VYŠŠIA RÝCHLOSŤ. NIŽŠIA HMOTNOSŤ.

BMW EfficientLightweight.

VYŠŠIA RÝCHLOSŤ. NIŽŠIA HMOTNOSŤ.

BMW EfficientLightweight.

Koncepcia BMW EfficientLightweight je dokonalou ukážkou toho, ako možno efektívne spojiť hospodárnosť a jazdnú dynamiku. Karbón použitý v priestore pre posádku, hliník na podvozku, vysokopevnostná oceľ na karosérii alebo ultramoderný horčík aplikovaný v motoroch – to všetko sú ľahké a pritom tvrdé materiály, ktoré umožňujú znížiť spotrebu paliva pri súčasnom zlepšení jazdných vlastností a dynamiky.

VYŠŠIA RÝCHLOSŤ. NIŽŠIA HMOTNOSŤ.BMW EfficientLightweight.

Koncepcia BMW EfficientLightweight je dokonalou ukážkou toho, ako možno efektívne spojiť hospodárnosť a jazdnú dynamiku. Karbón použitý v priestore pre posádku, hliník na podvozku, vysokopevnostná oceľ na karosérii alebo ultramoderný horčík aplikovaný v motoroch – to všetko sú ľahké a pritom tvrdé materiály, ktoré umožňujú znížiť spotrebu paliva pri súčasnom zlepšení jazdných vlastností a dynamiky.

VYSOKÁ TUHOSŤ A BEZPEČNOSŤ: PRIESTOR PRE POSÁDKU Z KARBÓNU.

BMW i prináša revolúciu do sveta konštrukcie automobilov zavedením vôbec prvých sériovo vyrábaných priestorov pre posádku z karbónu. Vďaka svojej mimoriadnej pevnosti zabezpečuje najvyššiu možnú mieru ochrany v prípade nehody a zároveň je mimoriadne ľahký, takže vyvažuje dodatočnú hmotnosť vysokonapäťovej batérie. Výsledkom je vyššia úroveň bezpečnosti pri zachovaní mimoriadnej priestrannosti a komfortu, čo ešte viac znižuje hmotnosť a zvyšuje dynamiku.

BMW i3 a BMW i8 sú vôbec prvé automobily, ktoré do veľkosériovej výroby priniesli použitie technologicky vyspelých uhlíkových kompozitov. V minulosti bolo rozsiahlejšie využívanie karbónu obmedzené, pretože jednotlivé diely sa vyrábali ručne. Spoločnosť BMW si v súčasnosti vyrába východiskové uhlíkové vlákna aj výsledné karbónové diely vo vlastnej réžii v takom rozsahu, že ich možno použiť v sériovej výrobe.

NÍZKA HMOTNOSŤ. DRAVÉ ZRÝCHLENIE.

NÍZKA HMOTNOSŤ. DRAVÉ ZRÝCHLENIE.

Od zadnej nápravy po hliníkový predný nástavec, od M diskov z ľahkej zliatiny po karbónovú strechu – BMW M4 Coupé je príkladom rôznorodosti konštrukčnej koncepcie BMW EfficientLightweight.

Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km: 8,8 [8,3]
Kombinované emisie CO2 v g/km: 204 [194]

SPOTREBA PALIVA A EMISIE CO₂.

  • Uvedené hodnoty týkajúce sa spotreby paliva a emisií CO2 závisia od rozmerov kolies a pneumatík.

    Hodnoty mimo hranatých zátvoriek sa vzťahujú na základný model so štandardnou prevodovkou, hodnoty v hranatých zátvorkách sa vzťahujú na model s prevodovkou z doplnkovej výbavy (pozri špeciálnu výbavu).

    Viac informácií o oficiálnej spotrebe paliva a oficiálnych špecifických emisiách CO2 nových automobilov nájdete v smernici o spotrebe paliva a emisiách CO2 nových automobilov, dostupnej bezplatne u každého predajcu a v spoločnosti DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH na adrese Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Deutschland.