameraný na vyššiu efektivitu a režim SPORT, ktorý umožní ešte dynamickejšiu jazdu. ECO PRO režim prispôsobí charakteristiku elektronického akcelerátora a prevodovky, ako aj pracovný režim kúrenia a klimatizácie v prospech čo najúspornejšej jazdy. ECO PRO režim dokáže priniesť úsporu paliva až do 20 percent. Jej ďalšie zníženie je možné vďaka režimu „plachtenia“ a ECO PRO trase. ECO PRO trasa pomáha šetriť palivo tak, že vodičovi odporúča trasu jazdy optimalizovanú z hľadiska efektivity, pričom berie do úvahy hustotu premávky, individuálny vodičský štýl a miestne podmienky. Funkcia „plachtenia“ sa aktivuje keď vodič pri rýchlosti jazdy do 160 km/h zloží nohu z akcelerátora, nezačne však brzdiť.
Režim COMFORT je určený pre pohodový jazdný štýl. Režim SPORT aktivuje citeľne dynamickejšie nastavenie podvozka s tvrdšou charakteristikou tlmičov. Pre extrémne dynamickú jazdu sa ideálne hodí režim SPORT+. Pri oboch športových módoch sa okrem podvozka prispôsobia športovej jazde aj komponenty pohonu: Motor reaguje rýchlejšie na pedál akcelerátora, automatická prevodovka radí vyššie stupne pri vyšších otáčkach a Indikátor zmeny prevodového stupňa pri manuálnom režime alebo manuálnej prevodovke odporúča preradiť pri vyšších otáčkach. Celé vozidlo tak reaguje priamejšie a dynamickejšie.

INTELIGENTNÝ MANAŽMENT ENERGIE.

Inteligentný manažment energie v BMW radu 3 Sedan zabezpečuje množstvo štandardných technológií súboru BMW EfficientDynamics, ako sú funkcia Auto Start Stop, Elektrický posilňovač riadenia, Rekuperácia brzdnej energie či Indikátor zmeny prevodového stupňa. Vzájomná súhra týchto technológií je zárukou udržateľnej mobility a maximálnej efektivity.

  • Funkcia Auto Start Stop

    Funkcia Auto Start Stop sa postará o to, aby sa palivo spotrebúvalo iba vtedy, keď je automobil v pohybe. Kým čaká na semaforoch, alebo v zhustenej premávke, funkcia Auto Start Stop vypne jeho motor hneď ako vozidlo zastane a vodič zaradí neutrál (manuálna prevodovka), alebo podrží stlačenú brzdu pri stojacom vozidle (prevodovka Steptronic).

    O aktivite funkcie Auto Start Stop vás upovedomí info displej. Len čo opäť stlačíte spojku (manuálna prevodovka), alebo pustíte brzdu (prevodovka Steptronic), motor sa znovu sám naštartuje v priebehu zlomku sekundy, takže môžete bez zdržania pokračovať v jazde.

    Funkcia Auto Start Stop nikdy neohrozí komfort ani bezpečnosť, keďže ostáva neaktívna v prípade, kým motor nedosiahne ideálnu pracovnú teplotu, interiér nie je dostatočne vykúrený alebo vychladený, ak je batéria málo nabitá alebo ak hýbete volantom. Centrálna riadiaca jednotka v prípade potreby motor reštartuje, dokonca aj keď vozidlo stojí. Napríklad vtedy, keď sa samovoľne dá do pohybu, alebo sa zahmlia okná. Funkcia Auto Start Stop sa dá kedykoľvek vypnúť tlačidlom.

  • Rekuperácia brzdnej energie

    Pri každom brzdení sa uvoľňuje kinetická energia a tá donedávna zostávala nevyužitá. Rekuperácia brzdnej energie sa zameriava práve na tento dlho prehliadaný potenciál. Energiu, ktorá sa generuje vždy, keď uvoľníte akcelerátor alebo začnete brzdiť, zachytáva a mení ju na elektrickú, ktorá sa následne využíva na dobíjanie batérie. Tento inteligentný systém manažmentu energie znamená, že alternátor už nemusí bežať permanentne, čo redukuje energetické zaťaženie motora. Výsledkom je znížená spotreba a zvýšená dynamika – v klasickom štýle BMW EfficientDynamics.

  • Elektrický posilňovač riadenia

    Vždy keď vodič točí volantom, spotrebúva sa energia. Prečo by sa však mala mrhať aj vtedy, keď sa volant nehýbe? BMW Elektrický posilňovač riadenia je aktívny iba vtedy, keď je potrebný. Takýmto spôsobom systém pomáha prispieť k zníženiu spotreby paliva a k redukcii emisií.

    Na rozdiel od konvenčných hydraulických systémov využíva elektrický motor. To znamená, že konzumuje energiu iba vtedy, keď sa volant aktívne točí. Keď sa nehýbe, napríklad na rovinke alebo v zákrute so stálym polomerom, elektrický motor posilňovača je neaktívny. Flexibilným prispôsobovaním účinku posilňovača riadenia aktuálnej jazdnej situácii a rýchlosti sa celkovo zlepšuje aj komfort riadenia.

  • Indikátor zmeny prevodového stupňa

    Zmena prevodu v správnej chvíli môže viesť k podstatnému zníženiu spotreby paliva, tak v meste ako aj mimo neho. Optimálne radenie, nižšia spotreba – elektronická riadiaca jednotka motora identifikuje najefektívnejší prevod podľa podmienok na ceste a otáčok motora. Na info displeji sa zobrazí šípka, ktorá vám naznačí, kedy je optimálne zaradiť vyšší alebo nižší prevod. Systém tiež rozozná váš zámer prudko akcelerovať a následne odporučí preradiť neskôr, až keď je opäť vhodné znížiť otáčky motora na úsporné. Porovnávacie testy ukázali, že vozidlá s Indikátorom zmeny prevodového stupňa majú približne o štyri percentá nižšiu spotrebu.