Web momentálne nie je plne dostupný.

Nástroj na správu povolenia na používanie súborov cookie je dočasne offline. Niektoré funkcie vyžadujúce váš súhlas na používanie súborov cookie môžu preto chýbať.

Technológia batérie a pohonu elektrického automobilu.

Ako funguje elektrický automobil.

i4 eDrive40 Gran Coupe: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)¹: 18–14,9; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP): 506–613

Uvedené hodnoty sú založené na povinnom postupe merania WLTP. Reálne hodnoty závisia od rôznych faktorov, napr. hmotnosti nákladu, štýlu jazdy, trasy, poveternostných podmienok, využitia dodatočných elektrických spotrebičov (vrátane klimatizácie), pneumatík a kondície batérie.

i5 M60 xDrive Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)¹: 19,5–17,1; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP): 473–539

Uvedené hodnoty sú založené na povinnom postupe merania WLTP. Reálne hodnoty závisia od rôznych faktorov, napr. hmotnosti nákladu, štýlu jazdy, trasy, poveternostných podmienok, využitia dodatočných elektrických spotrebičov (vrátane klimatizácie), pneumatík a kondície batérie.

BMW i3: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)¹: 15,3–16,6: Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP): 278–307

Uvedené hodnoty sú založené na povinnom postupe merania WLTP. Reálne hodnoty závisia od rôznych faktorov, napr. hmotnosti nákladu, štýlu jazdy, trasy, poveternostných podmienok, využitia dodatočných elektrických spotrebičov (vrátane klimatizácie), pneumatík a kondície batérie.

Čím je elektrický automobil výnimočný?

Rozložený pohľad na elektrický pohon BMW

Elektromotory ohromia svojou mohutnou akceleráciou.

V porovnaní so spaľovacím motorom prezentuje elektromotor svoj výkon ešte dynamickejšie. Počas jazdy sa jeho maximálna sila prenáša na cestu bez prerušenia.

Detailný záber na osobu, ktorá nabíja elektromobil BMW

Batéria elektrického automobilu nahrádza nádrž na palivo.

Jazdite na elektrinu, namiesto spaľovania paliva. Elektrický automobil nemá nádrž na benzín ani na naftu. Má elektrickú batériu, dobre chránenú aby odolala kolízii, vrátane systému nabíjania.

Sivé BMW stojí pri semafore v meste

Rekuperácia počas brzdenia nabíja batériu.

Vozidlá s elektrickým motorom majú rekuperačný brzdový systém. Na rozdiel od konvenčného brzdového systému regeneruje energiu. Tento proces sa označuje termínom rekuperácia.

Batéria elektrického automobilu BMW. Dobre vedieť.

Kapacita, nabíjací výkon alebo hmotnosť. Pri elektrických batériách sa používa množstvo termínov. Stručný prehľad.

Detailný záber na niekoľko modrých a bielych batérií na výrobnej linke v továrni BMW

Batérie elektrických automobilov sú vlastne balíkmi energie.

Batérie elektrických automobilov sú mobilnými úložiskami energie. Každá batéria elektromobilu sa skladá z veľkého množstva článkov. Tieto články sa nabíjajú energiou z nabíjacej stanice a potom napájajú elektrický motor vozidla. Množstvo energie v kilowatt hodinách (kWh), ktoré dokáže uložiť batéria elektrického automobilu, sa vypočíta z množstva a energetického obsahu článkov často vyjadreného vo forme jej kapacity. Nabíjací výkon v kilowattoch (kW) naznačuje, ako rýchlo sa elektrický automobil nabije na danej nabíjacej stanici.

Dlhá životnosť je typickou vlastnosťou batérie elektrického automobilu.

Kým najcennejším komponentom konvenčného automobilu je spaľovací motor, pri elektromobile BMW má najvyššiu cenu jeho batéria. Cena batérie elektrického vozidla závisí okrem iného od jej kapacity. Zjednodušene povedané, čím viac energie dokáže batéria uložiť, tým je drahšia. Životnosť batérie elektrického automobilu však dokáže pozitívne ovplyvniť aj vodič, prispôsobením svojho štýlu jazdy. K jej ochrane prispejú aj rozličné vstavané funkcie.

Bočný pohľad na sivé BMW na ceste pri mori

Ako pozitívne ovplyvniť životnosť batérie vášho elektrického automobilu.

Batéria elektrického automobilu je výsledkom dôsledného vývoja. Kapacita a nabíjací výkon však s postupom času trochu klesajú, v rámci procesu prirodzeného starnutia. Stav v rámci tohto procesu sa označuje skratkou SoH (z anglického State of Health, čiže zdravotný stav). Tento termín označuje maximálnu energetickú kapacitu batérie jazdeného elektrického automobilu v porovnaní s novým. Nižšia hodnota SoH tým pádom znamená kratší dojazd. Životnosť batérie však dokážete maximalizovať šetrným zaobchádzaním a rozvážnym štýlom jazdy.

Odporúčania na optimalizáciu životnosti batérie vášho elektrického automobilu.

Ako si batéria elektrického automobilu udrží vysokú energetickú hodnotu.

Batéria elektrického automobilu je navrhnutá pre všetky možné každodenné jazdné situácie, podlieha však fyzickému starnutiu. Jeden z aspektov jej starnutia súvisí s jej vekom v rokoch. Čím poctivejšie sa vyhýbate plnému nabíjaniu a vysokým teplotám batérie zaparkovaného vozidla, tým pomalšie je jej starnutie s prebiehajúcim časom. Druhý aspekt starnutia je výrazne ovplyvnený počtom nabíjacích a vybíjacích cyklov. Tento proces sa označuje ako cyklické starnutie. Dokážete ho spomaliť okrem iného predvídavým jazdným štýlom a nižším nabíjacím výkonom.

Schematický výkres BMW i3 s vybratou batériou

Dlhodobé používanie
na príklade BMW i3.

Odolnosť batérií elektrických automobilov BMW preukázal náš priekopnícky elektromobil BMW i3. Proces starnutia batérie tohto elektrického automobilu sledujeme už od roku 2013. A už predtým, počas vývoja BMW i3, sme analyzovali starnutie pomocou jeho simulácie v komplexných testoch jazdenia aj nabíjania.

Žena prechádza okolo modrého BMW pred sídlom predajcu BMW

Nájdite si dokonalý jazdený elektrický automobil BMW.

Máte záujem nájsť si jazdený elektrický automobil BMW v prémiovej kvalite? Tu zistíte viac o našich jazdených elektrických vozidlách.

Ilustrácia demontovanej batérie

Najlepšie predpoklady pre novšie generácie BMW.

V porovnaní s aktuálnymi modelmi boli batérie prvých modelov BMW i3 veľmi malé. Vďaka technologickému pokroku a väčším batériám je každá ďalšia nová generácia elektrických vozidiel BMW lepšie pripravená čeliť starnutiu. Keďže to je však v jednotlivých prípadoch ovplyvnené množstvom faktorov, je nemožné presne zaručiť konkrétny priebeh starnutia u každého individuálneho vozidla.

Štruktúra elektrického motora. Jednoducho vysvetlená.

Ilustrácia elektromotora BMW

Ako funguje elektrický pohon.

Elektromotor mení elektrický prúd na pohyb. Má dva hlavné komponenty: rotor a stator. Ako naznačuje jeho meno, rotor rotuje. To sa deje interakciou magnetického poľa rotora a statora. Magnetické pole rotora vzniká buď magnetmi alebo prúdom, v závislosti od typu motora. Elektrický motor prenáša otáčavý pohyb na kolesá cez 1-stupňovú prevodovku. Keď sa pozriete na jazdný cyklus (WLTP), elektromotor má viac než trikrát vyššiu efektivitu v porovnaní so spaľovacím motorom. Elektrické vozidlá BMW sú často vybavené veľmi efektívnymi prúdom budenými synchrónnymi motormi, označovanými tiež skratkou CESM.

Riadenie elektrického BMW. Unikátny zážitok.

Elektrické BMW jazdí príjemne ticho, zároveň však bežne známym spôsobom. Keď stlačíte pedál akcelerátora, vozidlo okamžite začne zrýchľovať, mohutne a plynulo. Veľmi precíznu spätnú väzbu dostanete od pedálu pri brzdení. Elektromobil má tiež nízke ťažisko vďaka batérii uloženej v podlahe. A vaše BMW tak disponuje excelentnými jazdnými vlastnosťami.

Bočný pohľad na sivé BMW na mestskej ceste

Prečo akceleruje elektromobil tak rýchlo.

Použitie 1-stupňovej prevodovky znamená, že vaše elektrické BMW zrýchľuje plynulo, bez prerušovania radením. Krútiaci moment máte pri stlačení pedálu akcelerátora ihneď k dispozícii. Keď zodvihnete nohu z pedálu, vaše BMW začne rovnako pohotovo spomaľovať, v závislosti od vašich preferencií a vami zvoleného nastavenia rekuperácie energie.

Ako brzdí BMW s inteligentnou rekuperáciou.

Brzdový systém elektrického BMW analyzuje brzdnú situáciu s cieľom dosiahnuť maximálnu efektivitu a využíva plný rekuperačný potenciál elektrického motora. Ak je to potrebné, aktivuje sa aj konvenčný brzdový systém. Táto inteligentná súhra vráti do obehu maximálne možné množstvo energie, šetrí brzdy a redukuje emisie brzdových častíc.

Otázky a odpovede o batériách a elektrických motoroch.

Viac informácií.

Modro-sivé BMW iX ide po ceste pri oceáne

Elektrický dojazd. 

Naše elektrické automobily majú dojazd, ktorý vám jednoducho umožní cestovať aj na dlhé trate. Plánovač trasy vám ukáže, kde môžete nabíjať počas cestovania.

Červené BMW sa nabíja na nabíjacej stanici v drevenej garáži

Nabíjanie doma.

Nabíjajte svoj elektrický alebo plug-in-hybridný automobil cez noc alebo medzi jazdami. Začnite svoj deň s optimálnym nabitím a prispôsobte si pohodlne nabíjanie svojho elektrického BMW vášmu každodennému životu.

Právne upozornenie.

i4 eDrive40 Gran Coupe2: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)¹: 18–14,9; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP): 506–613

i4 M60 xDrive Gran Coupe2: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)¹: 20,9–16,8; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP): 433–546

i5 eDrive40 Sedan2: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)¹: 17,9–14,7; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP): 513–626

i5 M60 xDrive Sedan2: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)¹: 19,5–17,1; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP): 473–539

i5 eDrive40 Touring2: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)¹: 18,6–15,4; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP): 495–602

i5 M60 xDrive Touring2: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)¹: 20,1–17,7; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP): 455–522

BMW i7 xDrive60 Sedan2: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)¹: 19,6–18,5; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP): 589–624

BMW i7 M70 xDrive Sedan2: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)¹: 23,7–20,8; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP): 490–559

iX1 eDrive202: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)¹: 17,1–15,5; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP): 431–473

iX2 xDrive302: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)¹: 17,7–16,3; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP): 418–449

iX xDrive602: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)¹: 21–17,9; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP): 597–701

iX M70 xDrive2: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)¹: 23,6–20,6; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP): 519–600

 

¹ Oficiálne hodnoty spotreby paliva, emisií CO₂, spotreby elektrickej energie a dojazdu na elektrický pohon sú stanovené podľa európskeho nariadenia (EC) 715/2007 v aktuálnom znení. Namerané hodnoty sú na základe cyklu WLTP podľa smernice (EC) 1151/2017 a môžu sa líšiť v závislosti od zvolenej výbavy. Uvedený rozsah hodnôt zohľadňuje rôzne konfigurácie zvoleného modelu a nie je súčasťou akejkoľvek ponuky, je určený výlučne na porovnanie. Príručka o spotrebe paliva a emisiách CO₂, ktorá obsahuje údaje o všetkých modeloch nových osobných automobilov, je bezplatne k dispozícii v každom predajnom mieste. 

² Uvedené hodnoty sú založené na povinnom postupe merania WLTP. Reálne hodnoty závisia od rôznych faktorov, napr. hmotnosti nákladu, štýlu jazdy, trasy, poveternostných podmienok, využitia dodatočných elektrických spotrebičov (vrátane klimatizácie), pneumatík a kondície batérie.