ELEKTRIZUJÚCI POCIT Z JAZDY.

BMW 740e plug-in hybrid.

BMW iPerformance

ELEKTRIZUJÚCI POCIT Z JAZDY.

BMW 740e plug-in hybrid.

Dojazd a výkon pohonnej jednotky BMW TwinPower Turbo kombinovaný s efektivitou elektromotora: BMW radu 7 s technológiu BMW EfficientDynamics eDrive (BMW 740e, 740Le a 740Le xDrive iPerformance) spája to najlepšie z oboch svetov. Výsledkom je podstatne znížená spotreba paliva s adekvátne redukovanými emisiami. A jazdné výkony, ktoré umožnia intenzívnejšie si vychutnať komfort a atmosféru v BMW radu 7.

ELEKTRIZUJÚCI POCIT Z JAZDY.BMW 740e plug-in hybrid.

Dojazd a výkon pohonnej jednotky BMW TwinPower Turbo kombinovaný s efektivitou elektromotora: BMW radu 7 s technológiu BMW EfficientDynamics eDrive (BMW 740e, 740Le a 740Le xDrive iPerformance) spája to najlepšie z oboch svetov. Výsledkom je podstatne znížená spotreba paliva s adekvátne redukovanými emisiami. A jazdné výkony, ktoré umožnia intenzívnejšie si vychutnať komfort a atmosféru v BMW radu 7.

KONCEPCIA VOZIDLA.

Luxusný sedan BMW s minimálnou spotrebou paliva a maximálnymi jazdnými parametrami vo všetkých režimoch: Vďaka svojmu komfortu a dynamike napĺňa BMW radu 7 iPerformance všetky očakávania. Navonok sa model iPerformance líši od konvenčne poháňaných modelov napríklad nápisom eDrive na oboch C-stĺpikoch alebo logom „i“ na predných bočných paneloch. Modré lišty v obličkách a modré kryty nábojov kolies sú takisto nezameniteľnými znakmi pokrokovej technológie tohto vozidla. To, čím sa odlišuje najvýraznejšie, je však dojazd v čisto elektrickom režime: Vzdialenosť 44 až 48 km (xDrive: 41 až 45 km) dokáže prejsť s nulovými lokálnym emisiami a bez spotreby paliva. Dokonca aj v kombinovanom pohonnom režime sú emisie CO2 pre BMW radu 7 iPerformance na úrovni iba 45 až 51 g/km (xDrive: 49 až 56 g/km). Vysokonapäťová batéria je umiestnená pod zadným sedadlom tak úsporne, že v batožinovom priestore ostáva ešte 420-litrový objem, dostatočný aj pre veľkú batožinu. Koncepcia tohto vozidla, orientovaného na budúcnosť, si dnes iba ťažko hľadá seberovného.

INDIVIDUÁLNY JAZDNÝ ŠTÝL.

BMW radu 7 iPerformance je plug-in hybrid s rozličnými jazdnými režimami, ktorých voľbou dokáže vodič výrazne ovplyvniť spotrebu paliva. Výsledok v reálnej praktickej prevádzke v prvom rade závisí od ich výberu a v druhom rade aj od osobného vodičského štýlu. Keď je batéria plne nabitá, vzdialenosť až do 48 km (xDrive: do 45 km) dokážete prejsť čisto na elektrický pohon.

POHON.

BMW radu 7 iPerformance poháňa výkonný benzínový 4-valec BMW TwinPower Turbo a vysoko efektívny elektromotor eDrive. Systémový výkon je až 240 kW (326 k), pri kombinovanej systémovej spotrebe paliva iba 2,0 až 2,2 l/100 km (xDrive: 2,1 až 2,5 l/100 km)*. Optimálnu trakciu zabezpečí inteligentný pohon všetkých kolies BMW xDrive. Kombinácia technológií BMW EfficientDynamics vytvorila inovatívne vozidlo s hospodárnym využitím paliva, zároveň však s plnou dynamikou a stabilitou za každých podmienok na ceste.


* Údaje o spotrebe paliva a emisiách CO₂ závisia od zvoleného rozmeru pneumatík.

  • Benzínový 4-valec BMW TwinPower Turbo

    Benzínový 4-valec BMW TwinPower Turbo v BMW 740e/Le iPerformance garantuje jedinečné jazdné zážitky, s dynamickými reakciami od nízkych otáčok a spontánnym ťahom v širokom pracovnom pásme. K tomu navyše je aj skromný v nárokoch na palivo a ekologický.

    V tomto agregáte nájdete iba tie najpokročilejšie komponenty modernej konštrukcie motorov. Na zvýšenie dynamiky aj efektivity využíva BMW technológiou BMW TwinPower Turbo, ktorá tu pozostáva z prepĺňania turbodúchadlom, systémov plne variabilného manažmentu Valvetronic a Double-VANOS a z priameho vstrekovania paliva High Precision Injection. V kombinácii a spolupráci umožňujú dosahovať vynikajúci pomer výkonu a efektivity pri každej záťaži, čím znižujú spotrebu. V plug-in hybridnom systéme pracuje motor vo vysokých záťažových režimoch, kedy má pri dobíjaní vysokonapäťovej batérie optimálny pomer výkonu a efektivity. Inými slovami: Elektrická energia pre vysokonapäťovú batériu sa generuje mimoriadne efektívnym spôsobom počas jazdy vozidla.

    Tento motor je členom rodiny BMW EfficientDynamics. Vyvinie výkon 190 kW (258 k), krútiaci moment 400 Nm a vozidlo rozbehne z 0 na 100 km/h za 5,4 až 5,5 sekundy (xDrive: 5,3 s). Kombinovaná spotreba je však iba 2,0 až 2,2 l/100 km (xDrive: 2,1 až 2,5 l/100 km), pri emisiách CO2 len 45 až 51 g/km (xDrive: 49 až 56 g/km).

  • Elektromotor

    Kvapalinou chladený elektrický motor v plug-in hybridnej konfigurácii je integrovaný v prevodovke vozidla. Disponuje výkonom 83 kW (113 k) a vyvinie krútiaci moment 250 Nm. Na vzdialenosť približne do 40 km* (xDrive: do 37 km*) je schopný poháňať vozidlo v 100% elektrickom režime, maximálnou rýchlosťou do 120 km/h.
    Vždy, keď vodič uvoľní akcelerátor, elektrický motor sa začne správať ako generátor, poháňaný kolesami, ktorý v tej chvíli mení kinetickú energiu na elektrickú v procese, zvanom rekuperácia. Ešte vyšší rekuperačný efekt sa dosahuje pri brzdení. Až do určitej výšky brzdného účinku sa na spomalenie vozidla využíva výlučne samotný elektrický motor, ktorý tak premieňa ešte viac kinetickej energie na elektrickú. Táto bezplatná rekuperovaná energia sa následne dá využiť buď na pohon vozidla, alebo na napájanie jeho elektrických komponentov. Výsledkom je výrazné zníženie spotreby a podstatné zvýšenie efektivity jazdy.

    * Tieto údaje sú predbežné a ešte neboli oficiálne potvrdené. Vychádzajú z použitia 17-palcových a 18-palcových pneumatík so zníženým valivým odporom.

  • Vysokonapäťová batéria

    Vysokonapäťová batéria v BMW 740e/Le iPerformance je umiestnená pod zadnými sedadlami mimoriadne úsporne, vďaka čomu sa objem batožinového priestoru zmenšil oproti konvenčným modelom iba minimálne (na 420 litrov). Batériu je možné nabíjať dodávaným káblom z bežnej domácej 230-voltovej zásuvky alebo na verejnej nabíjacej stanici. Nabíjanie prebieha aj počas niektorých režimov jazdy, kedy elektrický motor plní funkciu generátora pri procese rekuperácie a kinetická energia, konvertovaná na elektrickú, sa ukladá do batérie.


    Vďaka lítium-iónovej technológii má kvapalinou chladená vysokonapäťová batéria nevšedne vysokú energetickú hustotu pri relatívne kompaktných rozmeroch. Pri kapacite 9,2 kWh dokáže poskytnúť elektromotoru výkon 83 kW, kedykoľvek a okamžite. Keď je plne nabitá, BMW 740e/Le iPerformance s ňou dokáže čisto na elektrický pohon prejsť vzdialenosť do 40 až 48 km pri maximálnej rýchlosti do 140 km/h.

INTELIGENTNÝ MANAŽMENT ENERGIE.

Inteligentný manažment energie je jedným z nosných pilierov koncepcie BMW iPerformance . Tento systém koordinuje interakciu všetkých komponentov pohonu za účelom skombinovania najvyššej možnej efektivity s maximálnou jazdnou dynamikou. Faktor účinnosti hybridného systému optimalizuje predvídavou voľbou adekvátneho typu pohonu. Využiť dokáže dokonca aj navigačné údaje, na identifikáciu úsekov trasy a situácií, ktoré sa najlepšie hodia pre elektrickú jazdu alebo pre nabíjanie vysokonapäťovej batérie.
 

V situáciách, v ktorých by spaľovací motor dosahoval nízku účinnosť, systém dá povel na zvýšenie jeho výkonu, pri ktorom dosiahne vyššiu účinnosť. To znamená režim jazdy, pri ktorom spaľovací motor pridá väčší podiel výkonu do výsledného pohonu. Jeho vyšší výkon sa využije aj na generovanie elektrickej energie pre vysokonapäťovú batériu prostredníctvom elektromotora/generátora – a tá sa neskôr dá zužitkovať na čisto elektrickú jazdu, alebo na podporu spaľovacieho motora. Systém tiež ovláda elektrický motor/generátor tak, aby sa pri spomaľovaní a brzdení kinetická energia efektívne menila na elektrickú. V kombinácii s ECO PRO režimom prispôsobuje inteligentný manažment energie prevádzku všetkých systémov vozidla, vrátane pomocných agregátov a komfortných funkcií, dosiahnutiu maximálnej možnej efektivity s minimálnou spotrebou.
 

Tlačidlo eDrive umožňuje vodičovi kedykoľvek si zvoliť jeden z troch rozličných elektrických režimov. Pri naštartovaní vozidla je ako predvolený vždy aktívny režim AUTO eDrive, čiže hybridný mód. Prepnutie na MAX eDrive umožňuje čisto elektrickú jazdu rýchlosťou do 140 km/h. Režim Battery Control uchováva v batérii uloženú energiu pre neskoršie využitie.

  • Režim AUTO eDrive

    Pri naštartovaní vozidla je ako predvolený vždy aktivovaný režim AUTO eDrive, čiže hybridný mód, ktorý dáva vodičovi výhody selektívneho a kontrolovaného využitia čisto elektrickej jazdy. V závislosti od hmotnostného zaťaženia vozidla a stavu nabitia batérie dokáže vozidlo využívať režim čisto elektrickej jazdy do rýchlosti 80 km/h. Power-meter na prístrojovom paneli informuje vodiča o elektrickom výkone, ktorý vozidlo aktuálne využíva aj o automatickej aktivácii spaľovacieho motora v prípade potreby.

  • Režim MAX eDrive

    Režim MAX eDrive – čisto elektrický mód – je optimalizovaný pre maximálny výkon elektrického motora. Vodič dokáže plne stlačiť akcelerátor bez toho, aby sa aktivoval spaľovací motor, až do maximálnej rýchlosti 140 km/h. Benzínový agregát sa v prípade potreby vyššieho výkonu dá aktivovať aj v tomto režime. Stačí, ak vodič stlačí pedál akcelerátora až po kickdown spínač, alebo naštartuje spaľovací motor pomocou páky prevodovky.

  • Režim Battery Control

    V režime Battery Control poháňa vozidlo výlučne spaľovací motor, pričom zároveň prebieha nabíjanie batérie do miery, zvolenej vodičom. Ušetrená elektrická energia sa neskôr dá využiť pre ďalšiu čisto elektrickú jazdu.

  • Asistent predvídania trasy

    Len čo sa do navigačného systému vloží cieľ cesty, predvídavý manažment energie vykoná analýzu plánovanej trasy s využitím stálych údajov, ako sú napríklad rýchlostné obmedzenia, ale aj informácií v reálnom čase o aktuálnej situácii v premávke. Systém následne dokáže efektívnejšie využiť čisto elektrický režim jazdy podľa situácie a predovšetkým pre tie úseky trasy, pre ktoré sa najviac hodí, napríklad pre jazdu v meste.

NABÍJANIE.

Či už využijete konvenčnú domácu elektrickú zásuvku alebo zariadenie BMW i Wallbox z ponuky produktov a služieb 360° ELECTRIC, nabíjanie vysokonapäťovej batérie bude vždy maximálne jednoduché. Navyše, na cestách máte k dispozícii množstvo verejných nabíjacích staníc ChargeNow.

  • Domáce nabíjanie

    Vozidlo dokážete pohodlne doma nabíjať z bežnej 230-voltovej zásuvky, ktorá vám „naplní nádrž“ približne za štyri hodiny. Nabíjacia prípojka je umiestnená pod krytom na prednom ľavom bočnom paneli. Pre nabíjanie stačí pripojiť štandardne dodávaný kábel, bezpečne a kompaktne uložený v ľavej zadnej časti batožinového priestoru. Pred nepriaznivým počasím chráni prípojku a nabíjací kábel špeciálny tesný uzáver. Namiesto bežnej domácej zásuvky sa pre nabíjanie dá využiť aj na ten účel vyvinuté zariadenie Wallbox. Jeho systém dokáže vyvinúť vyšší nabíjací výkon, čím sa podstatne zrýchli proces plnenia batérie. Stav nabíjania môžete sledovať na viacfarebnom LED svetelnom prstenci alebo pomocou BMW ConnectedDrive aplikácie. V závislosti od rozličných faktorov, napríklad od sily elektrického zdroja, od množstva elektrických zariadení vo vozidle, aktívnych počas nabíjania a od spôsobu využitia zariadenia Wallbox, trvá plné nabitie prázdnej batérie približne 2,4 hodiny. Navyše, počas externého nabíjania sa dá priestor pre posádku v predstihu vychladiť alebo vykúriť. Čím väčší podiel jazdy sa podarí absolvovať čisto na elektrický pohon, tým viac klesajú náklady na prevádzku vozidla.

  • Verejné nabíjanie

    Okrem domáceho nabíjania pomocou štandardne dodávaného kábla je možné vozidlo nabíjať aj na verejných nabíjacích staniciach s káblom, ktorý je dostupný v rámci ponuky BMW príslušenstva. Vďaka tomu napríklad dokážete absolvovať nákupy a pokračovať v jazde „s plnou nádržou“, teda s nulovými lokálnymi emisiami. Nabíjacia prípojka vozidla je umiestnená pod krytom na ľavom prednom paneli karosérie. Nabíjací kábel je bezpečne a kompaktne uložený v batožinovom priestore nad ľavým blatníkom. Nabíjanie na verejnej stanici pomocou kábla, dostupného z ponuky BMW príslušenstva, závisí od viacerých faktorov, napríklad od sily nabíjacieho prúdu a od množstva aktívnych zariadení vo vozidle, ktoré práve spotrebúvajú elektrickú energiu.
    Nabíjací kábel a prípojku chráni pred nepriaznivým počasím špeciálny tesniaci prstenec. Viacfarebné svetelné prstence na nabíjacej prípojke jasne vizuálne signalizujú stav naplnenia batérie. Informácie o dostupných nabíjacích staniciach poskytne vodičovi navigačný systém a aplikácia BMW ConnectedDrive.
    Identifikácia používateľa a mesačná fakturácia nákladov na elektrickú energiu sa môže realizovať aj pomocou samostatnej karty ChargeNow od BMW služby mobility ChargeNow.
    Poznámka: ChargeNow je spoplatnená služba z ponuky portfólia 360° ELECTRIC.

KONEKTIVITA.

Vždy v spojení s vaším BMW: okrem diaľkových služieb BMW Remote Services ako je napríklad odomknutie či zamknutie vozidla na diaľku, sú k dispozícii cez smartfón (iOS alebo Android) aj hybridne špecifické funkcie. Vďaka tomu máte napríklad vždy prehľad o spotrebe paliva a efektivite vášho BMW radu 7 iPerformance. BMW Services pre každú eventualitu sa dajú využiť tak vo vozidle, ako aj mimo neho.

  • Aplikácia BMW Connected

    Funkcie diaľkového ovládania aplikácie BMW Connected pre iOS aj Android zobrazujú detailné informácie o aktuálnom statuse vášho BMW, napríklad o jeho pozícii, miere nabitia batérie a zostávajúcom dojazde.

    Proces nabíjania sa dá ovládať na diaľku pomocou týždňového časovača a dokonca je možné v predstihu na diaľku vytvoriť v interiéri ideálnu teplotnú klímu pre ďalšiu jazdu. Aplikácia tiež umožní jednoducho odoslať priamo do vozidla navigačné ciele, body záujmu či pozíciu nabíjacích staníc.

    Funkcie diaľkového ovládania aplikácie BMW Connected zároveň merajú efektivitu každej jednej cesty a dávajú užitočné tipy, napríklad pre efektívnejší vodičský štýl s predĺženým dojazdom. *

    * Presné informácie o dostupnosti týchto služieb a rozsahu ich funkčnosti na slovenskom trhu vám poskytne váš miestny autorizovaný predajca BMW.

  • Príjemná klíma v predstihu

    Nasadnite v lete do príjemne vychladeného a v zime do ideálne vykúreného interiéru – nezávislá klimatizácia v BMW 740e/Le iPerformance to umožní. Vďaka elektricky poháňanému chladiacemu kompresoru a elektrickému ohrievaču pracuje automatická klimatizácia takmer nehlučne, aj keď je motor vozidla vypnutý. Časy odjazdov s vozidlom sa dajú naprogramovať samostatne pre každý deň v týždni.

    Energia pre kúrenie alebo chladenie interiéru sa čerpá z vysokonapäťovej batérie, alebo počas nabíjania priamo z elektrickej siete.

    Pol hodinu pred plánovaným odjazdom sa podľa potreby inteligentne aktivuje chladenie, kúrenie a prúdenie vzduchu, pre dosiahnutie nastavenej teploty. Systém sa ovláda buď cez iDrive vo vozidle, alebo pohodlne pomocou kompatibilného smartfónu s použitím aplikácie BMW ConnectedDrive.

    Ak je vysokonapäťová batéria dostatočne nabitá, nezávislá klimatizácia je funkčná aj vtedy, keď vozidlo práve nie je pripojené k externému zdroju nabíjania elektrickou energiou.

  • Spotreba a emisie CO2 pre modely BMW radu 7 s benzínovým alebo naftovým motorom:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 4,4 až 12,6*
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 116 až 294*

    Spotreba a emisie CO2 pre modely BMW radu 7 iPerformance:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 2,0 až 2,5
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 45 až 56
    Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná): 12,5 až 13,9

    Spotreba a emisie CO2 pre BMW 740Le iPerformance:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 2,0 až 2,2
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 45 až 51
    Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná): 12,6 až 13,3

    * Pri jednotlivých modeloch sú uvedené technické údaje predbežnými hodnotami.

    Hodnoty spotreby paliva, emisií CO2 a spotreby elektrickej energie závisia od zvoleného rozmeru diskov kolies a pneumatík.

    Ďalšie informácie o oficiálnej spotrebe paliva, elektrickej energie a oficiálnych špecifických emisiách CO2 pre nové automobily nájdete v predpise „Smernica o spotrebe paliva, elektrickej energie a emisiách CO2 nových osobných automobilov“, ktorý je dostupný bezplatne na všetkých predajných miestach a na adrese DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Deutschland.