BMW RADU 7: PREHĽAD.

BMW radu 7 znamená dokonalú prezentáciu, pri každej príležitosti. Jeho decentný výzor a sebavedomý zjav sú odrazom tradície, zážitku a dokonalosti, aké sa očakávajú od luxusného segmentu. Výnimočné jazdné schopnosti a technologická nadradenosť sú potrvrdením toho, že vo výkone, komforte a dynamike sa dajú dosahovať vždy vyššie a vyššie ciele.

Zistiť viac

5 CHARAKTERISTÍK BMW RADU 7.

  • 01 Suverénne sebaistý zjav
  • 02 Žiadne kompromisy v luxuse a komforte
  • 03 Výnimočné výkony v každom ohľade
  • 04 Najmodernejšia technológia vozidla
  • 05 Vynikajúce spojenie so všetkými službami vďaka BMW ConnectedDrive
BMW radu 7 Sedan (E23) predobočný pohľad statický, BMW radu 7 Sedan (G12) bočný pohľad statický

PREHĽAD HISTÓRIE BMW RADU 7.

Objavte pôvod a históriu vozidiel BMW najvyššej triedy. Zažite evolúciu a vývoj sedanu, ktorý stanovil štandardy v oblasti výkonu, luxusu aj dizajnu.

Zistiť viac

PREHĽAD HISTÓRIE BMW RADU 7.

PRVÁ GENERÁCIA BMW RADU 7.

BMW radu 7 Sedan (E23) bočný pohľad jazdný

(BMW E23)

BMW radu 7 sa narodilo v roku 1977 ako vozidlo, ktoré stelesňuje dynamickú športovosť, inovatívny technický pokrok a elegantný luxus najvyššej úrovne. Nástupca radu BMW E3 mal 6-valcové motory, ktoré disponovali bezkonkurenčne hladkým chodom a vysokým výkonom v každom režime. Vďaka nim sa stal najšportovejším sedanom luxusnej triedy vozidiel. Tvar karosérie vychádza z dizajnu, ktorého autorom je Paul Bracq, s charakteristickou splývajúcou prednou aj zadnou časťou, ktoré, spolu s nízkou líniou bokov, zvýrazňovali športovosť luxusného sedanu.


Moderné prvky ako napríklad elektronicky regulovaná klimatizácia alebo tempomat boli k dispozícii už od roku 1978, protiblokovací systém bŕzd (ABS) a digitálna elektronika motora pribudli v roku 1979. V tom istom roku boli všetky motory modifikované na vstrekovanie benzínu.


1980 bol rok uvedenia špičkového modelu: BMW 745i disponovalo výkonom 185 kW (252 k) a maximálnou rýchlosťou 227 km/h. Modelová aktualizácia v roku 1982 priniesla modifikované predné partie s ešte lepšou aerodynamikou, štvorstupňovú automatickú prevodovku a prepracovaný podvozok. V priebehu deviatich rokov sa vyrobilo viac než 270 000 vozidiel a vysoko úspešný modelový rad pokračoval v dominancii BMW v triede luxusných sedanov.

 

Obdobie výroby: 1977–1986
Motory: 6-valcové, objem: 2,5–3,4 litra, výkon: 110–185 kW (150–252 k)
Dĺžka/šírka/výška: 4860 mm/1800 mm/1430 mm

DRUHÁ GENERÁCIA BMW RADU 7.

BMW radu 7 Sedan (E32) bočný pohľad statický

(BMW E32)

Claus Luthe svojím vedením dizajnérskeho tímu udelil druhému BMW radu 7 harmonické línie a dynamické, sebavedomé štylistické prvky. Napríklad široké obličky alebo impozantné zadné partie, ktorých svetlá v tvare písmena L ešte viac zvýrazňujú vzhľad. Toto BMW radu 7 už má štandardné ABS a za príplatok napríklad parkovacie senzory PDC a dvojité sklá, ktoré výrazne znižujú prenikanie hluku do kabíny a zahmlievanie.


Od roku 1987 bol luxusný sedan k dispozícii s 5,0-litrovým motorom V12, ktorý vyvinul výkon 220 kW (300 k). Táto konfigurácia motora bola použitá v nemeckom automobilovom priemysle prvýkrát od roku 1945. BMW radu 7 zároveň prvýkrát prišlo aj v dlhej verzii pre maximálny komfort zadných pasažierov. Od roku 1989 bola k dispozícii doplnková výbava High Line s novou dimenziou vysokého luxusu vrátane chladničky či autotelefónu.


Od roku 1991 sa vo výbave objavili xenónové svetlomety, po prvýkrát v sériovo vyrábanom automobile. Rok 1992 priniesol rozsiahle modelové osvieženie. Do roku 1994 sa vyrobilo približne 310 000 vozidiel.

 

Obdobie výroby: 1986–1994
Motory: 6-, 8- a 12-valcové, objem: 3,0–5,0 litra, výkon: 135–220 kW (184–300 k)
Dĺžka/šírka/výška: 4910–5024 mm/1845 mm/1400–1411 mm

TRETIA GENERÁCIA BMW RADU 7.

BMW radu 7 Sedan (E38) bočný pohľad statický

(BMW E38)

Tretia generácia BMW radu 7 prišla do showroomov v roku 1994 a priniesla množstvo technických inovácií. Bol to prvý európsky automobil s navigačným systémom, od roku 1996 mal štandardne aj bočné airbagy pre vodiča a spolujazdca a o rok neskôr pribudli hlavové airbagy. Celkový dizajn bol širší a športovejší, ale aj elegantnejší.


Toto BMW radu 7 bolo prvé, dostupné aj s naftovým motorom – jeho 6-valcový diesel vyvinul výkon 135 kW (184 k), aj vďaka technológii common-rail. Od roku 1996 pribudol nový základný 6-valcový diesel s objemom 2,5 litra a výkonom 105 kW (143 k). V roku 1999 prišiel top diesel variant s motorom V8, ktorého parametre 180 kW (245 k) stanovili rekord najvyššieho výkonu naftového agregátu v osobnom automobile. Výkonovým vrcholom celkovo boli modely 750i/750iL: 12-valcový 5,4-litrový motor pod ich kapotou generoval až 240 kW (326 k).


Modelová aktualizácia v roku 1998 priniesla dynamické predné svetlomety a zadné svetlá, ako aj nový dizajn bočných prahov a mierne rozšírené obličky. Prepracovaná bola aj ponuka motorizácií, zvýšila sa efektivita pohonov, zároveň však aj výkon. V roku 2000 bolo uvedené BMW radu 7 s novou pohonnou technológiou: BMW 750hL produkované v malej sérii poháňal vodík. Okrem verzie so štandardným a predĺženým predĺženým rázvorom vzniklo približne 900 vozidiel s označením L7, ktoré boli až o 39 centimetrov dlhšie. Celkovo sa vyrobilo zhruba 327 000 kusov BMW radu 7 (E38).

 

Obdobie výroby: 1994–2001
Motory: 6-, 8- a 12-valcové, objem: 2,5–5,4 litra, výkon: 105–240 kW (143–326 k)
Dĺžka/šírka/výška: 4984–5374 mm/1862 mm/1425–1435 mm

ŠTVRTÁ GENERÁCIA BMW RADU 7.

BMW radu 7 Sedan (E66) bočný pohľad statický

(BMW E65, E66, E67 and E68)

Štvrté BMW radu 7 (E65), uvedené na autosalóne IAA 2001 v Nemecku, bolo novým vozidlom v každom ohľade. Chris Bangle a jeho dizajnový tím vytvorili balík s kompletne novým štýlom predných svetlometov a charakteristicky odsadeným vekom batožinového priestoru. V interiéri mal svetovú premiéru systém iDrive, ktorý poskytol dovtedy nevídané ovládacie rozhranie. Vďaka nemu výrazne ubudlo samostatných ovládacích prvkov v kokpite a tento systém ukrýval prístup k približne 700 funkciám rozsiahleho technického arzenálu vozidla, cez jediný ovládací prvok, ktorý sa dal otáčať, stláčať a nakláňať do ôsmich smerov. Ďalšou svetovou premiérou bola šesťstupňová automatická prevodovka s ovládaním na volante. Špičkový motor V12 v tejto generácii produkoval výkon až 327 kW (445 k), zo zdvihového objemu šiestich litrov.


Od roku 2003 bolo toto BMW radu 7 k dispozícii s adaptívnymi zákrutovými svetlometmi a v roku 2005 prišla výrazná generačná obnova. Zadné partie sa pri nej vizuálne rozšírili, obličky vpredu narástli a bi-xenónové predné svetlomety už boli štandardnou výbavou. Na jeseň 2005 pribudol asistent diaľkových svetiel a systém Night Vision, ktorými BMW výrazne zvýšilo pomoc vodičovi pri jazde po tme.


Okrem základného sedanu (E65) boli k dispozícii aj ďalšie varianty, každý so svojím vlastným modelovým kódom: dlhá verzia (E66) s rázvorom predĺženým o 14 centimetrov, pancierovaná verzia (E67) a verzia s vodíkovým pohonom (E68).

 

Obdobie výroby: 2001–2008
Motory: 6-, 8- a 12-valcové, objem: 3,0–6,0 litra, výkon: 160–327 kW (218–445 k)
Dĺžka/šírka/výška: 5039–5179 mm/1902 mm/1491 mm

PIATA GENERÁCIA BMW RADU 7 SEDAN.

BMW radu 7 Sedan (F02) bočný pohľad statický

(BMW F01/F02)

Pri svojom uvedení v Mníchove priniesla piata generácia BMW radu 7 Sedan (F01/F02) definíciu nového štandardu špičkovej jazdnej dynamiky, vizuálne silnej osobnosti a výnimočného komfortu cestovania. Elegantný a športový dizajn sa odráža v dlhej prednej kapote, nízkej línii strechy a dynamických proporciách. Chrómovaný pás cez celú šírku zadných partií, spolu so zadnými svetlami, vizuálne zvýrazňuje šírku vozidla.


Interiér prekypuje exkluzívnymi a výnimočne kvalitnými materiálmi, spolu s arzenálom moderných asistenčných systémov, od aktívneho systému udržiavania rýchlosti až po Head-Up displej. Extra bezpečnosť poskytujú aj kamery, zobrazujúce nielen oblasť za vozidlom, ale aj okolo neho – tento prvok výbavy generuje pohľad na vozidlo z vtáčej perspektívy, pre najlepší možný prehľad.


Benzínové aj naftové motory poskytujú športovú dynamiku, vrátane dvoma turbodúchadlami prepĺňaných agregátov, ako je aj pohon špičkového BMW 760Li v podobe agregátu V12 s výkonom až 400 kW (544 k). Po prvýkrát je v BMW radu 7 k dispozícii aj hybridný pohon. Pre BMW typickú dynamiku a precízne bezpečnú jazdu podporujú aj pohon všetkých kolies, systém adaptívneho potláčania náklonov karosérie či elektronické riadenie tlmičov (EDC).


V roku 2012 prišlo generačné osvieženie s novým centrálnym displejom s 3D vizuálmi, prepracované asistenčné systémy vrátane asistenta diaľkových LED svetiel, spolu s modernizovanými efektívnejšími motormi.

 

Obdobie výroby: 2008–2015
Motory: 6-, 8- a 12-valcové, objem: 3,0–6,0 litra, výkon: 180–400 kW (245–544 k)
Dĺžka/šírka/výška: 5072–5212 mm/1902 mm/1479 mm

ŠIESTA GENERÁCIA BMW RADU 7 SEDAN.

BMW radu 7 Sedan (G12) bočný pohľad statický

(BMW G11/G12)

Šiesta generácia BMW radu 7 Sedan (G11), vyrábaná od roku 2015, kombinuje špičkovú dynamiku a precíznosť s výnimočne silným vizuálom a exkluzívnym luxusom. Toto je evidentné na okázalo brilantných lakoch karosérie a nápadom dizajne zadných partií: Nízke LED svetlá sú prepojené tenkým svetelným pásom a vyžaruje z nich sebaistota, ku ktorej sa pridávajú aj široko rozložené koncovky výfuku lichobežníkového tvaru. Karoséria je skombinovaná z ocele, hliníka a karbónu (plastu vystuženého uhlíkovými vláknami), čo prináša značnú úsporu hmotnosti. Vo verzii s dlhým rázvorom (G12) je k dispozícii aj panoramatická sklenená strecha s funkciou vetrania pri nadvihnutí alebo odsunutí. Vo verzii Sky Lounge okrem toho zobrazuje aj farebnú grafiku, ktorá dokonalo harmonizuje so svetelnými akcentmi na B-stĺpikoch. Navyše, pri príchode uvíta a pri odchode odprevadí BMW radu 7 vodiča typickým svetelným scenárom.


Exkluzívne prvotriedne vypracované materiály vyjadrujú vaše osobné preferencie – napríklad koža Nappa s prešívaním Cognac, príslušnými interiérovými lištami a zladeným čalúnením stropu. Zábavný systém pre zadných pasažierov je vybavený dvoma dotykovými HD obrazovkami. Pri výbave Executive Lounge si cestujúci vzadu užijú maximálny komfort vďaka luxusným sedadlám s regulovateľnými masážnymi funkciami. Zadný pasažier sediaci za sedadlom predného spolujazdca môže mať k dispozícii neobmedzený výhľad a opierku nôh pripevnenú na predné sedadlo.


Vďaka integrovanej SIM karte má systém BMW Personal Assistant neobmedzený mobilný prístup k službám a aplikáciám, ako je napríklad neustále priebežne aktualizovaná funkcia Connected Navigation alebo automatické aktualizácie softvéru Remote Software Upgrade. BMW Connected reprezentuje plynulé prepojenie medzi smartfónom a vozidlom. Semi-autonómne parkovanie umožní vodičovi zaparkovať vozidlo aj bez toho, aby v ňom sedel: BMW radu 7 dokáže samo vojsť do tesných parkovacích priestorov pri usmerňovaní vodičom zvonku.


Pri modelovej aktualizácii v roku 2019 dostalo vozidlo nové a podstatne väčšie obličky, ktoré, spolu s príslušne tvarovanými prednými svetlometmi, zvýrazňujú šírku a vizuálnu silu luxusného sedanu.

 

Obdobie výroby: 2015–súčasnosť
Motory: 4-, 6-, 8- a 12-valcové, objem: 2,0–6,6 litra, výkon: 183–448 kW (249–610 k)
Dĺžka/šírka/výška: 5098–5260 mm/1902 mm/1467–1479 mm

SIEDMA GENERÁCIA BMW RADU 7.

(BMW G70)

V roku 2022 uzrelo svetlo sveta BMW radu 7 (G70) ako nová tvár luxusnej triedy, kombinujúca čistú eleganciu s vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami a multisenzorickou zábavou.

Na exteriéri priťahujú všetku pozornosť monolitický dizajnový jazyk a ikonické predné partie. Osvetlené kontúry obličiek a dvojdielne štíhle LED predné svetlomety udeľujú eleganciu na prvý pohľad a na želanie sú k dispozícii aj v obzvlášť ušľachtilej verzii ako BMW krištáľové predné svetlomety Iconic Glow s podsvietenými Swarovski prvkami. V kombinácii s pozoruhodným svetelným uvítacím scenárom „Great Entrance Moments“ to vytvára obraz výnimočnej a exkluzívnej osobnosti.

Luxusnú atmosféru v interiéri šíria vysoko kvalitné materiály ako napríklad koža Merino, kašmírová vlna a Swarovski krištále. V kombinácii s modernou technológiou, ergonomicky optimalizovanou pre vodiča, je výsledkom obdivuhodná súhra elegancie, komfortu a inovatívnosti: Multifunkčný ovládací prvok BMW Interaction Bar napríklad uchváti svojím brúseným vzhľadom a kombinuje vizuálne aj haptické ovládanie. Spolu so 14,9-palcovým displejom s vysokým rozlíšením vytvára unikátny multimediálny kokpit.

V novom BMW radu 7 však jazdný zážitok nie je vyhradený iba pre vodiča. Plný komfort si vychutnajú aj pasažieri. Doplnková 31,3-palcová obrazovka BMW Theatre Screen vytvorí veľkolepú atmosféru kina. Spolu s krištáľovo čistým zvukom a 4D audio prezentáciou doplnkového Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound systému je výsledkom unikátny zážitok zo zadných sedadiel, ktorý pošle na skvelý výlet aj vaše oči a uši.

Luxusný sedan je k dispozícii v benzínovej aj naftovej verzii, s efektívnym plug-in hybridným pohonom a od roku 2022 po prvýkrát aj v podobe čisto elektrického priekopníka BMW i7. Vďaka výkonu až 400 kW (544 k) a čisto elektrickému dojazdu viac než 600 km si môžete vychutnať maximálnu dynamiku a flexibilnú udržateľnosť s nulovými lokálnymi emisiami. Systém BMW IconicSounds Electric doplní jazdu špeciálnymi zvukmi, na ktorých tvorbe sa podieľal Hans Zimmer a ktoré ešte viac prehĺbia jazdný zážitok.

Obdobie výroby: od 2022
Motory: 6- a 8-valcové, objem: 3,0–4,4 litra, výkon: 200–400 kW (272–544 k)
Dĺžka/šírka/výška: 5391 mm/1950 mm/1544 mm

Jazdené vozidlá BMW pred budovou predajcu BMW

JAZDENÉ VOZIDLÁ BMW.

BMW radu 7 Sedan (G12) bočný pohľad s otvorenými zadnými dverami

BMW RADU 7 SEDAN.

Spotreba paliva a emisie CO₂.

  • BMW radu 7 Sedan*:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): –
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): –
    Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná): –
    Elektrický dojazd v km: –

    *Údaje sú predbežné, alebo neboli k dispozícii v čase uzávierky.

    Hodnoty spotreby paliva, emisií CO2, spotreby elektrickej energie a zobrazené rozsahy sú stanovené podľa európskeho nariadenia (EC) 715/2007 v znení uplatniteľnom v čase typového schválenia. Namerané hodnoty sú na základe cyklu WLTP podľa smernice (EC) 1151/2017 a môžu sa líšiť v závislosti od zvolenej výbavy. Uvedený rozsah hodnôt zohľadňuje rôzne konfigurácie zvoleného modelu a nie je súčasťou akejkoľvek ponuky, je určený výlučne na porovnanie. Príručka o spotrebe paliva a emisiách CO2, ktorá obsahuje údaje o všetkých modeloch nových osobných automobilov, je bezplatne k dispozícii v každom predajnom mieste.