Nástroj na správu povolenia na používanie súborov cookie je dočasne offline. Niektoré funkcie vyžadujúce váš súhlas na používanie súborov cookie môžu preto chýbať.
AKTUÁLNE BMW RADU 7.
Už mnohé desaťročia je BMW prvou voľbou v segmente luxusných sedanov. Nepripúšťa žiadne kompromisy v športovosti, jazdnej dynamike, luxuse ani komforte – všetky tieto fundamentálne prvky garantujú BMW radu 7 jeho unikátny status. Nevšedné jazdné zážitky, exkluzívne materiály a štýlový dizajn sú typickými črtami tohto vozidla najvyššej triedy.



BMW RADU 7: PREHĽAD.
BMW radu 7 znamená dokonalú prezentáciu, pri každej príležitosti. Jeho decentný výzor a sebavedomý zjav sú odrazom tradície, zážitku a dokonalosti, aké sa očakávajú od luxusného segmentu. Výnimočné jazdné schopnosti a technologická nadradenosť sú potrvrdením toho, že vo výkone, komforte a dynamike sa dajú dosahovať vždy vyššie a vyššie ciele.
5 CHARAKTERISTÍK BMW RADU 7.
- 01 Suverénne sebaistý zjav
- 02 Žiadne kompromisy v luxuse a komforte
- 03 Výnimočné výkony v každom ohľade
- 04 Najmodernejšia technológia vozidla
- 05 Vynikajúce spojenie so všetkými službami vďaka BMW ConnectedDrive

PREHĽAD HISTÓRIE BMW RADU 7.
Objavte pôvod a históriu vozidiel BMW najvyššej triedy. Zažite evolúciu a vývoj sedanu, ktorý stanovil štandardy v oblasti výkonu, luxusu aj dizajnu.
PREHĽAD HISTÓRIE BMW RADU 7.
Objavte pôvod a históriu vozidiel BMW najvyššej triedy. Zažite evolúciu a vývoj sedanu, ktorý stanovil štandardy v oblasti výkonu, luxusu aj dizajnu.
PRVÁ GENERÁCIA BMW RADU 7.

(BMW E23)
BMW radu 7 sa narodilo v roku 1977 ako vozidlo, ktoré stelesňuje dynamickú športovosť, inovatívny technický pokrok a elegantný luxus najvyššej úrovne. Nástupca radu BMW E3 mal 6-valcové motory, ktoré disponovali bezkonkurenčne hladkým chodom a vysokým výkonom v každom režime. Vďaka nim sa stal najšportovejším sedanom luxusnej triedy vozidiel. Tvar karosérie vychádza z dizajnu, ktorého autorom je Paul Bracq, s charakteristickou splývajúcou prednou aj zadnou časťou, ktoré, spolu s nízkou líniou bokov, zvýrazňovali športovosť luxusného sedanu.
Moderné prvky ako napríklad elektronicky regulovaná klimatizácia alebo tempomat boli k dispozícii už od roku 1978, protiblokovací systém bŕzd (ABS) a digitálna elektronika motora pribudli v roku 1979. V tom istom roku boli všetky motory modifikované na vstrekovanie benzínu.
1980 bol rok uvedenia špičkového modelu: BMW 745i disponovalo výkonom 185 kW (252 k) a maximálnou rýchlosťou 227 km/h. Modelová aktualizácia v roku 1982 priniesla modifikované predné partie s ešte lepšou aerodynamikou, štvorstupňovú automatickú prevodovku a prepracovaný podvozok. V priebehu deviatich rokov sa vyrobilo viac než 270 000 vozidiel a vysoko úspešný modelový rad pokračoval v dominancii BMW v triede luxusných sedanov.
Obdobie výroby: 1977–1986
Motory: 6-valcové, objem: 2,5–3,4 litra, výkon: 110–185 kW (150–252 k)
Dĺžka/šírka/výška: 4860 mm/1800 mm/1430 mm
DRUHÁ GENERÁCIA BMW RADU 7.

(BMW E32)
Claus Luthe svojím vedením dizajnérskeho tímu udelil druhému BMW radu 7 harmonické línie a dynamické, sebavedomé štylistické prvky. Napríklad široké obličky alebo impozantné zadné partie, ktorých svetlá v tvare písmena L ešte viac zvýrazňujú vzhľad. Toto BMW radu 7 už má štandardné ABS a za príplatok napríklad parkovacie senzory PDC a dvojité sklá, ktoré výrazne znižujú prenikanie hluku do kabíny a zahmlievanie.
Od roku 1987 bol luxusný sedan k dispozícii s 5,0-litrovým motorom V12, ktorý vyvinul výkon 220 kW (300 k). Táto konfigurácia motora bola použitá v nemeckom automobilovom priemysle prvýkrát od roku 1945. BMW radu 7 zároveň prvýkrát prišlo aj v dlhej verzii pre maximálny komfort zadných pasažierov. Od roku 1989 bola k dispozícii doplnková výbava High Line s novou dimenziou vysokého luxusu vrátane chladničky či autotelefónu.
Od roku 1991 sa vo výbave objavili xenónové svetlomety, po prvýkrát v sériovo vyrábanom automobile. Rok 1992 priniesol rozsiahle modelové osvieženie. Do roku 1994 sa vyrobilo približne 310 000 vozidiel.
Obdobie výroby: 1986–1994
Motory: 6-, 8- a 12-valcové, objem: 3,0–5,0 litra, výkon: 135–220 kW (184–300 k)
Dĺžka/šírka/výška: 4910–5024 mm/1845 mm/1400–1411 mm
TRETIA GENERÁCIA BMW RADU 7.

(BMW E38)
Tretia generácia BMW radu 7 prišla do showroomov v roku 1994 a priniesla množstvo technických inovácií. Bol to prvý európsky automobil s navigačným systémom, od roku 1996 mal štandardne aj bočné airbagy pre vodiča a spolujazdca a o rok neskôr pribudli hlavové airbagy. Celkový dizajn bol širší a športovejší, ale aj elegantnejší.
Toto BMW radu 7 bolo prvé, dostupné aj s naftovým motorom – jeho 6-valcový diesel vyvinul výkon 135 kW (184 k), aj vďaka technológii common-rail. Od roku 1996 pribudol nový základný 6-valcový diesel s objemom 2,5 litra a výkonom 105 kW (143 k). V roku 1999 prišiel top diesel variant s motorom V8, ktorého parametre 180 kW (245 k) stanovili rekord najvyššieho výkonu naftového agregátu v osobnom automobile. Výkonovým vrcholom celkovo boli modely 750i/750iL: 12-valcový 5,4-litrový motor pod ich kapotou generoval až 240 kW (326 k).
Modelová aktualizácia v roku 1998 priniesla dynamické predné svetlomety a zadné svetlá, ako aj nový dizajn bočných prahov a mierne rozšírené obličky. Prepracovaná bola aj ponuka motorizácií, zvýšila sa efektivita pohonov, zároveň však aj výkon. V roku 2000 bolo uvedené BMW radu 7 s novou pohonnou technológiou: BMW 750hL produkované v malej sérii poháňal vodík. Okrem verzie so štandardným a predĺženým predĺženým rázvorom vzniklo približne 900 vozidiel s označením L7, ktoré boli až o 39 centimetrov dlhšie. Celkovo sa vyrobilo zhruba 327 000 kusov BMW radu 7 (E38).
Obdobie výroby: 1994–2001
Motory: 6-, 8- a 12-valcové, objem: 2,5–5,4 litra, výkon: 105–240 kW (143–326 k)
Dĺžka/šírka/výška: 4984–5374 mm/1862 mm/1425–1435 mm
ŠTVRTÁ GENERÁCIA BMW RADU 7.

(BMW E65, E66, E67 and E68)
Štvrté BMW radu 7 (E65), uvedené na autosalóne IAA 2001 v Nemecku, bolo novým vozidlom v každom ohľade. Chris Bangle a jeho dizajnový tím vytvorili balík s kompletne novým štýlom predných svetlometov a charakteristicky odsadeným vekom batožinového priestoru. V interiéri mal svetovú premiéru systém iDrive, ktorý poskytol dovtedy nevídané ovládacie rozhranie. Vďaka nemu výrazne ubudlo samostatných ovládacích prvkov v kokpite a tento systém ukrýval prístup k približne 700 funkciám rozsiahleho technického arzenálu vozidla, cez jediný ovládací prvok, ktorý sa dal otáčať, stláčať a nakláňať do ôsmich smerov. Ďalšou svetovou premiérou bola šesťstupňová automatická prevodovka s ovládaním na volante. Špičkový motor V12 v tejto generácii produkoval výkon až 327 kW (445 k), zo zdvihového objemu šiestich litrov.
Od roku 2003 bolo toto BMW radu 7 k dispozícii s adaptívnymi zákrutovými svetlometmi a v roku 2005 prišla výrazná generačná obnova. Zadné partie sa pri nej vizuálne rozšírili, obličky vpredu narástli a bi-xenónové predné svetlomety už boli štandardnou výbavou. Na jeseň 2005 pribudol asistent diaľkových svetiel a systém Night Vision, ktorými BMW výrazne zvýšilo pomoc vodičovi pri jazde po tme.
Okrem základného sedanu (E65) boli k dispozícii aj ďalšie varianty, každý so svojím vlastným modelovým kódom: dlhá verzia (E66) s rázvorom predĺženým o 14 centimetrov, pancierovaná verzia (E67) a verzia s vodíkovým pohonom (E68).
Obdobie výroby: 2001–2008
Motory: 6-, 8- a 12-valcové, objem: 3,0–6,0 litra, výkon: 160–327 kW (218–445 k)
Dĺžka/šírka/výška: 5039–5179 mm/1902 mm/1491 mm
PIATA GENERÁCIA BMW RADU 7 SEDAN.

(BMW F01/F02)
Pri svojom uvedení v Mníchove priniesla piata generácia BMW radu 7 Sedan (F01/F02) definíciu nového štandardu špičkovej jazdnej dynamiky, vizuálne silnej osobnosti a výnimočného komfortu cestovania. Elegantný a športový dizajn sa odráža v dlhej prednej kapote, nízkej línii strechy a dynamických proporciách. Chrómovaný pás cez celú šírku zadných partií, spolu so zadnými svetlami, vizuálne zvýrazňuje šírku vozidla.
Interiér prekypuje exkluzívnymi a výnimočne kvalitnými materiálmi, spolu s arzenálom moderných asistenčných systémov, od aktívneho systému udržiavania rýchlosti až po Head-Up displej. Extra bezpečnosť poskytujú aj kamery, zobrazujúce nielen oblasť za vozidlom, ale aj okolo neho – tento prvok výbavy generuje pohľad na vozidlo z vtáčej perspektívy, pre najlepší možný prehľad.
Benzínové aj naftové motory poskytujú športovú dynamiku, vrátane dvoma turbodúchadlami prepĺňaných agregátov, ako je aj pohon špičkového BMW 760Li v podobe agregátu V12 s výkonom až 400 kW (544 k). Po prvýkrát je v BMW radu 7 k dispozícii aj hybridný pohon. Pre BMW typickú dynamiku a precízne bezpečnú jazdu podporujú aj pohon všetkých kolies, systém adaptívneho potláčania náklonov karosérie či elektronické riadenie tlmičov (EDC).
V roku 2012 prišlo generačné osvieženie s novým centrálnym displejom s 3D vizuálmi, prepracované asistenčné systémy vrátane asistenta diaľkových LED svetiel, spolu s modernizovanými efektívnejšími motormi.
Obdobie výroby: 2008–2015
Motory: 6-, 8- a 12-valcové, objem: 3,0–6,0 litra, výkon: 180–400 kW (245–544 k)
Dĺžka/šírka/výška: 5072–5212 mm/1902 mm/1479 mm
ŠIESTA GENERÁCIA BMW RADU 7 SEDAN.

(BMW G11/G12)
Šiesta generácia BMW radu 7 Sedan (G11), vyrábaná od roku 2015, kombinuje špičkovú dynamiku a precíznosť s výnimočne silným vizuálom a exkluzívnym luxusom. Toto je evidentné na okázalo brilantných lakoch karosérie a nápadom dizajne zadných partií: Nízke LED svetlá sú prepojené tenkým svetelným pásom a vyžaruje z nich sebaistota, ku ktorej sa pridávajú aj široko rozložené koncovky výfuku lichobežníkového tvaru. Karoséria je skombinovaná z ocele, hliníka a karbónu (plastu vystuženého uhlíkovými vláknami), čo prináša značnú úsporu hmotnosti. Vo verzii s dlhým rázvorom (G12) je k dispozícii aj panoramatická sklenená strecha s funkciou vetrania pri nadvihnutí alebo odsunutí. Vo verzii Sky Lounge okrem toho zobrazuje aj farebnú grafiku, ktorá dokonalo harmonizuje so svetelnými akcentmi na B-stĺpikoch. Navyše, pri príchode uvíta a pri odchode odprevadí BMW radu 7 vodiča typickým svetelným scenárom.
Exkluzívne prvotriedne vypracované materiály vyjadrujú vaše osobné preferencie – napríklad koža Nappa s prešívaním Cognac, príslušnými interiérovými lištami a zladeným čalúnením stropu. Zábavný systém pre zadných pasažierov je vybavený dvoma dotykovými HD obrazovkami. Pri výbave Executive Lounge si cestujúci vzadu užijú maximálny komfort vďaka luxusným sedadlám s regulovateľnými masážnymi funkciami. Zadný pasažier sediaci za sedadlom predného spolujazdca môže mať k dispozícii neobmedzený výhľad a opierku nôh pripevnenú na predné sedadlo.
Vďaka integrovanej SIM karte má systém BMW Personal Assistant neobmedzený mobilný prístup k službám a aplikáciám, ako je napríklad neustále priebežne aktualizovaná funkcia Connected Navigation alebo automatické aktualizácie softvéru Remote Software Upgrade. BMW Connected reprezentuje plynulé prepojenie medzi smartfónom a vozidlom. Semi-autonómne parkovanie umožní vodičovi zaparkovať vozidlo aj bez toho, aby v ňom sedel: BMW radu 7 dokáže samo vojsť do tesných parkovacích priestorov pri usmerňovaní vodičom zvonku.
Pri modelovej aktualizácii v roku 2019 dostalo vozidlo nové a podstatne väčšie obličky, ktoré, spolu s príslušne tvarovanými prednými svetlometmi, zvýrazňujú šírku a vizuálnu silu luxusného sedanu.
Obdobie výroby: 2015–súčasnosť
Motory: 4-, 6-, 8- a 12-valcové, objem: 2,0–6,6 litra, výkon: 183–448 kW (249–610 k)
Dĺžka/šírka/výška: 5098–5260 mm/1902 mm/1467–1479 mm
SIEDMA GENERÁCIA BMW RADU 7.

(BMW G70)
V roku 2022 uzrelo svetlo sveta BMW radu 7 (G70) ako nová tvár luxusnej triedy, kombinujúca čistú eleganciu s vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami a multisenzorickou zábavou.
Na exteriéri priťahujú všetku pozornosť monolitický dizajnový jazyk a ikonické predné partie. Osvetlené kontúry obličiek a dvojdielne štíhle LED predné svetlomety udeľujú eleganciu na prvý pohľad a na želanie sú k dispozícii aj v obzvlášť ušľachtilej verzii ako BMW krištáľové predné svetlomety Iconic Glow s podsvietenými Swarovski prvkami. V kombinácii s pozoruhodným svetelným uvítacím scenárom „Great Entrance Moments“ to vytvára obraz výnimočnej a exkluzívnej osobnosti.
Luxusnú atmosféru v interiéri šíria vysoko kvalitné materiály ako napríklad koža Merino, kašmírová vlna a Swarovski krištále. V kombinácii s modernou technológiou, ergonomicky optimalizovanou pre vodiča, je výsledkom obdivuhodná súhra elegancie, komfortu a inovatívnosti: Multifunkčný ovládací prvok BMW Interaction Bar napríklad uchváti svojím brúseným vzhľadom a kombinuje vizuálne aj haptické ovládanie. Spolu so 14,9-palcovým displejom s vysokým rozlíšením vytvára unikátny multimediálny kokpit.
V novom BMW radu 7 však jazdný zážitok nie je vyhradený iba pre vodiča. Plný komfort si vychutnajú aj pasažieri. Doplnková 31,3-palcová obrazovka BMW Theatre Screen vytvorí veľkolepú atmosféru kina. Spolu s krištáľovo čistým zvukom a 4D audio prezentáciou doplnkového Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound systému je výsledkom unikátny zážitok zo zadných sedadiel, ktorý pošle na skvelý výlet aj vaše oči a uši.
Luxusný sedan je k dispozícii v benzínovej aj naftovej verzii, s efektívnym plug-in hybridným pohonom a od roku 2022 po prvýkrát aj v podobe čisto elektrického priekopníka BMW i7. Vďaka výkonu až 400 kW (544 k) a čisto elektrickému dojazdu viac než 600 km si môžete vychutnať maximálnu dynamiku a flexibilnú udržateľnosť s nulovými lokálnymi emisiami. Systém BMW IconicSounds Electric doplní jazdu špeciálnymi zvukmi, na ktorých tvorbe sa podieľal Hans Zimmer a ktoré ešte viac prehĺbia jazdný zážitok.
Obdobie výroby: od 2022
Motory: 6- a 8-valcové, objem: 3,0–4,4 litra, výkon: 200–400 kW (272–544 k)
Dĺžka/šírka/výška: 5391 mm/1950 mm/1544 mm
Spotreba paliva a emisie CO₂.
BMW radu 7 Sedan:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP): 1,0–6,8
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP): 22–178
Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP): 19,7–21,8
Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP): 77–87
BMW i7 Sedan:
Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP): 18,4–19,6
Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP): 591–625
Hodnoty spotreby paliva, emisií CO2, spotreby elektrickej energie a zobrazené rozsahy sú stanovené podľa európskeho nariadenia (EC) 715/2007 v znení uplatniteľnom v čase typového schválenia. Namerané hodnoty sú na základe cyklu WLTP podľa smernice (EC) 1151/2017 a môžu sa líšiť v závislosti od zvolenej výbavy. Uvedený rozsah hodnôt zohľadňuje rôzne konfigurácie zvoleného modelu a nie je súčasťou akejkoľvek ponuky, je určený výlučne na porovnanie. Príručka o spotrebe paliva a emisiách CO2, ktorá obsahuje údaje o všetkých modeloch nových osobných automobilov, je bezplatne k dispozícii v každom predajnom mieste.