NAJLEPŠÍ ČAS NA KOLO. AJ MIMO ZÁVODNÉHO OKRUHU.

Jazdná dynamika a efektivita BMW X6 M.

NAJLEPŠÍ ČAS NA KOLO. AJ MIMO ZÁVODNÉHO OKRUHU.

Jazdná dynamika a efektivita BMW X6 M.

BMW X6 M ponúka koncentrovanú silu, ktorú pohon xDrive špecifický pre modely M efektívne prenáša na cesty. Záruka mimoriadnej trakcie. Štandardná 8-stupňová prevodovka Steptronic M umožňuje rýchle zmeny prevodov v manuálnom aj automatickom režime. Brzdy M zmiešanej konštrukcie sú zárukou vynikajúceho spomalenia porovnateľného s hodnotami dosahovanými športovými automobilmi. Na druhej strane technológie BMW EfficientDynamics zabezpečujú, že tento fantastický výkon sa snúbi s pozoruhodnou efektivitou.

NAJLEPŠÍ ČAS NA KOLO. AJ MIMO ZÁVODNÉHO OKRUHU.Jazdná dynamika a efektivita BMW X6 M.

BMW X6 M ponúka koncentrovanú silu, ktorú pohon xDrive špecifický pre modely M efektívne prenáša na cesty. Záruka mimoriadnej trakcie. Štandardná 8-stupňová prevodovka Steptronic M umožňuje rýchle zmeny prevodov v manuálnom aj automatickom režime. Brzdy M zmiešanej konštrukcie sú zárukou vynikajúceho spomalenia porovnateľného s hodnotami dosahovanými športovými automobilmi. Na druhej strane technológie BMW EfficientDynamics zabezpečujú, že tento fantastický výkon sa snúbi s pozoruhodnou efektivitou.

8-STUPŇOVÁ PREVODOVKA STEPTRONIC M S OVLÁDANÍM DRIVELOGIC.

8-STUPŇOVÁ PREVODOVKA STEPTRONIC M S OVLÁDANÍM DRIVELOGIC.

Optimálny prenos sily motora.

8-stupňová prevodovka Steptronic M s ovládaním Drivelogic určuje nové štandardy dynamického radenia. Obzvlášť krátke intervaly medzi jednotlivými stupňami a extrémne krátke časy zmeny prevodov zabezpečujú optimálny prenos sily motora pri každej rýchlosti, s maximálnym výkonom a efektivitou. Najmä pri rýchlej jazde najvyšší ôsmy stupeň zároveň účinne prispieva k znižovaniu spotreby paliva a hlučnosti motora. Vodič môže manuálne zasiahnuť do radenia v režime „D“ aj v režime „S“ pomocou radiacej páky M alebo radiacich páčok M na volante. V manuálnom režime „S“ prevodovka M Steptronic nezaradí vyšší stupeň automaticky, ale nechá motor vytočiť až po obmedzovač.
To znamená, že vodič môže radiť veľmi dynamicky v blízkosti vrcholu otáčok a použiť ovládanie Drivelogic na výber jedného z troch režimov radenia: od komfortného a ekonomického až po dynamický na úrovni pretekárskeho automobilu, s výnimočne krátkymi časmi preraďovania. Zmeny prevodov s minimálnou stratou hnacej sily a menič krútiaceho momentu, ktorý zostáva po naštartovaní zopnutý vo všetkých jazdných situáciách vytvárajú extrémne priame prepojenie medzi motorom a hnacími kolesami. Prvok exkluzívny pre vozidlá M: keď vozidlo stojí, nedochádza k automatickému prenosu sily medzi motorom a prevodovkou, čo eliminuje efekt pomalého posúvania vozidla. Ak však potrebujete so svojím BMW pomaly manévrovať, krátky dotyk plynového pedálu aktivuje pomalé posúvanie vozidla na povel.

Neuveriteľne dynamické.

To znamená, že vodič môže radiť veľmi dynamicky v blízkosti vrcholu otáčok a použiť funkciu Drivelogic na výber jedného z troch režimov radenia: od komfortného a ekonomického až po dynamický na úrovni pretekárskeho automobilu s výnimočne krátkymi časmi radenia. Menič krútiaceho momentu vytvára priame prepojenie medzi motorom a prevodovkou s minimálnou stratou výkonu. Prvok exkluzívny pre vozidlá radu M: keď vozidlo stojí, nedochádza k automatickému prenosu sily medzi motorom a prevodovkou, čo eliminuje efekt pomalého posúvania vozidla. Ak však potrebujete so svojím BMW pomaly manévrovať, krátky dotyk plynového pedálu aktivuje pomalé posúvanie vozidla na povel.

Pohon xDrive s funkciami špecifickými pre modely M.

Pohon xDrive s funkciami špecifickými pre modely M.

Inteligentný systém pohonu všetkých štyroch kolies.

Inteligentný systém pohonu všetkých kolies BMW xDrive plynulo rozdeľuje hnaciu silu medzi nápravy. Riadiaca elektronika systému sa stará o bleskurýchle zmeny rozdelenia hnacej sily s cieľom splniť a prekonať všetky očakávania v oblasti trakcie, smerovej stability a jazdnej bezpečnosti. Zároveň dokáže eliminovať pretáčavosť aj nedotáčavosť, čím ešte výraznejšie zlepší smerovú stabilitu vozidla a jazdné vlastnosti.

Dynamická jazda v ostrých zákrutách.

Vo vozidlách BMW M je pohon xDrive výraznejšie ladený v prospech zadnej nápravy, čo prispieva k dynamickejšiemu štýlu jazdy. Pohon prioritne smeruje na zadné kolesá a až neskôr na predné. Najmä pri jazde v zákrutách to minimalizuje tendenciu k nedotáčavosti. Vodič teda môže akcelerovať skôr a plne využiť vysoký dynamický potenciál vozidla. Na prednú nápravu sa v prípade potreby prenesie až 50 % hnacej sily. Pri úplne deaktivovanej dynamickej kontrole stability je možné s vozidlom jazdiť kontrolovanými pretáčavými šmykmi.

BRZDY M ZMIEŠANEJ KONŠTRUKCIE.

Brzdy M zmiešanej konštrukcie ťažia z technológie využívanej v automobilovom športe, čo im umožňuje zachovať si trvalo vysoký výkon bez slabnutia účinku, aj pri vysokej záťaži. Použitie viacerých materiálov s vysokou odolnosťou prináša vynikajúcu tepelnú stabilitu, dlhú životnosť a vysokú precíznosť brzdenia. Zároveň znižuje hmotnosť bŕzd, čo má pozitívny vplyv na agilnosť, dynamiku, akceleráciu, ale aj spotrebu paliva.
Vŕtané brzdové kotúče s vnútorným chladením a šesťpiestikové strmene vpredu sú zárukou zlepšeného odvodu tepla a optimálnych reakcií aj v mokrom počasí. Strmene v modrej metalickej farbe s charakteristickým logom M umocňujú športový vzhľad vozidla a neprehliadnuteľnú autentickosť dizajnu M.

S DUŠOU ZÁVODNÍKA.

BMW X6 M stanovuje nové štandardy vo svojom segmente vďaka neodolateľnej dynamike, pozoruhodnej agilnosti a precíznym jazdným vlastnostiam. Launch Control vám umožní dokonalý rozjazd. Pomocou systémov Dynamic Drive, Dynamic Performance Control a Dynamic Damper Control dokážete prispôsobiť nastavenie vozidla aktuálnym jazdným podmienkam.

  • Launch Control

    Funkcia Launch Control umožňuje motoru zohriatemu na pracovnú teplotu dosiahnuť maximálne zrýchlenie z pokoja. Funguje tak, že vodič deaktivuje Dynamickú kontrolu stability (DSC) podržaním tlačidla DSC a aktivuje Launch Control. Potom zvolí na prevodovke režim sekvenčného radenia s programom číslo 3, jednou nohou pridrží pevne stlačený brzdový pedál a druhou naplno zošliapne plynový pedál. Keď sa na prístrojovom paneli rozsvieti symbol štartovacej vlajky, znamená to, že motor dosiahol ideálne štartovacie otáčky. Keď vodič v tomto okamihu uvoľní brzdu, ale plynový pedál drží stále naplno stlačený, vozidlo sa automaticky rozbehne s maximálnou akceleráciou a zrýchľuje až dovtedy, kým vodič pedál nepustí. 8-Stupňová prevodovka M Steptronic neustále upravuje zmeny prevodov tak, aby pri zaradení vyššieho prevodového stupňa bol motor v pásme otáčok s optimálnym výkonom. Tento prvok je zameraný na vodičov s dynamickými a športovými ambíciami.

  • Dynamic Performance Control

    Dynamic Performance Control (DPC) zvyšuje športový charakter a optimalizuje jazdnú dynamiku tým, že flexibilne rozdeľuje hnaciu silu medzi ľavé a pravé koleso zadnej nápravy. V spolupráci s ďalšími regulačnými podvozkovými systémami DPC poskytuje ešte precíznejšie a dynamickejšie jazdné vlastnosti. K tomu sa pridáva špecifické nastavenie pre vozidlá radu M, ktoré dáva riadeniu strmší prevod a presnejšie reakcie.
    Systém DPC monitoruje dve elektronicky riadené prevodovky pri diferenciáli zadnej nápravy, ktoré v prípade, že si to jazdná situácia vyžaduje, dokážu presmerovať viac hnacej sily na koleso na vonkajšej strane zákruty.

  • Systém Dynamic Drive

    Systém Dynamic Drive dokáže pomocou aktívnych hydraulicky ovládaných stabilizátorov eliminovať nakláňanie karosérie v zákrutách alebo pri náhlych zmenách smeru jazdy. Výsledkom sú lepšie jazdné vlastnosti s ešte presnejším riadením a zároveň vyšší komfort. A samozrejme aj maximálne využitie mimoriadneho dynamického potenciálu BMW M.
    Pri jazde priamym smerom ostávajú dve časti stabilizátorov oddelené, bez vplyvu na tlmiče a pružiny. V zákrutách systém využíva údaje z množstva senzorov a v závislosti od priečneho zrýchlenia minimalizuje bočné nakláňanie karosérie. Aktívne tlmenie náklonov na prednej aj zadnej náprave pomáha predchádzať kritickým jazdným situáciám. Vďaka kalibrácii špecifickej pre modely M s väčším dôrazom na zadnú nápravu systém prispieva k ešte vyššej jazdnej dynamike. Vyladenie správania pri točení volantom a zmenách dynamickej záťaže prináša ešte presnejšie a spontánnejšie reakcie vozidla na pokyny volantu.

  • Dynamické riadenie tlmičov

    Znížený podvozok so systémom dynamického riadenia tlmičov neustále prispôsobuje nastavenie tlmičov aktuálnej jazdnej situácii a povrchu cesty. Pomocou ovládacích tlačidiel funkcií jazdnej dynamiky na stredovej konzole dokáže vodič ich prácu prispôsobiť aj svojim osobným požiadavkám, od komfortného, stále však vysoko dynamického štýlu, až po extrémne športovú jazdu s maximálnym pôžitkom z jazdy typickým pre modely M. V režime Comfort sú tlmiče mäkšie a potláčajú nepríjemné vertikálne pohyby vozidla na nerovnom povrchu. V režimoch Sport a Sport+ naopak reagujú tvrdšie, s tuhosťou špecifickou pre modely radu M, pre ešte viac radosti zo športovej jazdy po kľukatých vidieckych cestách, kde si vysoký výkon vozidla vychutnáte najlepšie. Zdvih kolies je vtedy minimálny, s cieľom maximalizovať jazdnú dynamiku na cestách s rovným povrchom. Predprogramované nastavenia v ponuke M Drive sa dajú voliť priamo pomocou tlačidiel M na volante.
    Pohyb každého kolesa monitorujú senzory a následne ho analyzuje riadiaca jednotka. Účinok tlmičov sa prispôsobuje v zlomkoch sekundy. Zdvih a kompresia tlmičov sa neustále menia podľa potreby, pri každom kolese zvlášť a bez vplyvu na ostatné. Výsledkom je príkladná stabilita vozidla na ceste a optimálne tlmenie nerovností každým kolesom.

SYSTÉM M DRIVE.

SYSTÉM M DRIVE.

Systém M Drive umožňuje konfigurovať jazdné parametre od komfortného cestovania až po športovo ostré nastavenie pre jazdu na závodnom okruhu. Aktivovanie jedného z dvoch predvolených profilov (s uloženými nastaveniami) je veľmi jednoduché: stačí stlačiť jedno z dvoch tlačidiel M Drive integrovaných do koženého volantu M.
Tlačidlá na ovládanie nastavenia jednotlivých funkcií pohonnej jednotky a podvozku sa nachádzajú na stredovej konzole pri radiacej páke prevodovky. Vodič si jednotlivo a samostatne dokáže zvoliť funkčný režim dynamickej kontroly stability (DSC), charakteristiku reakcií motora, parametre adaptívneho podvozka, účinok posilňovača riadenia M Servotronic, programy radenia 8-stupňovej prevodovky M Steptronic a vzhľad Head-Up displeja. Cez ponuku iDrive si vodič dokáže vytvoriť dve predvolené kombinácie jednotlivých parametrov a uložiť ich do pamäti podržaním jedného z dvoch tlačidiel M Drive na koženom volante M.

M SERVOTRONIC.

Vychutnajte si optimálnu podporu riadenia v každej jazdnej situácii vďaka systému M Servotronic. Ten prispôsobuje účinok posilňovača aktuálnej rýchlosti a stará sa o priame a presné reakcie riadenia pri rýchlej jazde. Zároveň zabezpečí špičkový komfort minimalizáciou fyzickej námahy potrebnej na točenie volantu pri pomalej jazde, parkovaní a manévrovaní na úzkych cestách a v tesných priestoroch.
Jeho riadiaca jednotka využíva elektronické meranie rýchlosti a podľa neho stanoví potrebnú mieru účinku posilňovača vhodnú v rozličných situáciách. Účinok posilňovača sa veľmi jemne a presne prispôsobuje údajom, ktoré dostáva od elektronickej riadiacej jednotky. Výsledkom je podstatne vyššia presnosť než pri konvenčných posilňovačoch, ktoré sa orientujú podľa otáčok motora.
Pri jazde nízkou rýchlosťou je miera účinku posilňovača M Servotronic vysoká a volantom sa točí ľahko, so stúpajúcou rýchlosťou však miera účinku postupne plynulo klesá, čo prináša priamejší kontakt riadenia s vozovkou, a tým optimálnu smerovú stabilitu jazdy. Posilňovač M Servotronic bol vyvinutý špeciálne pre vozidlá radu M a ponúka tri individuálne nastaviteľné konfigurácie, ktoré možno zvoliť stlačením tlačidla.

TECHNOLÓGIE BMW EFFICIENTDYNAMICS.

Získajte viac z každého litra paliva pomocou technológií BMW EfficientDynamics: vyšší výkon, vyššia efektivita a intenzívnejšie jazdné pôžitky. Technické inovácie, ktoré znižujú spotrebu paliva a zároveň zvyšujú dynamiku, sú zárukou radosti z jazdy v každom BMW.

  • Funkcia Auto Start/Stop

    Funkcia Auto Start/Stop sa postará o to, aby sa palivo spotrebúvalo len vtedy, keď je vozidlo v pohybe. Keď čakáte na semaforoch alebo v dopravnej zápche, funkcia Auto Start/Stop šetrí palivo tým, že vypne motor, len čo vozidlo zastaví a vodič podrží stlačenú brzdu.
    O činnosti funkcie vás informuje informačný displej vozidla. Keď vodič uvoľní brzdu a zošliapne plynový pedál, motor sa opäť v zlomku sekundy automaticky naštartuje.
    Funkcia nikdy nezhoršuje komfort ani neohrozuje bezpečnosť, keďže zostáva vypnutá až kým motor nedosiahne ideálnu pracovnú teplotu, interiér nie je dostatočne vykúrený alebo vychladený, ak je batéria málo nabitá, alebo ak točíte volantom. Centrálna riadiaca jednotka v prípade potreby motor znova naštartuje, dokonca aj keď vozidlo stojí. Napríklad vtedy, keď sa samovoľne uvedie do pohybu, alebo keď sa začnú zahmlievať sklá. Funkciu Auto Start/Stop môžete kedykoľvek jednoducho vypnúť.

  • Rekuperácia brzdnej energie

    Pri každom brzdení sa uvoľňuje kinetická energia, ktorá až donedávna ostávala úplne nevyužitá. Rekuperácia brzdnej energie ťaží z tohto dlho nevyužitého potenciálu. Energiu, ktorá sa generuje vždy, keď začnete brzdiť, alebo keď uvoľníte plynový pedál, zachytáva a mení na elektrickú. Táto elektrická energia sa následne použije na dobíjanie batérie vozidla. Tento inteligentný systém riadenia energie zabezpečí, že alternátor už nemusí bežať nepretržite, čo znižuje energetické zaťaženie motora. Výsledkom je znížená spotreba paliva a zvýšená dynamika – v klasickom štýle BMW EfficientDynamics.