NAROVNÁ KAŽDÚ ZÁKRUTU.

Jazdná dynamika a efektivita BMW M2 Coupé.

NAROVNÁ KAŽDÚ ZÁKRUTU.

Jazdná dynamika a efektivita BMW M2 Coupé.

Postavené pre spontánne šprinty aj ostré zákruty. Pre extrémny zážitok, na ktorý len tak rýchlo nezabudnete. So svojou výnimočnou agilnosťou, špičkovou dynamikou a markantným zvukom je BMW M2 Coupé typickým automobilom M. S doplnkovou 7-stupňovou M dvojspojkovou prevodovkou M DCT pre extra rýchle radenie. S M brzdami zmiešanej konštrukcie, ktoré znesú tie najvyššie záťaže. So štandardným Aktívnym M diferenciálom pre maximálnu jazdnú stabilitu a trakciu. V skratke: toto vozidlo vzniklo, aby dominovalo všade, kde sa ocitne.

NAROVNÁ KAŽDÚ ZÁKRUTU.Jazdná dynamika a efektivita BMW M2 Coupé.

Postavené pre spontánne šprinty aj ostré zákruty. Pre extrémny zážitok, na ktorý len tak rýchlo nezabudnete. So svojou výnimočnou agilnosťou, špičkovou dynamikou a markantným zvukom je BMW M2 Coupé typickým automobilom M. S doplnkovou 7-stupňovou M dvojspojkovou prevodovkou M DCT pre extra rýchle radenie. S M brzdami zmiešanej konštrukcie, ktoré znesú tie najvyššie záťaže. So štandardným Aktívnym M diferenciálom pre maximálnu jazdnú stabilitu a trakciu. V skratke: toto vozidlo vzniklo, aby dominovalo všade, kde sa ocitne.

BMW M

MOŽNOSTI PREVODOVKY.

6-stupňová M prevodovka.

Ľahká a kompaktná manuálna 6-stupňová M prevodovka znižuje celkovú hmotnosť automobilu, čím prispieva viacerými spôsobmi k vyššej dynamike, agilnosti, lepšej akcelerácii a nižšej spotrebe. Odľahčená prevodovka je výhodná aj pre dosiahnutie takmer ideálneho pomeru hmotnostného zaťaženia náprav 50:50, a teda neutrálnejších jazdných vlastností a stabilnejšieho charakteru vozidla v každej situácii. Komfort radenia prevodovky zvyšujú karbónové trecie prvky v jej vnútornej konštrukcii. Navyše, táto nová prevodovka je aj efektívnejšia, keďže mazanie so suchou kľukovou skriňou umožňuje cielenú distribúciu oleja. Táto technológia, prevzatá a prispôsobená zo sveta motoristického športu, prispieva aj k nižšej spotrebe paliva. Konštruktéri BMW M sa zároveň zamerali aj na ďalšie zníženie hlučnosti. Okrem toho všetkého je manuálna 6-stupňová M prevodovka zároveň plne integrovaná do arzenálu špičkových riadiacich systémov. Spolu s elektronikou motora poskytujú jej senzory signály pre systémy ovládania otáčok.

7-stupňové M DCT a Drivelogic.

M dvojspojková prevodovka M DCT so systémom Drivelogic je inovatívna 7-stupňová prevodovka, ktorej konštrukcia bola špeciále optimalizovaná pre vysokootáčkový motor BMW M. Jej arzenál obsahuje trakčne optimalizované automatické radenie, funkciu Launch Control, Asistenta pri nízkej rýchlosti ako aj funkciu Auto Start Stop. Jej základom sú dve samostatné vetvy prevodovky, každá s vlastnou spojkou. Ich striedavým spájaním a rozpájaním dokáže prevodovka radiť extrémne rýchlo a prenášať silu motora bez straty ťahu. Okrem automatického radenia je k dispozícii aj manuálne ovládanie, buď radiacimi pádlami na volante, alebo voliacou pákou. Výsledkom je mimoriadne dynamický zážitok z jazdy, podobne ako pri použití systému Launch Control: ten dokáže rozbehnúť vozidlo s maximálnou možnou akceleráciou z pokoja vďaka optimalizovanému automatickému preraďovaniu presne v správnom okamihu a s ideálnymi otáčkami motora. Systém radenia Drivelogic ponúka tak v automatickom režime („D“) ako aj pri manuálnom radení („S“) tri možnosti, voliteľné Ovládačom jazdného zážitku: športovú, komfortnú a efektívnu.

M TLMIČ VÝFUKU.

M TLMIČ VÝFUKU.

Tlmič výfuku typický pre vozidlá M disponuje dvoma pármi koncoviek a nízkymi spätnými tlakmi, ktoré prispievajú k optimalizácii výkonu aj ekologického profilu M motora. Ku charakteristickému športovému zvuku prispieva elektrická prietoková klapka.

AKTÍVNY M DIFERENCIÁL.

Aktívny M diferenciál variabilne rozdeľuje krútiaci moment motora medzi kolesá zadnej poháňanej nápravy, s cieľom optimalizovať trakciu a stabilitu pri prudkých zmenách smeru jazdy, pri akcelerácii zo zákruty, pri jazde v zákrute vysokou rýchlosťou alebo na povrchu s nerovnomernou priľnavosťou, napríklad na suchom či mokrom asfalte, na ľade a snehu, prípadne na štrku. Zároveň sa stará o presnú ovládateľnosť vozidla pri extrémnych priečnych zrýchleniach. Neustála plynulá regulácia uzávierky diferenciálu harmonizuje dynamiku vozidla a zlepšuje jeho jazdné vlastnosti v hraničných situáciách.


Optimalizácia trakcie prebieha pomocou elektronicky riadeného systému, ktorý minimalizuje rozdiel otáčok medzi ľavým a pravým kolesom zadnej nápravy. Systém, pôvodne vyvinutý pre motoršport, je prepojený s Dynamickou kontrolou stability (DSC) prostredníctvom elektronickej riadiacej jednotky. Uzamknutie diferenciálu v rozsahu od 0 do 100 % je vďaka tomu možné už v predstihu, čo pomáha eliminovať aj tie najmenšie rozdiely krútiaceho momentu medzi zadnými kolesami – bez tendencie k nedotáčavosti alebo pretáčavosti. Aktívny M diferenciál sa postará o optimálnu priľnavosť kolies, vynikajúcu smerovú stabilitu, dokonalý handling a takmer všetku silu motora pomáha efektívne premeniť na akceleráciu.

PRETEKÁRSKY CHARAKTER.

Neodolateľná dynamika, suverénna agilnosť, presná ovládateľnosť: To sú tri vlastnosti, ktoré charakterizujú automobily M od samého počiatku. Jazdné pôžitky, ktoré poskytuje BMW M2 Coupé, sú založené na špičkovej technológii, testovanej v tých najextrémnejších podmienkach. Vozidlo je kedykoľvek pripravené na dokonalý šprint s maximálnou trakciou. Jeho dôležité komponenty boli optimalizované pre použitie v podmienkach blízkych motoršportu a preverené po maximum svojho výkonu. Dynamická kontrola stability DSC s M dynamickým módom (MDM), elektrický posilňovač riadenia s M špecifickým posilňovačom Servotronic a ľahká konštrukcia prednej aj zadnej nápravy kompletizujú tento úžasný celok.

  • Pretekárske schopnosti

    Priečne aj pozdĺžne zrýchlenia, bežné na pretekárskej trati, kladú extrémne nároky na zásobovanie pohonu olejom. Vďaka svojmu know-how z motoristického športu dokázali konštruktéri BMW M GmbH vyvinúť bezpečný systém mazania, vhodný nielen pre športové okruhy, ale aj do bežnej premávky.

  • M dynamický mód

    M dynamický mód (MDM) je špeciálny režim Dynamickej kontroly stability (DSC), ktorý umožňuje dosiahnuť vyššiu jazdnú dynamiku prostredníctvom kontrolovanej miery preklzu poháňaných kolies.

    Dynamická kontrola stability (DSC) pomocou rozličných senzorov odhaľuje nestabilné jazdné situácie, napríklad nedotáčavosť, pretáčavosť alebo stratu trakcie. V bežnom režime DSC tieto situácie okamžite eliminuje zásahmi do riadiacej jednotky motora a cieleným pribrzďovaním jednotlivých kolies.

    Po prepnutí do M dynamického módu sa stabilizačné opatrenia aktivujú neskôr, s cieľom zvýšiť jazdnú dynamiku až po hraničný režim, pre športovo založených vodičov. V tomto móde systém povolí určitú mieru preklzu zadných kolies, s cieľom plne využiť maximálny potenciál pozdĺžnej aj priečnej dynamiky vozidla. Na rozdiel od jazdy s úplne vypnutým DSC má vodič v režime MDM k dispozícii stabilizačné zásahy systému pri dosiahnutí fyzikálnych limitov. Zodpovednosť za stabilizáciu jazdnej situácie však vždy plne zostáva na vodičovi.

  • M Servotronic

    M Servotronic umožní vodičom vychutnať si optimálnu mieru posilňovacieho účinku riadenia v každej situácii. Systém prispôsobuje posilňovač aktuálnej rýchlosti jazdy, s cieľom poskytnúť presnú odozvu riadenia v nízkych aj vysokých rýchlostiach. Zároveň sa stará o maximálny možný komfort riadenia minimalizáciou sily, potrebnej na točenie volantom v situáciách, keď je to vhodné, napríklad pri parkovaní, manévrovaní, alebo jazde po úzkych a kľukatých cestách.

    Riadiaca jednotka systému využíva údaje zo senzorov rýchlosti na stanovenie potrebnej miery posilňovacieho účinku pre každú jazdnú situáciu. Posilňovač je regulovaný veľmi citlivo a elektromechanický systém riadenia disponuje podstatne presnejšími reakciami než konvenčné posilňovače s účinkom meneným podľa otáčok motora.

    Pri pomalej jazde sa M Servotronic postará o minimálnu fyzickú námahu potrebnú na točenie volantom. So stúpajúcou rýchlosťou však potreba posilňovacieho účinku neustále klesá, s cieľom zabezpečiť priamejší kontakt s vozovkou, a teda optimálnu smerovú stabilitu. M Servotronic je špeciálne ladený pre modely M a ponúka tri rozličné nastavenia pre individuálnu konfiguráciu jednotlivých komponentov vozidla, na povel tlačidla.

M BRZDY ZMIEŠANEJ KONŠTRUKCIE.

M BRZDY ZMIEŠANEJ KONŠTRUKCIE.

M brzdy zmiešanej konštrukcie vychádzajú z technológie motoršportu, čo im umožní zachovať si výkon a odolnosť voči slabnutiu účinku aj za náročných podmienok. Použitie rozličných vysoko odolných materiálov vo výsledku prináša excelentnú tepelnú stabilitu a dlhú životnosť. Precízne dávkovateľný brzdný účinok spolu s relatívne nízkou hmotnosťou majú pozitívny dopad na agilnosť, dynamiku, akceleráciu aj spotrebu paliva.

Vŕtané a ventilované brzdové kotúče majú vpredu priemer 380 mm, vzadu 370 mm, vpredu sú štvorpiestikové a vzadu dvojpiestikové pevné strmene, ktoré zaručujú optimálne reakcie aj v mokrom počasí a zlepšujú chladenie. Strmene sú lakované modrou metalízou a doplnené o charakteristické logo M, čo vizuálne zvýrazňuje športový charakter bŕzd, v autentickom M dizajne.

270 KM/H

Balík M Driver´s posúva elektronicky limitovanú maximálnu rýchlosť z 250 na 270 km/h. Tento balík sa dá objednať priamo pre nové vozidlo, ale je možné jednoducho ho pridať do výbavy aj neskôr. Všetky ostatné charakteristiky automobilu ostávajú po jeho inštalácii nezmenené. Súčasťou balíka M Driver´s je aj poukaz na bezpečnostný tréning vodiča.

INTELIGENTNÁ ODĽAHČENÁ KONŠTRUKCIA.

Odľahčená predná náprava.

Odľahčená predná náprava bola kompletne prepracovaná pre vysoké požiadavky, kladené na vozidlá M. Zredukovaním neodpružených hmôt sa dosiahlo zvýšenie dynamiky, zlepšenie trakcie a komfortnejšia jazda. Zároveň sa zlepšil pomer hmotnostného zaťaženia náprav, dosiahli sa neutrálnejšie jazdné vlastnosti a lepšia ovládateľnosť v hraničných situáciách. V kombinácii s koncepciou vysokej tuhosti karosérie to prinieslo aj zvýšenie presnosti riadenia. Spolu s M špecifickými pneumatikami tvorí náprava komplexný celok, ktorý poskytuje zlepšenú mechanickú adhéziu a presné reakcie na povely riadením. Ramená, nosiče kolies, stužujúce prvky a nápravnica systému s dvojitými priečnymi ramenami sú vyrobené z ľahkého hliníka. Ďalšie zníženie hmotnosti sa dosiahlo hliníkovými pružiacimi vzperami a rúrovitým priečnym skrutným stabilizátorom. Extra stužujúce prvky so skrutkovými spojmi v bočných prahoch zvyšujú tuhosť prednej časti vozidla a ešte účinnejšie tak prispievajú k vyššej presnosti riadenia.

Odľahčená zadná náprava.

Odľahčená zadná náprava prostredníctvom nižšej hmotnosti zlepšuje agilnosť, dynamiku aj akceleráciu vozidla a jej redukované neodpružené hmoty optimalizujú trakciu a komfort pruženia. Zadná náprava bola od základu prepracovaná s cieľom splniť požiadavky vysokovýkonného športového automobilu. Tvorí komplexný celok s M špecifickými pneumatikami, čoho výsledkom je optimálna adhézia a smerová stabilita na každom povrchu cesty. Všetky ramená a nosiče kolies päťprvkovej zadnej nápravy sú vyrobené z kovaného hliníka, zatiaľ čo zadná nápravnica je vyrobená z odľahčenej ocele. Celkovo sa tak dosiahlo výrazné zníženie hmotnosti. Tuhé skrutkové spoje s karosériou pomáhajú dosiahnuť optimálne vedenie kolies. Diagonálne ramená prenášajú brzdné sily do karosérie.

TECHNOLÓGIE BMW EFFICIENT DYNAMICS.

TECHNOLÓGIE BMW EFFICIENT DYNAMICS.

Či už je cieľom maximálna dynamika alebo minimálna spotreba, BMW dosiahne oboje, s koncentráciou vždy na to podstatné: typickú BMW radosť z jazdy. BMW EfficientDynamics je vývojová stratégia BMW, zameraná na minimalizovanie spotreby paliva aj emisií CO2, pri súčasnom zvyšovaní dynamiky a radosti z jazdy. Je to komplexný balík technológií, ktorý obsahuje motor, manažment energie a koncepciu vozidla – v štandardnej výbave každého BMW.

Nová generácia benzínových aj naftových motorov z rodiny BMW TwinPower Turbo je zodpovedná za zlepšené jazdné výkony a zároveň nižšiu spotrebu paliva. Optimalizovaná aerodynamika prispieva k zvýšenej efektivite, tak ako aj koncepcia BMW EfficientLightweight, ktorá súčasne znižuje hmotnosť, zároveň však zvyšuje pevnosť vozidla, použitím tých správnych materiálov pre tie správne komponenty.

  • Spotreba paliva a emisie CO2 pre BMW M2 Coupé:

    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 7,9 až 8,5
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 185 až 199

    Ďalšie informácie o oficiálnej spotrebe paliva a oficiálnych špecifických emisiách CO2 pre nové osobné automobily získate zo smernice "'New Passenger Vehicle Fuel Consumption and CO2 Emission Guidelines ", dostupnej bezplatne na všetkých predajných miestach a na adrese "DAT Deutschland Automobil Treuhand GmbH, Helmut-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Deutschland.