ELEGANCIA PRENESENÁ NA CESTU.

Jazdná dynamika a efektivita BMW radu 7.

ELEGANCIA PRENESENÁ NA CESTU.

Jazdná dynamika a efektivita BMW radu 7.

Inovatívna odľahčená konštrukcia, priekopnícke motory a vysoko inteligentný energetický manažment sú najlepšími dôkazmi: Technológie vyvinuté konštruktérmi BMW EfficientDynamics stanovujú nové štandardy. V BMW radu 7 sú zjednotené majstrovsky dokonalým spôsobom. Výsledkom je optimálna kombinácia jazdného komfortu, dynamiky a efektivity.

ELEGANCIA PRENESENÁ NA CESTU. Jazdná dynamika a efektivita BMW radu 7.

Inovatívna odľahčená konštrukcia, priekopnícke motory a vysoko inteligentný energetický manažment sú najlepšími dôkazmi: Technológie vyvinuté konštruktérmi BMW EfficientDynamics stanovujú nové štandardy. V BMW radu 7 sú zjednotené majstrovsky dokonalým spôsobom. Výsledkom je optimálna kombinácia jazdného komfortu, dynamiky a efektivity.

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Či už je cieľom maximálna dynamika alebo minimálna spotreba, BMW dosiahne oboje, s koncentráciou vždy na to podstatné: typickú BMW radosť z jazdy. BMW EfficientDynamics je vývojová stratégia BMW, zameraná na minimalizovanie spotreby paliva aj emisií CO2, pri súčasnom zvyšovaní dynamiky a radosti z jazdy. Je to komplexný balík technológií, ktorý obsahuje motor, manažment energie a koncepciu vozidla – v štandardnej výbave každého BMW.
Nová generácia benzínových aj naftových motorov z rodiny BMW TwinPower Turbo je zodpovedná za zlepšené jazdné výkony a zároveň nižšiu spotrebu paliva. Optimalizovaná aerodynamika prispieva k zvýšenej efektivite, tak ako aj koncepcia BMW EfficientLightweight, ktorá súčasne znižuje hmotnosť, zároveň však zvyšuje pevnosť vozidla, použitím tých správnych materiálov pre tie správne komponenty. Je to ďalší dôkaz o nespornom líderstve v oblasti inovácií pre BMW ako jedinú významnú automobilku, ktorá využíva v sériovej výrobe ako kľúčový materiál aj ultra pevný karbón (CFRP, plast vystužený uhlíkovými vláknami). BMW EfficientDynamics je komplexný balík technológií, vrátane Inteligentného manažmentu energie a vodičom aktivovateľného ECO PRO režimu, ktorý podporí úsporný štýl jazdy. BMW sa zároveň zameriava na futuristické pohonné koncepcie ako je napríklad technológia eDrive so 100-percentným elektrickým pohonom a plug-in hybridné vozidlá.

BMW EFFICIENTLIGHTWEIGHT.

BMW EFFICIENTLIGHTWEIGHT.

Program BMW EfficientLightweight sa zameriava nielen na konštrukciu odľahčených komponentov a inteligentné kombinovanie materiálov, ale aj na dôslednú optimalizáciu každého jedného detailu.
Použitie hliníka, vysokopevnostnej ocele, horčíka a karbónu (CFRP, plast vystužený uhlíkovými vláknami), z ktorého je vytvorený konštrukčný prvok Carbon Core BMW radu 7, prispieva k dramatickému zníženiu hmotnosti vozidla, pri súčasnom zvýšení jeho pevnosti a stability. Dôkaz: nová generácia luxusného sedanu je až o 130 kg ľahšia než predchodca, napriek zvýšenému počtu komfortných a bezpečnostných funkcií. K tomu sa pridáva inteligentná hybridná konštrukcia a optimalizované technológie spájania komponentov, ktoré takisto prispievajú k poklesu hmotnosti a zníženiu ťažiska vozidla.
Vďaka týmto vývojovým úspechom BMW EfficientLightweight stanovuje nové meradlá inteligentnej odľahčenej konštrukcie. Oproti porovnateľným modelom predošlej generácie to pomáha novému BMW radu 7 dosiahnuť zníženie emisií CO2 o ďalších 25%. Táto úspora vychádza z optimalizácie celého hodnotového reťazca, od surovín, cez výrobu, prepravu, až po recykláciu, prostredníctvom sofistikovaných produkčných procesov (selektívne využitie materiálov, energia pre výrobu BMW z obnoviteľných zdrojov) a udržateľných charakteristík produktov (sekundárny hliník, recyklované termoplastické materiály).

CARBON CORE.

Centrálnym prvkom BMW EfficientLightweight v BMW radu 7 je inovatívne využitie zmiešanej materiálovej konštrukcie. Aplikácia ocele, hliníka ale predovšetkým inovatívneho karbónu (CFRP, plast vystužený uhlíkovými vláknami), prináša nielen splnenie najvyšších požiadaviek jazdnej dynamiky, ale stanovuje úplne nové štandardy konštrukcie automobilov luxusnej triedy ako takých.
V centre tejto holistickej koncepcie stojí Carbon Core (karbónové jadro) s mimoriadnou výhodou oproti oceli v oblasti torznej tuhosti karosérie a zároveň hmotnosti. Dôsledné zníženie hmotnosti ako celok, spolu s optimalizáciu každého najmenšieho detailu, prináša aj takmer dokonalo rovnovážny pomer zaťaženia náprav 50:50 a podstatné zníženie ťažiska vozidla. Vo výsledku to znamená vytvorenie ideálneho génového základu pre maximálny jazdný komfort, pri súčasnom zlepšení ovládateľnosti a agility vozidla, spolu so znížením spotreby aj emisií.
Takýmto spôsobom BMW EfficientDynamics inteligentne spája ultimatívnu efektivitu s maximálnou jazdnou dynamikou a demonštruje svoje technologické schopnosti v oblasti inovatívnej odľahčenej konštrukcie.

AERODYNAMIKA.

Aerodynamika je dôležitou oblasťou a má kardinálny význam pre optimalizovanie množstva charakteristík vozidla, od jazdnej stability, cez hlučnosť, až po spotrebu a emisie.
Aerodynamika z hľadiska BMW EfficientDynamics zohráva kľúčovú rolu, preto je veľmi dôležitá snaha o jej zlepšenie, prostredníctvom zníženia hodnoty takzvaného koeficientu aerodynamického odporu (Cx). Podielom 40% k tomu prispievajú samotné proporcie karosérie, 20% pripadá na podlahu pod vozidlom a podvozok, 30% na kolesá a priestor okolo nich a 10% na funkčné otvory. Najefektívnejšími oblasťami na optimálne zlepšenie sú kolesá a funkčné otvory, keďže základný tvar je do veľkej miery diktovaný dizajnom vozidla a podvozky s podlahou sú dnes už prakticky kompletne a hladko zakrytované.
Najpodstatnejšie zníženie odporu vzduchu prináša kombinácia Vzduchových záclon a výduchov Air Breather v oblasti predných kolies, ako aj obličky Active Air Stream s viditeľnými vzduchovými klapkami, ktoré sa aktívne otvárajú a zatvárajú podľa reálnej potreby chladenia motora. Navyše, vzduchové pruženie oboch náprav pri rýchlosti nad 120 km/h automaticky zníži vozidlo o 10 mm, čo takisto prinesie zníženie odporu vzduchu. Celkovo sa aerodynamický odpor nového BMW radu 7 v porovnaní s predchodcom znížil vďaka súboru vývojových optimalizácií o 10 %.

  • Obličky Active Air Stream

    Obličky dvojitej mreže chladiča Active Air Stream sú špičkou vývoja nových aerodynamických technológií. Keď nie je potrebný chladiaci vzduch pre motor, klapky v obličkách sa elektronicky zatvoria, čím nielen znížia množstvo vzduchu, prúdiace do priestoru motora, ale tiež významne zlepšia aerodynamiku, teda aj hodnoty spotreby.

  • Vzduchové záclony

    Vzduchové záclony zlepšujú aerodynamiku karosérie jednoduchým, ale mimoriadne účinným spôsobom. Dva zužujúce sa kanály vedú vzduch z otvorov v nástavci pod predným nárazníkom smerom nad vonkajší povrch predných kolies, ktorý prekryjú ako keby „záclonou“. Takto sa efektívne znižuje odpor vzduchu v danej oblasti, čo prispieva k redukcii spotreby paliva aj emisií CO2. Ďalšou výhodou Vzduchových záclon je príspevok k lepšiemu chladeniu dôležitých komponentov vozidla.

  • Výduchy Air Breather

    Výduchy Air Breather sú umiestnené za oboma prednými kolesami a sú ďalšou z inovácií, ktoré optimalizujú aerodynamiku vozidla. Spolu so Vzduchovými záclonami v prednom nástavci výrazne redukujú turbulencie okolo predných kolies cieleným usmernením prúdenia ponad ich povrch a súčasne jeho účinným odvádzaním z tejto oblasti. Tým sa znižuje odpor vzduchu a následne klesá spotreba paliva aj emisie CO2.

  • Aero kolesá

    Dokonalá aerodynamika pre optimalizáciu spotreby paliva sa nekončí iba pri tvare karosérie. Napríklad v kolesách vozidla a okolo nich spôsobuje otáčavý pohyb lúčov na diskoch turbulencie, ktoré zvyšujú odpor vzduchu. Nové Aero kolesá vyvinuté v BMW, s optimalizovaným dizajnom diskov s lúčmi v tvare lopatiek turbíny, tieto turbulencie efektívne znižujú a v maximálnej možnej miere presmerujú prúdenie pozdĺž bokov karosérie. Výsledkom je lepšia aerodynamika a tým pádom nižšia spotreba, redukované emisie a viac radosti z jazdy.

BMW 730d/Ld.

BMW 730d/Ld s radovým naftovým 6-valcom BMW TwinPower Turbo z novej generácie motorov BMW EfficientDynamics prezentuje suverénne jazdné výkony a zároveň príkladne nízku spotrebu. Mohutný krútiaci moment 620 Nm potvrdzuje aj výkonom 195 kW (265 k). Kombinovaná spotreba je však na úrovni iba 4,5 až 5,0 l/100 km (4,8 až 5,2 s pohonom xDrive), pri adekvátne nízkych emisiách CO2 do 119 do 132 g/km (xDrive: 127 až 137 g/km). BMW 730d/Ld vybavené týmto agregátom zrýchli z 0 na 100 km/h iba za 6,1 až 6,2 sekundy (xDrive: 5,8 až 5,9 s) a dosiahne maximálnu rýchlosť 250 km/h. Ľahká hliníková konštrukcia 3,0-litrového motora inšpiruje skvelou dynamikou, pozoruhodným priebehom výkonu a špičkovými reakciami v každom pásme otáčok. Priame vstrekovanie common-rail kombinuje s dvojstupňovým prepĺňaním s variabilnou geometriou turbodúchadiel.

8-STUPŇOVÁ PREVODOVKA STEPTRONIC.

8-STUPŇOVÁ PREVODOVKA STEPTRONIC.

8-stupňová prevodovka Steptronic stanovuje nové meradlá komfortu aj dynamiky a patrí ku kľúčovým prvkom BMW EfficientDynamics. Nezvyčajne krátke intervaly medzi rýchlostnými stupňami umožňujú dosiahnuť optimálny prenos výkonu pri každej rýchlosti. To podstatne znižuje spotrebu paliva, pričom zároveň umožňuje vodičovi vychutnať si viac športovosti a dynamiky. Obzvlášť pri jazde vysokou rýchlosťou sú otáčky nižšie, čo prispieva k redukcii spotreby aj hlučnosti motora.
Svoju úlohu zohráva aj menič krútiaceho momentu, dokonca aj pri manuálnom radení. Spolu s krátkymi intervalmi prevodových stupňov sa vďaka minimálnemu preklzu a precíznemu ladeniu postará o maximálny možný komfort zmeny prevodov.
Integrované funkcie ako napríklad predvídavý pohon, spolu s neustálym sledovaním pohybov vozidla a dopravnej situácie, majú výrazný vplyv na spôsob, akým prevodovka mení rýchlostné stupne. Jej systém v každom jazdnom režime zvolí vždy najvhodnejší prevod. Riadiaca jednotka prevodovky je prepojená s navigačným systémom, vďaka čomu dokáže predvídavá funkcia pohonu prispôsobiť mód s menej častým radením (režim COMFORT) alebo naopak športovo dynamickými zmenami prevodov (režim SPORT) dokonca aj geografickému profilu prechádzanej trasy

BMW xDRIVE.

Inteligentný pohon všetkých štyroch kolies BMW xDrive sa dokonalo prispôsobí aj tým najnáročnejším podmienkam na ceste a postará sa o vynikajúcu trakciu za každých okolností. Vďaka pohonu xDrive a jeho súčinnosti s Dynamickou kontrolou stability (DSC) si BMW zachová vždy bezpečné a stabilné jazdné vlastnosti. xDrive v koordinácii so senzormi DSC rozdeľuje pohonnú silu rýchlo a flexibilne medzi obidve nápravy, s cieľom predísť nedotáčavosti aj pretáčavosti, teda zaručiť vynikajúcu smerovú stabilitu. Navyše garantuje rýchlu a bezpečnú akceleráciu aj na klzkých a strmých povrchoch. Samotné DSC teda musí za kritických podmienok na ceste zasahovať v menšej miere. BMW xDrive kombinuje výhody pohonu všetkých kolies – trakciu, smerovú stabilitu a jazdnú bezpečnosť – s klasickou BMW agilnosťou.

INTELIGENTNÝ MANAŽMENT ENERGIE.

Štandardnými prvkami inteligentného energetického manažmentu BMW radu 7 sú technológie BMW EfficientDynamics: funkcia Auto Start Stop, Rekuperácia brzdnej energie a elektrický posilňovač riadenia. Ich cielená koordinácia prináša záruku udržateľnej mobility a maximálnej efektivity.
Tu zobrazené ilustrácie môžu podliehať zmenám.

  • Funkcia Auto Start/Stop

    Funkcia Auto Start Stop sa postará o to, aby sa palivo spotrebúvalo iba vtedy, keď je automobil v pohybe. Kým čaká na semaforoch, alebo v zhustenej premávke, funkcia Auto Start Stop vypne jeho motor hneď ako vozidlo zastane a vodič podrží stlačenú brzdu pri stojacom vozidle. Takto je možné dosiahnuť zníženie spotreby paliva až do 6 %.
    O aktivite funkcie Auto Start Stop vás upovedomí info displej. Len čo opäť pustíte brzdu, motor sa znovu sám naštartuje v priebehu zlomku sekundy, takže môžete bez zdržania pokračovať v jazde.
    Funkcia Auto Start Stop nikdy neohrozí komfort ani bezpečnosť, keďže ostáva neaktívna v prípade, kým motor nedosiahne ideálnu pracovnú teplotu, interiér nie je dostatočne vykúrený alebo vychladený, ak je batéria málo nabitá alebo ak hýbete volantom. Centrálna riadiaca jednotka v prípade potreby motor reštartuje, dokonca aj keď vozidlo stojí. Napríklad vtedy, keď sa samovoľne dá do pohybu, alebo sa zahmlia okná. Funkcia Auto Start Stop sa dá kedykoľvek vypnúť tlačidlom.

  • Rekuperácia brzdnej energie

    Pri každom brzdení sa uvoľňuje kinetická energia a tá donedávna zostávala nevyužitá. Rekuperácia brzdnej energie sa zameriava práve na tento dlho prehliadaný potenciál. Energiu, ktorá sa generuje vždy, keď uvoľníte akcelerátor alebo začnete brzdiť, zachytáva a mení ju na elektrickú, ktorá sa následne využíva na dobíjanie batérie. Tento inteligentný systém manažmentu energie znamená, že alternátor už nemusí bežať permanentne, čo redukuje energetické zaťaženie motora. Výsledkom je znížená spotreba a zvýšená dynamika – v klasickom štýle BMW EfficientDynamics.

  • Elektrický posilňovač riadenia

    Vždy keď vodič točí volantom, spotrebúva sa energia. Prečo by sa však mala mrhať aj vtedy, keď sa volant nehýbe? BMW elektrický posilňovač riadenia je aktívny iba vtedy, keď je potrebný. Takýmto spôsobom systém pomáha prispieť k zníženiu spotreby paliva a k redukcii emisií.
    Tento systém namiesto hydraulického čerpadla využíva elektrický motor. Na rozdiel od konvenčných hydraulických systémov, neustále poháňaných motorom, konzumuje energiu iba vtedy, keď sa volant aktívne točí. Keď sa nehýbe, napríklad na rovinke alebo v zákrute so stálym polomerom, elektrický motor posilňovača je neaktívny. Flexibilným prispôsobovaním účinku posilňovača riadenia aktuálnej jazdnej situácii a rýchlosti sa celkovo zlepšuje aj komfort a presnosť riadenia.

OVLÁDAČ JAZDNÉHO ZÁŽITKU S ECO PRO REŽIMOM.

Ovládač jazdného zážitku dáva vodičovi na výber medzi štandardným režimom nastavenia pohonu aj podvozka COMFORT, na úsporu orientovaným režimom ECO PRO a režimom SPORT, orientovaným na dosiahnutie maximálne dynamického štýlu jazdy. Nová interaktívna funkcia Adaptive Mode dokáže v závislosti od aktuálne zvoleného módu a podľa interakcie s navigáciou v reálnom čase neustále a priebežne prispôsobovať Dynamické riadenie tlmičov, prevodovku Steptronic aj posilňovač riadenia v dostatočnom predstihu tak, aby ich nastavenia vyhovovali aktuálnej jazdnej situácii. ECO PRO režim pre zmenu optimalizuje funkčnosť akcelerátora, prevodovky, kúrenia a klimatizácie s cieľom dosiahnuť počas jazdy čo najnižšiu spotrebu. ECO PRO režim dokáže priniesť zníženie spotreby až do 20 %. Ďalšia úspora sa dá dosiahnuť pomocou režimu „plachtenia“, Asistentom predvídania trasy a ECO PRO trasou. ECO PRO trasa šetrí palivo tak, že vodičovi odporučí trasu, optimalizovanú z hľadiska efektivity, pričom berie do úvahy situáciu v premávke, individuálny jazdný štýl a miestne podmienky. Funkcia „plachtenia“ umožňuje vozidlu úsporne sa pohybovať vlastnou kinetickou energiou keď vodič zloží nohu z akcelerátora, ale nezačne brzdiť. V režime SPORT vozidlo reaguje priamejšie, čím vytvára dynamickejší jazdný zážitok.

  • Plachtenie

    Funkcia „plachtenia“ umožňuje vozidlu úsporne sa pohybovať vlastnou kinetickou energiou keď vodič zloží nohu z akcelerátora, ale nezačne brzdiť.

  • Asistent predvídania trasy

    Asistent predvídania trasy využíva navigačný systém na zhodnotenie miestnych podmienok a v predstihu dáva vodičovi tipy na úpravu jazdného štýlu. Ak napríklad za najbližšou zákrutou nasleduje úsek so zníženou rýchlosťou, systém mu odporúča prestať akcelerovať už pred ňou.

  • ECO PRO trasa

    ECO PRO trasa prináša ďalšiu pomoc pri snahe o zníženie spotreby. V závislosti od aktuálnej hustoty premávky, miestnych podmienok a individuálneho jazdného štýlu odporúča vodičovi trasu, najvhodnejšiu z hľadiska efektivity.

  • Adaptive Mode

    Adaptive Mode je inteligentná a interaktívna funkcia Ovládača jazdného zážitku. Režim Adaptive Mode ovplyvňuje Dynamické riadenie tlmičov, prevodovku Steptronic, riadenie a neustále priebežne prispôsobuje ich nastavenia tak aktuálnej situácii, ako aj zvolenému východiskovému jazdnému módu (COMFORT/SPORT).

    Keď je Adaptive Mode aktívny, systém berie do úvahy množstvo faktorov ako napríklad zopnutie kickdown spínača, pohyby volantom a nastavenia systému udržiavania rýchlosti, spolu s individuálnym vodičským štýlom. Okrem toho sa tiež spolieha na interakciu s navigáciou v reálnom čase, ktorú využíva na zmenu nastavenia podvozka už v predstihu, napríklad pred vjazdom do zákruty, pred križovatkou alebo pri zmene povrchu cesty. Okrem režimu Adaptive Mode má vodič ešte na výber módy SPORT, COMFORT a ECO PRO.

  • Spotreba a emisie CO2 pre modely BMW radu 7 s benzínovým alebo naftovým motorom:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 4,4 až 12,6*
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 116 až 294*

    Spotreba a emisie CO2 pre modely BMW radu 7 iPerformance:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 2,0 až 2,5
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 45 až 56
    Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná): 12,5 až 13,9

    Spotreba a emisie CO2 pre BMW 750Li xDrive:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 8,3 až 8,5
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 192 až 197

    Spotreba a emisie CO2 pre BMW M760Li xDrive a BMW M760Li xDrive Modell V12 Excellence:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 12,6*
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 294*

    Spotreba a emisie CO2 pre BMW 730d:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 4,5 až 4,9
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 119 až 129

    * Pri jednotlivých modeloch sú uvedené technické údaje predbežnými hodnotami.

    Hodnoty spotreby paliva, emisií CO2 a spotreby elektrickej energie závisia od zvoleného rozmeru diskov kolies a pneumatík.

    Ďalšie informácie o oficiálnej spotrebe paliva, elektrickej energie a oficiálnych špecifických emisiách CO2 pre nové automobily nájdete v predpise „Smernica o spotrebe paliva, elektrickej energie a emisiách CO2 nových osobných automobilov“, ktorý je dostupný bezplatne na všetkých predajných miestach a na adrese DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Deutschland.