ATLÉT VO VRCHOLNEJ FORME.

BMW i

Efektivita a dynamika vozidla BMW i8.

ATLÉT VO VRCHOLNEJ FORME.

Efektivita a dynamika vozidla BMW i8.

S inovatívnou architektúrou vozidla LifeDrive ponúka BMW i8 ideálne podmienky pre dizajn optimalizovanou hmotnosťou a má najnižšie položené ťažisko spomedzi všetkými vozidiel BMW. Dokonalý základ pre charakteristiku tradičného športového automobilu. S ultraľahkými materiálmi, špeciálne optimalizovanou aerodynamikou a komplexným balíkom technológií BMW EfficientDynamics dosahuje BMW i8 úžasné hodnoty spotreby a emisií.

ATLÉT VO VRCHOLNEJ FORME.Efektivita a dynamika vozidla BMW i8.

S inovatívnou architektúrou vozidla LifeDrive ponúka BMW i8 ideálne podmienky pre dizajn optimalizovanou hmotnosťou a má najnižšie položené ťažisko spomedzi všetkými vozidiel BMW. Dokonalý základ pre charakteristiku tradičného športového automobilu. S ultraľahkými materiálmi, špeciálne optimalizovanou aerodynamikou a komplexným balíkom technológií BMW EfficientDynamics dosahuje BMW i8 úžasné hodnoty spotreby a emisií.

BMW i

AERODYNAMIKA.

Aerodynamická karoséria, úžasný kužeľovitý tvar, nízka hmotnosť – BMW i8 je nepochybne čistokrvný športový automobil. Rôzne aerodynamicky optimalizované prvky spájajú maximálnu dynamiku s optimálnou efektivitou. Jedným príkladom sú zadné LED svetlá, ktoré sú vyrobené na princípe vrstveného dizajnu a slúžia ako kanály na vedenie prúdu vzduchu.

Nízke, široké a dynamické.

BMW i8 dáva najavo všetky vlastnosti plnokrvného športového automobilu.

  • Aerodynamický dizajn

    S líniami a plochou siluetou je už na prvý pohľad evidentný zjavný ťah BMW i8. Pôsobivo dynamické aj keď len stojí na mieste. Jeho tvar a detaily vychádzajú z ideálov aerodynamiky, čo má tiež vplyv na dizajn. Plynúci dizajn vymedzený spájajúcim tvarom C-stĺpika, bočným panelom, ktorý sa vyklápa nahor, a strešnou líniou je viac než len optický akcent. V BMW i8 táto koncepcia jednoznačne zlepšuje aerodynamiku. Koeficient odporu vzduchu (cd) s hodnotou len 0,26 zdôrazňuje pozíciu modelu BMW i8, športového automobilu s jedinečným aerodynamickým klinovitým dizajnom.

  • Aerodynamické prvky

    Čiastočne zatvorená mriežka chladiča v štýle značky BMW a aktívne otvory na reguláciu prúdenia vzduchu v prednej časti prepúšťajú len také množstvo vzduchu, aké je potrebné na chladenie. Veľké otvory na prívod vzduchu vo vzduchovom nástavci, nazývané tiež vzduchové clony, efektívne pomáhajú znižovať odpor vzduchu. S týmito otvormi je aerodynamika BMW i8 hmatateľná na prvý pohľad. Tzv. vzduchové klapky za prednými a pred zadnými kolesami majú takisto pozitívny vplyv na znižovanie odporu. Presne vyvážené prúdenie vzduchu karosériou pomáha dosahovať najvyššiu možnú jazdnú dynamiku a stabilitu. Na tom sa podieľajú aj špeciálne bočné prahy s difúzorom. Aerodynamické ráfiky kolies sú ďalší prvok, ktorý pomáha dosahovať najnižší možný odpor vzduchu minimalizovaním turbulencie okolo kolies.

INTELIGENTNÁ ĽAHKÁ KONŠTRUKCIA.

Nižšia hmotnosť. Vyššia agilita a efektivita.

INTELIGENTNÁ ĽAHKÁ KONŠTRUKCIA.

Nižšia hmotnosť. Vyššia agilita a efektivita.

Systematická ľahká konštrukcia má zásadný význam pre elektromobily. Ide o jednu z najvýraznejších čŕt vozidla, ktorá má vplyv na dynamiku, dizajn a efektivitu. Nižšia hmotnosť vozidla sa premieta do lepšieho zrýchlenia, vyššej agility a maximálnej efektivity.

Ľahká konštrukcia BMW i8.

Nižšia hmotnosť. Vyššia agilita a efektivita.

KARBÓNOVÉ VLÁKNO.

KARBÓNOVÉ VLÁKNO.

Na kompenzovanie dodatočnej hmotnosti elektrickej batérie je priestor pre pasažierov vyrobený z kompozitu z uhlíkových vlákien. Ukázal sa byť ideálny po všetkých stránkach: je až o 50 % ľahší než oceľ a približne o 30 % ľahší než hliník a zároveň má rovnako vysokú stabilitu a poskytuje rovnako dobrú ochranu pri náraze. Modely BMW i sú prvé sériové vozidlá s veľkým počtom úsekov vyrobených z tohto technicky vyspelého materiálu. Uhlíkové vlákno je preto dôležitou súčasťou inovačnej architektúry LifeDrive, ktorá mení všetko v BMW i8 – vrátane budúcnosti športovej jazdy.

ARCHITEKTÚRA LIFEDRIVE.

Proporcie toho športového automobilu sú v súlade s mimoriadne ľahkou koncepciou, v rámci ktorej inžinieri zbavili vozidlo každého prebytočného gramu. Architektúra LifeDrive je tvorená dvoma časťami, ktoré presne zodpovedajú požiadavkám na inteligentnú ľahkú konštrukciu. Prvou zložkou je modul Drive, hliníkový podvozok s elektromotorom umiestneným v prednej časti. V zadnej časti modulu Drive je uložený 3-valcový benzínový motor. Tieto dve časti spája vysokonapäťová batéria. Druhá časť architektúry LifeDrive je modul Life, ultraľahký priestor pre pasažierov vyrobený z vysokopevného karbónu. Zohráva úlohu aj pri kompenzovaní dodatočnej hmotnosti elektromotora a vysokonapäťovej batérie. Táto kombinácia je známa aj ako koncepcia LifeDrive a z BMW i8 robí predchodcu hybridnej generácie. S koncepciou ľahkej konštrukcie vyrobenej na mieru: dokonalý a efektívny spôsob ako priniesť maximálny športový charakter a maximálnu udržateľnosť na cesty.

Jedinečná koncepcia.

Základ spojenia športového charakteru a udržateľnej efektivity.

  • Rozloženie zaťaženia náprav v pomere 50:50

    So špeciálnou architektúrou LifeDrive je hmotnosť BMW i8 rozdelená optimálne na obe nápravy. Elektromotor vpredu, benzínový motor vzadu – a ako konsolidujúci prvok sa tzv. energetický tunel so vstavanými vysokonapäťovými batériami ťahá pozdĺž stredovej konzoly vozidla. Hybridná technológia s batériou v spodnej časti karosérie v kombinácii s ľahkým karbónovým modulom nad batériou zaisťuje ideálne rozloženie hmotnosti a vynikajúce, veľmi športové ovládanie.