0 % EMISIE, 100 % RADOSŤ Z JAZDY.

BMW i

Vyvinuté pre elektromobilitu – pohon a technológie v BMW i3.

0 % EMISIE, 100 % RADOSŤ Z JAZDY.

Vyvinuté pre elektromobilitu – pohon a technológie v BMW i3.

0 % EMISIE, 100 % RADOSŤ Z JAZDY.Vyvinuté pre elektromobilitu – pohon a technológie v BMW i3.

Máločo nás fascinuje tak, ako aura novej éry. Tam, kde bol donedávna hluk motora, je teraz takmer tichý výkon. Dynamika metropoly zrazu prináša oveľa viac pohody. Pretože BMW i systematicky vytvorilo elektrickú mobilitu novým a udržateľným spôsobom. Napríklad BMW i3 je prvý automobil, vyvinutý výlučne pre elektrickú jazdu.

BMW i

ELEKTRIZUJÚCA RADOSŤ Z JAZDY.

Najkrajšou formou radosti je spontánna radosť – taká spontánna, ako čisto elektrický systém BMW eDrive. Pri jazde v BMW i3 stačí mierne stlačiť akcelerátor, aby sa vozidlo potichu a dynamicky rozbehlo vpred. A mimochodom: ten istý pedál vám umožní aj brzdiť, pretože v okamihu, keď ho pustíte, cítite, ako vozidlo začína spomaľovať. To preto, že BMW i3 premieňa dostupnú kinetickú energiu na elektrickú, ktorou dobíja batériu. Tento „pocit jedného pedálu“, ako voláme túto inováciu my, vám nielen umožní zažiť jazdu ako nikdy predtým, ale vám tiež predĺži dojazd.

Úplne nový zážitok z jazdy.

Plne elektrický pohon BMW i3.

  • BMW eDrive: dynamika už pri rozjazde

    Nová éra sa málokedy začala tak razantne, ako pri BMW i3. Pohon BMW eDrive pochádza z vlastného vývoja BMW. Jeho elektrický motor s výkonom 120 kW (170 k) a krútiacim momentom 250 Nm reaguje mimoriadne spontánne. Ako sa to prejavuje v praxi? Znamená to, že jeho maximálny krútiaci moment je k dispozícii už v okamihu rozjazdu z pokoja. Zatiaľ čo vozidlá s konvenčným pohonom pri akcelerácii radia prevody, čisto elektrické BMW i3 (94 Ah) absolvuje šprint z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy bez akéhokoľvek prerušenia ťahu. Hlavne na prvých metroch po rozjazde necháva aj výkonnejšie konvenčné vozidlá za sebou.

  • Spotreba energie: elektrická efektivita

    BMW i3 stanovuje nové meradlá aj v oblasti efektivity: Spotreba elektrickej energie BMW i3 (60 Ah) je extrémne nízka: 12,9 kWh/100 km. BMW i3 (94 Ah) potrebuje dokonca iba 12,5 kWh. To zodpovedá úžasne nízkym nákladom iba 3,50 € na 100 km, pri jazde takmer bez hluku, bez nepríjemných pachov a v úplnej pohode.

RANGE EXTENDER.

RANGE EXTENDER.

Predĺžená radosť z jazdy: Doplnkové zariadenie Range Extender je umiestnené vedľa elektrického motora, v zadnej časti BMW i3. Jeho úlohou je predĺženie dojazdu BMW i3 (94 Ah) v režime COMFORT zo 180 až na 330 km. Je to kompaktný a tichý dvojvalcový benzínový motor. Nepoháňa vozidlo samotné, ale generátor, ktorý dobíja vysokonapäťovú batériu na konštantnú úroveň tak, aby BMW i3 mohlo pokračovať v čisto elektrickej jazde. Range Extender sa aktivuje automaticky pri nízkom stave nabitia batérie.

MOBILITA NA MIERU: MERADLO VŠETKÝCH VECÍ.

Vytvorenie novej éry elektrickej mobility znamenalo návrat k čistým výkresom. Jednou z najnáročnejších výziev bola kompenzácia extra hmotnosti, ktorú pridá vysokonapäťová batéria. Preto sme vyvinuli prevratnú architektúru, pozostávajúcu z dvoch častí. Prvou je dolný modul zvaný Drive, vyrobený zväčša z hliníka, ktorý obsahuje všetky komponenty pohonu, podvozka a batériu. Druhou je horný modul Life, tvoriaci priestrannú kabínu pre posádku vozidla, vyrobenú s použitím ultra ľahkého a pevného karbónu. Práve jeho aplikácia zabezpečila pre BMW i3 prvenstvo vo sfére veľkosériovej produkcie, samotnému vozidlu pomohla znížiť ťažisko aj hmotnosť, so súčasným zlepšením jazdných vlastností a zvýšením bezpečnosti.

Prevrat.

Výroba BMW i3.

  • Modul Life

    Interiér horného modulu Life je špeciálne vyhradený ako životný priestor. Jeho konštrukcia je vyrobená z mimoriadne pevného karbónu a poskytuje nielen vysokú mieru bezpečnosti, ale aj otvorenú atmosféru v štýle loftu. Hmotnosť BMW i3 (94 Ah) je pritom však iba 1245 kg, čo prispieva k unikátnej miere agility a pozitívne vplýva aj na predĺženie dojazdu.

  • Modul Drive

    Modul Drive je skonštruovaný z ľahkého hliníka a sú tu umiestnené všetky technické komponenty pre jazdu. Vzadu je uložený elektrický motor, prevodovka a doplnkové zariadenie Range Extender. Vysokonapäťová batéria sa nachádza v podlahe, na optimálne chránenom mieste. To zaručuje maximálnu bezpečnosť a dáva vozidlu veľmi nízke ťažisko, čo znamená dokonalú podporu pre BMW i3 a jeho pohon zadných kolies. K tomu pridávame záruku na batériu v trvaní osem rokov alebo 100 000 km.

KARBÓN – ZAČIATOK NOVEJ ÉRY.

Výhody.

Karbón (CFRP – carbon fibre reinforced plastic, t. j. plast vystužený uhlíkovými vláknami) je vysoko odolný materiál, približne o 30 percent ľahší než hliník a o 50 percent ľahší v porovnaní s oceľou.

Výroba. Fáza 1.

BMW Group si vyrába svoje vlastné uhlíkové vlákna, v spolupráci s firmou SGL Automotive Carbon Fibers. Po viac než desiatich rokoch výskumu a vývoja dnes dokáže použiť tento materiál ako prvý výrobca vo veľkosériovej produkcii automobilov.

Výroba. Fáza 2.

Navinuté uhlíkové vlákno sa utká do formy rohoží a namočí do špeciálnych živíc.

Výroba. Fáza 3.

Tie sa následne upečú do pevných tvarov – komponentov karosérie.

Výroba. Fáza 4.

Nasledujúcim krokom je spojenie komponentov karosérie špeciálnym lepidlom, v plne automatizovanom procese.

Výsledok.

Využitie karbónu prináša väčšiu tuhosť karosérie a vyššiu bezpečnosť pre posádku vozidla. Maximálna pevnosť umožňuje dynamickejšiu akceleráciu a celkovo zlepšené jazdné vlastnosti, pričom nízka hmotnosť znižuje spotrebu.

ASISTENČNÉ SYSTÉMY VODIČA.

ASISTENČNÉ SYSTÉMY VODIČA.

Rozmanitý arzenál asistenčných systémov vodiča v BMW i3 nielen mení jazdu na radosť, ale aj pomáha komfortne zaparkovať. Balík výbavy Driving Assistant Plus obsahuje prvky, ktorými vás BMW i3 upozorní na hroziacu kolíziu alebo dokáže automaticky udržiavať rýchlosť jazdy aj odstup, v mestskej premávke aj v kolónach vozidiel. Parkovací asistent premení parkovanie na detskú hru. Dokonca ho zvládne aj sám, ak si to želáte.

  • Driving Assistant Plus

    Doplnkový balík výbavy Driving Assistant Plus obsahuje komplexný súbor inovatívnych asistenčných systémov, ktoré výrazne zvyšujú komfort aj bezpečnosť jazdy v BMW i3. Pri jazde tempom od 0 do 140 km/h dokáže Aktívny systém udržiavania rýchlosti s funkciou Stop&Go regulovať nielen rýchlosť, ale aj udržiavať odstup od vozidla pred vami, v prípade potreby až do úplného zastavenia. V kolónach na diaľnici dokáže asistent pre jazdu v hustej premávke čiastočne autonómne riadiť BMW i3 do rýchlosti 60 km/h. Udržiava ho v jazdnom pruhu, pod podmienkou, že necháte aspoň jednu ruku na volante. Predkolízne varovanie s funkciou mierneho brzdenia odhaľuje potenciálnu hrozbu nárazu do vozidiel alebo do chodcov, za predpokladu dostatočného denného svetla. Speed Limit Info vás pre istotu vždy aktuálne informuje o maximálnej povolenej rýchlosti, na kombinovanom palubnom prístroji.

  • Balík parkovacej asistencie

    Balík parkovacej asistencie poskytuje komplexnú pomoc pre čo najjednoduchšie bezproblémové parkovanie: senzory Park Distance Control, cúvacia kamera a Parkovací asistent v spolupráci umožňujú nielen komfortne zaparkovať vodičovi, ale disponujú aj plne automatickou funkciou, pri ktorej BMW i3 samo ovláda akceleráciu, brzdenie aj riadenie.

Spotreba paliva a emisie CO₂.

  • Spotreba paliva, energie a emisie CO2 pre BMW i3 (60 Ah):
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 0
    Spotreba energie v kWh/100 km: 12,9
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 0

    Spotreba paliva, energie a emisie CO2 pre BMW i3 (94 Ah):
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 0
    Spotreba energie v kWh/100 km: 12,6* / 13,1**
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 0

    Spotreba paliva, energie a emisie CO2 pre BMW i3 (60 Ah) so zariadením Range Extender:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 0,6
    Spotreba energie v kWh/100 km: 13,5
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 13

    Spotreba paliva, energie a emisie CO2 pre BMW i3 (94 Ah) so zariadením Range Extender:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 0,6
    Spotreba energie v kWh/100 km: 11,3* / 11,9**
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 12* / 13**

    Spotreba paliva, energie a emisie CO2 pre BMW i8 s pohonom plug-in hybrid BMW iPerformance:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 2,1
    Spotreba energie v kWh/100 km: 11,9
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 49

    * Kolesový cluster 1: 19-palcové kolesá
    ** Kolesový cluster 2: 20-palcové kolesá, zimné kolesá

    Hodnoty spotreby paliva, energie a emisií CO2 závisia od použitého rozmeru diskov kolies a pneumatík.

    Dojazd závisí od množstva faktorov, obzvlášť od osobného vodičského štýlu, zvolenej trasy, počasia, použitia klimatizácie/kúrenia a pred-klimatizácie.

    Ďalšie informácie o oficiálnej spotrebe paliva, elektrickej energie a oficiálnych špecifických emisiách CO2 pre nové osobné automobily získate zo smernice "'New Passenger Vehicle Fuel and Energy Consumption and CO2 Emission Guidelines ", dostupnej bezplatne na všetkých predajných miestach a na adrese "DAT Deutschland Automobil Treuhand GmbH, Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Deutschland.