HRANICE SÚ NA TO, ABY SA PREKONÁVALI.

Jazdná dynamika a efektivita dokonale zladené v BMW M6 Cabrio.

HRANICE SÚ NA TO, ABY SA PREKONÁVALI.

Jazdná dynamika a efektivita dokonale zladené v BMW M6 Cabrio.

V BMW M6 Cabrio mohutné burácanie 8-valcového motora M TwinPower Turbo, najnovšie asistenčné systémy a podvozok s génmi závodných vozidiel zmazávajú rozdiely medzi cestou a závodným okruhom. Minimálne dovtedy, kým neotvoríte textilnú strechu a slnečné lúče nedopadnú na luxusný interiér. Vtedy sa začne zmazávať rozdiel medzi automobilom a vysokovýkonným motorovým člnom.

HRANICE SÚ NA TO, ABY SA PREKONÁVALI.Jazdná dynamika a efektivita dokonale zladené v BMW M6 Cabrio.

V BMW M6 Cabrio mohutné burácanie 8-valcového motora M TwinPower Turbo, najnovšie asistenčné systémy a podvozok s génmi závodných vozidiel zmazávajú rozdiely medzi cestou a závodným okruhom. Minimálne dovtedy, kým neotvoríte textilnú strechu a slnečné lúče nedopadnú na luxusný interiér. Vtedy sa začne zmazávať rozdiel medzi automobilom a vysokovýkonným motorovým člnom.

7-STUPŇOVÁ DVOJSPOJKOVÁ PREVODOVKA M SO SYSTÉMOM DRIVELOGIC.

Dvojspojková prevodovka M so systémom Drivelogic je inovatívna dvojspojková prevodovka vytvorená špeciálne pre vysokootáčkové motory BMW M. Je vybavená trakčne optimalizovaným automatickým radením, funkciou Launch Control, pomocným systémom Low Speed Assistance a funkciou Auto Start/Stop. Môže byť ovládaná automaticky alebo manuálne radiacimi páčkami na volante M, prípadne voliacou pákou prevodovky na stredovej konzole.
Dvojspojková prevodovka M umožňuje mimoriadne rýchle radenie bez prerušenia ťahu motora. To vďaka dvom pomocným prevodovkám, každej s vlastnou spojkou, ktoré súvisle prenášajú ťah motora na kolesá prekrývaním zapojenia spojok. Stratégia radenia je optimalizovaná aj na základe existujúcich údajov z navigácie – dvojspojková prevodovka M napríklad samostatne podraďuje pred vjazdom do zákrut. Doplnková funkcia Launch Control, ktorá umožňuje maximálnu akceleráciu pri štarte z miesta, prináša pôžitok z extrémne dynamickej jazdy: radenie pri plnom zrýchlení prebieha bez spojkového pedála a bez akéhokoľvek prerušenia ťahu.
Či už vodič nastaví automatický režim (D) alebo manuálny režim (S), technológia Drivelogic vždy ponúka tri rôzne programy radenia: extrémne športový, komfortný a efektívny.

BALÍK COMPETITION.

Nefalšovaný pretekársky pocit: balík Competition prináša zvýšený výkon motora, priamejšie riadenie a špeciálne nastavenie zavesenia kolies, vďaka ktorým BMW M6 Cabrio na cestách ponúka ešte dokonalejší zážitok.


Výkon 8-valcového benzínového motora M TwinPower Turbo stúpne zo 412 kW na 441 kW. Tento nárast je možný vďaka zvýšeniu plniaceho tlaku turbodúchadiel vo vysokých otáčkach. Športový výfukový systém sprostredkuje mimoriadne dynamický zvuk motora, ktorý nadchne každého. Ako na pretekárskej trati, tak aj pri každodennej jazde – špeciálne nastavené zavesenie kolies a extrémne dynamické priame riadenie sa postarajú o mimoriadne precízne prevedenie každého pohybu volantom. Na cestách balík Competition neomylne upúta pohľady okolia aj vďaka exkluzívnym 20-palcovým M diskom z ľahkej zliatiny Double-spoke style 601 M vo vyhotovení Bicolour so zmiešanými pneumatikami, aj v kombinácii s dvojitými koncovkami športového výfukového systému v spracovaní Black Chrome.

AKTÍVNY DIFERENCIÁL M.

Aktívny diferenciál M variabilne rozdeľuje krútiaci moment motora medzi ľavé a pravé zadné koleso v záujme dosiahnutia optimálnej trakcie a stability jazdy pri dynamickej zmene jazdných pruhov či zrýchľovaní zo zákrut, prechádzaní zákrutami vysokou rýchlosťou a na cestách s nerovným povrchom vrátane snehu, štrku a ľadu. Zlepšuje ovládateľnosť vozidla aj počas extrémneho priečneho zrýchlenia. Neustále a plynulé prispôsobovanie uzávierky diferenciálu vedie k harmonizácii výkonu pri jazde a zdokonalenej kontrole v extrémnych situáciách.
Trakcia sa optimalizuje pomocou elektronicky ovládaného zariadenia, ktoré minimalizuje rozdiel rýchlostí otáčania zadných kolies. Tento systém, vyvinutý špeciálne pre prostredie motoristického športu, je prostredníctvom elektronickej riadiacej jednotky prepojený so systémom dynamickej kontroly stability (DSC). Aktívnou činnosťou umožňuje optimálne využitie blokovania v rozmedzí 0 až 100 %, čím neutralizuje aj tie najmenšie rozdiely v krútiacom momente zadných kolies – bez sklonov k nedotáčavosti. Aktívny diferenciál M zabezpečuje optimálnu adhéziu spojenú s vynikajúcou smerovou stabilitou vozidla a skvelou ovládateľnosťou, pričom prakticky celý hnací výkon motora transformuje do akcelerácie.

M KARBÓNOVO-KERAMICKÉ BRZDY.

M karbónovo-keramické brzdy sú výsledkom transferu technológií z motoristického športu. Použitie inovatívneho kompozitu z keramiky a uhlíkových vlákien výrazne zvyšuje brzdný výkon a zvyšuje odolnosť voči slabnutiu účinku. Tieto brzdy sú tiež odolné voči korózii, mimoriadne dobre vzdorujú opotrebovaniu, znesú vyššiu teplotu a prispievajú k zníženiu hmotnosti vozidla. Zároveň znižujú neodpružené a rotujúce hmoty, čím zvyšujú akceleráciu, zlepšujú reakcie a ovládateľnosť vozidla, umocňujú jazdnú dynamiku a trakciu, zvyšujú komfort pruženia a znižujú spotrebu paliva.

Pozoruhodne veľké kotúče (priemer vpredu 410 mm, vzadu 396 mm), šesťpiestikové pevné strmene vpredu a jednopiestikové plávajúce strmene vzadu umožnia M karbónovo-keramickým brzdám zvládnuť aj pretekársky okruh, vďaka dlhodobej vysokej tepelnej odolnosti. Ventilované a vŕtané kotúče zaručujú skvelé reakcie aj za mokrého počasia a lepšie odvádzanie tepla. M karbónovo-keramické brzdy ihneď rozoznáte podľa strmeňov v matnej zlatej farbe s klasickým logom M.

Z dôvodu charakteristík, špecifických pre daný materiál, sa pri určitých situáciách a prevádzkových režimoch môžu vyskytnúť typické funkčné hluky, predovšetkým za mokra, krátko pred zastavením vozidla.

S DUŠOU ZÁVODNÍKA.

Vždy sa nájde ešte rýchlejší automobil. A vy ste ho práve našli. BMW M6 Cabrio je zhmotnením filozofie BMW M GmbH. Koniec koncov, výkon je jedna vec − jeho pretavenie do neopakovateľného nadšenia z jazdy je však niečo iné. Špičkové moderné materiály ako hliník, keramika a karbón sa snúbia s odbornými znalosťami konštruktérov a pretekárskymi génmi vozidla. Pri výrobe najvzrušujúcejšieho zážitku zo spojenia benzínu a asfaltu pod šírou oblohou sa z inžinierov stávajú zapálení nadšenci.

  • Launch Control

    Ak už motor dosiahol optimálnu pracovnú teplotu, funkcia Launch Control vám umožní zažiť maximálne možné zrýchlenie z pokoja. Stačí, ak deaktivujete dynamickú kontrolu stability (DSC), zvolíte sekvenčný režim radenia s jazdným programom 3, pevne stlačíte brzdu a naplno zošliapnete plynový pedál. Keď sa na displeji prístrojového panela rozsvieti symbol štartovacej vlajky, motor pri stlačenom plynovom pedáli vyvinie ideálne štartovacie otáčky. Plynový pedál aj naďalej držte naplno stlačený, uvoľnite brzdu a vozidlo sa automaticky rozbehne pri maximálnom zrýchlení a zrýchľuje až dovtedy, kým pedál neuvoľníte. Dvojspojková prevodovka M neustále upravuje zmeny prevodov tak, aby pri zaradení vyššieho prevodového stupňa bol motor v pásme otáčok s optimálnym výkonom. Tento prvok je určený vodičom s dynamickými a športovými ambíciami.

  • Elektronické riadenie tlmičov

    Elektronické riadenie tlmičov (EDC) automaticky alebo manuálne prispôsobuje tuhosť tlmičov situácii na ceste. Každý pohyb vozidla, ktorý má vplyv na reakciu na riadenie, je sledovaný senzormi. Systém elektrického riadenia tlmičov tieto údaje analyzuje a prenáša ich do tlmičov. V nich sa nachádzajú magnetické ventily, ktoré neustále prispôsobujú silu tlmenia meniacemu sa stavu vozovky, zaťaženiu a jazdným podmienkam. Takto sa hmatateľne znižujú pohyby vozidla pri brzdení či pohyby karosérie spôsobované napríklad prechádzaním nerovnosťami, zatáčaním či zrýchľovaním. Výsledkom je zvýšená bezpečnosť jazdy, napríklad vďaka skráteniu brzdnej dráhy, a väčší komfort počas jazdy.

  • Dynamická kontrola stability

    Ďalším výnimočným systémom použitým v BMW M6 Cabrio je systém dynamickej kontroly stability (DSC). Jeho nastavenie bolo upravené tak, aby v porovnaní so staršou verziou systému zabezpečovalo lepšiu jazdnú dynamiku. A čo viac, ďalšie funkcie sú implementované pre aktívnu bezpečnosť (príprava bŕzd, suché brzdenie, posilňovač pri oslabenom účinku) a komfort (asistent pre rozjazd, parkovacia brzda s automatickým podržaním).
    Dynamická kontrola stability ponúka vodičovi na výber z troch režimov: DSC zapnuté, MDM (dynamický režim M), DSC vypnuté. Kým v režime „DSC zapnuté“ je výslovne potláčaný účinok pretáčavosti a nedotáčavosti pribrzďovaním, režim MDM umožňuje väčšie prekĺzanie kolies a ambicióznym vodičom zľahka driftovať. V tomto režime systém tiež zasiahne v prípade, ak sa prekročí nastavená hranica. Keď je režim DSC vypnutý, môže vodič plne skúmať hranice možností závodnej dráhy a pomocou plynového pedála s vozidlom driftovať.

  • M Servotronic

    Vychutnajte si optimálnu podporu riadenia v každej jazdnej situácii vďaka systému M Servotronic. Dynamicky prispôsobuje účinok posilňovača riadenia aktuálnej rýchlosti a stará sa o priame a presné reakcie riadenia pri rýchlej jazde. Zároveň zabezpečí špičkový komfort minimalizáciou fyzickej námahy potrebnej na točenie volantom pri pomalej jazde, parkovaní a manévrovaní na úzkych cestách a v stiesnených priestoroch.
    Jeho riadiaca jednotka využíva elektronické meranie rýchlosti a podľa neho stanoví potrebnú mieru účinku posilňovača vhodnú v rozličných situáciách. Sila pôsobenia hydraulického posilňovača riadenia je optimálne a precízne prispôsobovaná aktuálnej jazdnej situácii.
    Pri jazde nízkou rýchlosťou je miera účinku posilňovača vysoká a volantom sa točí ľahko, so stúpajúcou rýchlosťou však miera účinku postupne plynulo klesá, čo prináša priamejší kontakt riadenia s vozovkou, a tým optimálnu smerovú stabilitu jazdy. Systém M Servotronic je špeciálne kalibrovaný pre vozidlá radu M a umožňuje výber spomedzi troch rôznych kombinácií nastavení stlačením jedného tlačidla. V kombinácii s balíkom Competition ponúka systém M Servotronic ešte priamejšiu odozvu.

SYSTÉM M DRIVE.

Systém M Drive umožňuje konfigurovať jazdné parametre od komfortného cestovania až po športovo ostré nastavenie pre jazdu na závodnom okruhu. Aktivovanie jedného z dvoch predvolených profilov (s uloženými nastaveniami) je veľmi jednoduché: stačí stlačiť jedno z dvoch tlačidiel M Drive integrovaných do volantu. Jednotlivé prednastavené konfigurácie si môžete podľa vlastných predstáv upraviť v ponuke iDrive.
Tlačidlá na ovládanie nastavenia jednotlivých funkcií pohonnej jednotky a podvozku sa nachádzajú na stredovej konzole pri radiacej páke prevodovky. Vodič si môže vybrať požadovaný režim DSC, upraviť charakteristiky výkonu motora, parametre systému dynamického riadenia tlmičov, vlastnosti posilňovača riadenia M Servotronic, možnosti radenia dvojspojkovej prevodovky M či vzhľad zobrazenia Head-Up displeja. Takto si podrobne vyladíte nastavenie vozidla – a uložíte ho stlačením a podržaním jedného z dvoch tlačidiel M Drive na multifunkčnom volante.

TECHNOLÓGIE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Či už je cieľom maximálny výkon alebo minimálna spotreba, BMW sa vždy zameriava na zabezpečenie neodmysliteľnej radosti z jazdy, ktorá je taká typická pre vozidlá BMW. BMW EfficientDynamics je stratégia, ktorú sme v BMW vyvinuli s cieľom minimalizovať spotrebu aj emisie a zároveň zvýšiť dynamiku a jazdný pôžitok. Je to komplexný balík technológií, ktorý obsahuje pohonnú sústavu, riadenie energie a celú koncepciu vozidla založenú na inteligentnej ľahkej konštrukcii – a je súčasťou štandardnej výbavy každého vozidla BMW.

BMW EfficientDynamics

  • Funkcia Auto Start/Stop

    Funkcia Auto Start/Stop sa postará o to, aby sa palivo spotrebúvalo len vtedy, keď je vozidlo v pohybe. Keď vozidlo na chvíľu zastaví, napríklad, keď čakáte na semaforoch alebo v dopravnej zápche, funkcia Auto Start/Stop šetrí palivo tým, že vypne motor, len čo vozidlo zastaví a vodič zloží nohu zo spojky (manuálna prevodovka) alebo podrží stlačenú brzdu, až kým vozidlo nezastaví (M DTC Drivelogic).
    O aktivite funkcie Auto Start/Stop vás informuje informačný displej vozidla. Keď zložíte nohu z brzdy, motor ihneď automaticky znova naštartuje.
    Táto funkcia nikdy nezhoršuje komfort ani neohrozuje bezpečnosť, keďže zostáva vypnutá až kým motor nedosiahne ideálnu pracovnú teplotu, interiér nie je dostatočne vykúrený alebo vychladený, ak je batéria málo nabitá, alebo ak točíte volantom. Centrálna riadiaca jednotka v prípade potreby motor znova naštartuje, dokonca aj keď vozidlo stojí. Napríklad vtedy, keď sa samovoľne uvedie do pohybu, alebo keď sa začnú zahmlievať sklá. Funkciu Auto Start/Stop môžete kedykoľvek jednoducho vypnúť.

  • Rekuperácia brzdnej energie

    Pri každom brzdení sa uvoľňuje kinetická energia, ktorá až donedávna ostávala úplne nevyužitá. Rekuperácia brzdnej energie ťaží z tohto dlho nevyužitého potenciálu. Energiu, ktorá sa generuje vždy, keď začnete brzdiť, alebo keď uvoľníte plynový pedál, zachytáva a mení na elektrickú. Táto elektrická energia sa následne použije na dobíjanie batérie vozidla. Inteligentný systém riadenia energie zabezpečí, že alternátor už nemusí bežať nepretržite, čím sa znižuje energetické zaťaženie motora. Výsledkom je znížená spotreba paliva a zvýšená hnacia sila – v klasickom štýle BMW EfficientDynamics.