Elektrické automobily. Technológia batérie a pohonu.

Ako funguje elektrický automobil.

i4 eDrive40 Gran Coupe: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 18,6–15,4; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 491–600

i5 M60 xDrive Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 20,6–18,2; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 456–515

BMW i3[1]: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP): 15,3–17,7; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 278–307

Čím je elektrický automobil výnimočný?

BMW elektrický automobil elektrický pohon verzus spaľovací motor

Elektromotory ohromia svojou mohutnou akceleráciou.

V porovnaní so spaľovacím motorom prezentuje elektromotor svoj výkon ešte dynamickejšie. Počas jazdy sa jeho maximálna sila prenáša na cestu bez prerušenia.

BMW elektrický automobil batéria verzus nádrž na palivo

Batéria elektrického automobilu nahrádza nádrž na palivo.

Jazdite na elektrinu, namiesto spaľovania paliva. Elektrický automobil nemá nádrž na benzín ani na naftu. Má elektrickú batériu, dobre chránenú aby odolala kolízii, vrátane systému nabíjania.

BMW elektrický automobil rekuperačné brzdenie verzus konvenčné brzdenie

Rekuperácia počas brzdenia nabíja batériu.

Vozidlá s elektrickým motorom majú rekuperačný brzdový systém. Na rozdiel od konvenčného brzdového systému regeneruje energiu. Tento proces sa označuje termínom rekuperácia.

Batéria elektrického automobilu BMW. Dobre vedieť.

Kapacita, nabíjací výkon alebo hmotnosť. Pri elektrických batériách sa používa množstvo termínov. Stručný prehľad.

BMW elektrický automobil balíky energie
BMW elektrický automobil výkon batérie
BMW elektrický automobil hmotnosť batérie

Batérie elektrických automobilov sú vlastne balíkmi energie.

Batérie elektrických automobilov sú mobilnými úložiskami energie. Každá batéria elektromobilu sa skladá z veľkého množstva článkov. Tieto články sa nabíjajú energiou z nabíjacej stanice a potom napájajú elektrický motor vozidla. Množstvo energie v kilowatt hodinách (kWh), ktoré dokáže uložiť batéria elektrického automobilu, sa vypočíta z množstva a energetického obsahu článkov často vyjadreného vo forme jej kapacity. Nabíjací výkon v kilowattoch (kW) naznačuje, ako rýchlo sa elektrický automobil nabije na danej nabíjacej stanici.

Batéria elektrického automobilu je veľmi silná.

Batéria elektrického automobilu funguje v princípe podobne ako batéria mobilného telefónu, aj keď je podstatne väčšia a má dlhšiu životnosť. Inteligentné riadenie teploty udržiava batériu elektrického automobilu na optimálnej prevádzkovej teplote. Toto ju na jednej strane chráni pred príliš vysokou teplotou vo chvíli, keď musí pri jazde preniesť vysoký výkon. Na druhej strane tak máte zaručené najkratšie nabíjacie časy pre vaše BMW.

Hmotnosť batérie súvisí s dojazdom.

Čím väčšia je batéria elektrického automobilu, tým viac energie dokáže uložiť. To síce predlžuje dojazd, ale zároveň zvyšuje hmotnosť. Batéria elektrického vozidla môže mať hmotnosť aj stoviek kilogramov. Neustále sa vylepšujúca technológia a zvyšujúca sa energetická hustota predlžujú dojazd bez zvyšovania hmotnosti batérie pre elektrické vozidlá. K tomuto pokroku prispieva aj BMW vo svojom Kompetenčnom centre pre články batérií.

Dlhá životnosť je typickou vlastnosťou batérie elektrického automobilu.

Kým najcennejším komponentom konvenčného automobilu je spaľovací motor, pri elektromobile BMW má najvyššiu cenu jeho batéria. Cena batérie elektrického vozidla závisí okrem iného od jej kapacity. Zjednodušene povedané, čím viac energie dokáže batéria uložiť, tým je drahšia. Životnosť batérie elektrického automobilu však dokáže pozitívne ovplyvniť aj vodič, prispôsobením svojho štýlu jazdy. K jej ochrane prispejú aj rozličné vstavané funkcie.

BMW elektrický automobil optimalizácia životnosti batérie

Ako pozitívne ovplyvniť životnosť batérie vášho elektrického automobilu.

Batéria elektrického automobilu je výsledkom dôsledného vývoja. Kapacita a nabíjací výkon však s postupom času trochu klesajú, v rámci procesu prirodzeného starnutia. Stav v rámci tohto procesu sa označuje skratkou SoH (z anglického State of Health, čiže zdravotný stav). Tento termín označuje maximálnu energetickú kapacitu batérie jazdeného elektrického automobilu v porovnaní s novým. Nižšia hodnota SoH tým pádom znamená kratší dojazd. Životnosť batérie však dokážete maximalizovať šetrným zaobchádzaním a rozvážnym štýlom jazdy.

Odporúčania na optimalizáciu životnosti batérie vášho elektrického automobilu.

Ako si batéria elektrického automobilu udrží vysokú energetickú hodnotu.

Batéria elektrického automobilu je navrhnutá pre všetky možné každodenné jazdné situácie, podlieha však fyzickému starnutiu. Jeden z aspektov jej starnutia súvisí s jej vekom v rokoch. Čím poctivejšie sa vyhýbate plnému nabíjaniu a vysokým teplotám batérie zaparkovaného vozidla, tým pomalšie je jej starnutie s prebiehajúcim časom. Druhý aspekt starnutia je výrazne ovplyvnený počtom nabíjacích a vybíjacích cyklov. Tento proces sa označuje ako cyklické starnutie. Dokážete ho spomaliť okrem iného predvídavým jazdným štýlom a nižším nabíjacím výkonom.

BMW elektrický automobil proces starnutia

Príklad dlhodobého používania BMW i3.

Odolnosť batérií elektrických automobilov BMW preukázal náš priekopnícky elektromobil BMW i3. Proces starnutia batérie tohto elektrického automobilu sledujeme už od roku 2013. A už predtým, počas vývoja BMW i3, sme analyzovali starnutie pomocou jeho simulácie v komplexných testoch jazdenia aj nabíjania.

BMW elektrický automobil starostlivosť o batériu

Najlepšie predpoklady pre novšie generácie BMW.

V porovnaní s aktuálnymi modelmi boli batérie prvých modelov BMW i3 veľmi malé. Vďaka technologickému pokroku a väčším batériám je každá ďalšia nová generácia elektrických vozidiel BMW lepšie pripravená čeliť starnutiu. Keďže to je však v jednotlivých prípadoch ovplyvnené množstvom faktorov, je nemožné presne zaručiť konkrétny priebeh starnutia u každého individuálneho vozidla.

Štruktúra elektrického motora. Jednoducho vysvetlená.

BMW elektrický automobil elektrický pohon
BMW elektrický automobil výhody prúdom budených synchrónnych motorov
BMW elektrický automobil synchrónny motor s permanentným magnetom
BMW elektrický automobil jednoduchá technológia

Ako funguje elektrický pohon.

Elektromotor mení elektrický prúd na pohyb. Má dva hlavné komponenty: rotor a stator. Ako naznačuje jeho meno, rotor rotuje. To sa deje interakciou magnetického poľa rotora a statora. Magnetické pole rotora vzniká buď magnetmi alebo prúdom, v závislosti od typu motora. Elektrický motor prenáša otáčavý pohyb na kolesá cez 1-stupňovú prevodovku. Keď sa pozriete na jazdný cyklus (WLTP), elektromotor má viac než trikrát vyššiu efektivitu v porovnaní so spaľovacím motorom. Elektrické vozidlá BMW sú často vybavené veľmi efektívnymi samostatne budenými synchrónnymi motormi, označovanými tiež skratkou SSM.

Výhody samostatne budených synchrónnych motorov (SSM).

Jadrom kompetencie BMW je rozsiahle používanie motorov typu SSM. Tieto motory sú typické tým, že v konštrukcii rotora nevyužívajú takzvané vzácne kovy. Na rozdielu od iných motorov, typ SSM má efektívne charakteristiky výkonu a dobre akceleruje aj vo vysokých otáčkach. To je veľmi užitočné pri predbiehaní na diaľnici. Motory SSM majú tiež efektívnu spotrebu energie. Keďže magnetizujú rotor prúdom, ich prevádzka je optimalizovaná buď na efektivitu alebo na výkon, podľa potreby situácie.

Výhody permanentne budených synchrónnych motorov (PSM).

Konštrukcia elektromotora typu PSM disponuje vysokou energetickou hustotou. V rámci rovnakého priestoru dokáže generovať vyššie hodnoty výkonu. Technicky sa od motora typu SSM líši odlišným spôsobom generovania magnetického poľa rotora, pomocou permanentných magnetov. PSM motor je preto ideálny pre integrovanie do prevodovky plug-in hybridných vozidiel (PHEV), vrátane plug-in hybridov M (BMW XM).

Jednoduchá konštrukcia. Jednoduchá jazda.

Elektrický automobil BMW akceleruje priamo. Bez nutnosti použiť spojku a zaradiť prevod. Na rozdiel od spaľovacieho motora poskytuje elektromotor svoj maximálny výkon takmer okamžite. Jeho krútiaci moment je vysoký a pri nízkych otáčkach takmer nemenný. Vo vysokých otáčkach dokáže elektromotor vyvinúť svoj výkon kedykoľvek. Na rozdiel od spaľovacieho motora nie je nutné regulovať jeho otáčky zmenou prevodových stupňov.

Riadenie elektrického BMW. Unikátny zážitok.

Elektrické BMW jazdí príjemne ticho, zároveň však bežne známym spôsobom. Keď stlačíte pedál akcelerátora, vozidlo okamžite začne zrýchľovať, mohutne a plynulo. Veľmi precíznu spätnú väzbu dostanete od pedálu pri brzdení. Elektromobil má tiež nízke ťažisko vďaka batérii uloženej v podlahe. A vaše BMW tak disponuje excelentnými jazdnými vlastnosťami.

Prečo akceleruje elektromobil tak rýchlo.

Použitie 1-stupňovej prevodovky znamená, že vaše elektrické BMW zrýchľuje plynulo, bez prerušovania radením. Krútiaci moment máte pri stlačení pedálu akcelerátora ihneď k dispozícii. Keď zodvihnete nohu z pedálu, vaše BMW začne rovnako pohotovo spomaľovať, v závislosti od vašich preferencií a vami zvoleného nastavenia rekuperácie energie.

Ako brzdí BMW s inteligentnou rekuperáciou.

Brzdový systém elektrického BMW analyzuje brzdnú situáciu pre maximálnu efektivitu a využíva plný rekuperačný potenciál elektrického motora. Ak je to potrebné, aktivuje sa aj konvenčný brzdový systém. Táto inteligentná súhra vráti do obehu maximálne možné množstvo energie, šetrí brzdy a redukuje emisie brzdových častíc.

Porovnanie cien elektrických vozidiel.

BMW i5 eDrive40 Touring
i5 eDrive40 Sedan
i4 eDrive40 Gran Coupe
i7 xDrive60 Sedan
i4 M50 xDrive Gran Coupe
i5 M60 xDrive Sedan
BMW i5 M60 xDrive Touring
i7 M70 xDrive Sedan
    • BMW i5 eDrive40 Touring

    • Od 73 410,00 €

      Zobrazenia obsahujú doplnkovú výbavu za extra príplatok. Uvedené ceny sú nezáväzné, odporúčané od výrobcu vrátane DPH a štandardnej spotrebnej dane, vychádzajúce zo základného modelu bez doplnkovej výbavy a bez nákladov na prepravu. Právo na nesprávne a chýbajúce informácie je vyhradené. Záväzné cenové informácie vám poskytne váš BMW partner.

    • Elektrický dojazd (WLTP)[2]

      483–560 km

    • DC nabíjací čas (stav nabitia 10–80 %)[3]

      0:30 min

    • i5 eDrive40 Sedan

    • Od 71 360,00 €

      Zobrazenia obsahujú doplnkovú výbavu za extra príplatok. Uvedené ceny sú nezáväzné, odporúčané od výrobcu vrátane DPH a štandardnej spotrebnej dane, vychádzajúce zo základného modelu bez doplnkovej výbavy a bez nákladov na prepravu. Právo na nesprávne a chýbajúce informácie je vyhradené. Záväzné cenové informácie vám poskytne váš BMW partner.

    • Elektrický dojazd (WLTP)[2]

      497–579 km

    • DC nabíjací čas (stav nabitia 10–80 %)[3]

      0:30 min

    • i4 eDrive40 Gran Coupe

    • Od 60 160,00 €

      Zobrazenia obsahujú doplnkovú výbavu za extra príplatok. Uvedené ceny sú nezáväzné, odporúčané od výrobcu vrátane DPH a štandardnej spotrebnej dane, vychádzajúce zo základného modelu bez doplnkovej výbavy a bez nákladov na prepravu. Právo na nesprávne a chýbajúce informácie je vyhradené. Záväzné cenové informácie vám poskytne váš BMW partner.

    • Elektrický dojazd (WLTP)[2]

      491–600 km

    • DC nabíjací čas (stav nabitia 10–80 %)[3]

      0:30 min

    • i7 xDrive60 Sedan

    • Od 138 760,00 €

      Zobrazenia obsahujú doplnkovú výbavu za extra príplatok. Uvedené ceny sú nezáväzné, odporúčané od výrobcu vrátane DPH a štandardnej spotrebnej dane, vychádzajúce zo základného modelu bez doplnkovej výbavy a bez nákladov na prepravu. Právo na nesprávne a chýbajúce informácie je vyhradené. Záväzné cenové informácie vám poskytne váš BMW partner.

    • Elektrický dojazd (WLTP)[2]

      587–624 km

    • DC nabíjací čas (stav nabitia 10–80 %)[3]

      0:34 min

    • i4 M50 xDrive Gran Coupe

    • Od 73 160,00 €

      Zobrazenia obsahujú doplnkovú výbavu za extra príplatok. Uvedené ceny sú nezáväzné, odporúčané od výrobcu vrátane DPH a štandardnej spotrebnej dane, vychádzajúce zo základného modelu bez doplnkovej výbavy a bez nákladov na prepravu. Právo na nesprávne a chýbajúce informácie je vyhradené. Záväzné cenové informácie vám poskytne váš BMW partner.

    • Elektrický dojazd (WLTP)[2]

      416–515 km

    • DC nabíjací čas (stav nabitia 10–80 %)[3]

      0:30 min

    • i5 M60 xDrive Sedan

    • Od 100 310,00 €

      Zobrazenia obsahujú doplnkovú výbavu za extra príplatok. Uvedené ceny sú nezáväzné, odporúčané od výrobcu vrátane DPH a štandardnej spotrebnej dane, vychádzajúce zo základného modelu bez doplnkovej výbavy a bez nákladov na prepravu. Právo na nesprávne a chýbajúce informácie je vyhradené. Záväzné cenové informácie vám poskytne váš BMW partner.

    • Elektrický dojazd (WLTP)[2]

      456–515 km

    • DC nabíjací čas (stav nabitia 10–80 %)[3]

      0:30 min

    • BMW i5 M60 xDrive Touring

    • Od 102 360,00 €

      Zobrazenia obsahujú doplnkovú výbavu za extra príplatok. Uvedené ceny sú nezáväzné, odporúčané od výrobcu vrátane DPH a štandardnej spotrebnej dane, vychádzajúce zo základného modelu bez doplnkovej výbavy a bez nákladov na prepravu. Právo na nesprávne a chýbajúce informácie je vyhradené. Záväzné cenové informácie vám poskytne váš BMW partner.

    • Elektrický dojazd (WLTP)[2]

      441–502 km

    • DC nabíjací čas (stav nabitia 10–80 %)[3]

      0:30 min

    • i7 M70 xDrive Sedan

    • Od 173 360,00 €

      Zobrazenia obsahujú doplnkovú výbavu za extra príplatok. Uvedené ceny sú nezáväzné, odporúčané od výrobcu vrátane DPH a štandardnej spotrebnej dane, vychádzajúce zo základného modelu bez doplnkovej výbavy a bez nákladov na prepravu. Právo na nesprávne a chýbajúce informácie je vyhradené. Záväzné cenové informácie vám poskytne váš BMW partner.

    • Elektrický dojazd (WLTP)[2]

      488–559 km

    • DC nabíjací čas (stav nabitia 10–80 %)[3]

      0:34 min

iX2 xDrive30
iX xDrive40
iX1 eDrive20
iX3
iX M60
    • iX2 xDrive30

    • Od 55 510,00 €

      Zobrazenia obsahujú doplnkovú výbavu za extra príplatok. Uvedené ceny sú nezáväzné, odporúčané od výrobcu vrátane DPH a štandardnej spotrebnej dane, vychádzajúce zo základného modelu bez doplnkovej výbavy a bez nákladov na prepravu. Právo na nesprávne a chýbajúce informácie je vyhradené. Záväzné cenové informácie vám poskytne váš BMW partner.

    • Elektrický dojazd (WLTP)[2]

      417–449 km

    • DC nabíjací čas (stav nabitia 10–80 %)[3]

      0:29 min

    • iX xDrive40

    • Od 80 910,00 €

      Zobrazenia obsahujú doplnkovú výbavu za extra príplatok. Uvedené ceny sú nezáväzné, odporúčané od výrobcu vrátane DPH a štandardnej spotrebnej dane, vychádzajúce zo základného modelu bez doplnkovej výbavy a bez nákladov na prepravu. Právo na nesprávne a chýbajúce informácie je vyhradené. Záväzné cenové informácie vám poskytne váš BMW partner.

    • Elektrický dojazd (WLTP)[2]

      400–435 km

    • DC nabíjací čas (stav nabitia 10–80 %)[3]

      0:31 min

    • iX1 eDrive20

    • Od 46 610,00 €

      Zobrazenia obsahujú doplnkovú výbavu za extra príplatok. Uvedené ceny sú nezáväzné, odporúčané od výrobcu vrátane DPH a štandardnej spotrebnej dane, vychádzajúce zo základného modelu bez doplnkovej výbavy a bez nákladov na prepravu. Právo na nesprávne a chýbajúce informácie je vyhradené. Záväzné cenové informácie vám poskytne váš BMW partner.

    • Elektrický dojazd (WLTP)[2]

      430–474 km

    • DC nabíjací čas (stav nabitia 10–80 %)[3]

      0:29 min

    • iX3

    • Od 70 310,00 €

      Zobrazenia obsahujú doplnkovú výbavu za extra príplatok. Uvedené ceny sú nezáväzné, odporúčané od výrobcu vrátane DPH a štandardnej spotrebnej dane, vychádzajúce zo základného modelu bez doplnkovej výbavy a bez nákladov na prepravu. Právo na nesprávne a chýbajúce informácie je vyhradené. Záväzné cenové informácie vám poskytne váš BMW partner.

    • Elektrický dojazd (WLTP)[2]

      461–471 km

    • DC nabíjací čas (stav nabitia 10–80 %)[3]

      0:31 min

    • iX M60

    • Od 134 360,00 €

      Zobrazenia obsahujú doplnkovú výbavu za extra príplatok. Uvedené ceny sú nezáväzné, odporúčané od výrobcu vrátane DPH a štandardnej spotrebnej dane, vychádzajúce zo základného modelu bez doplnkovej výbavy a bez nákladov na prepravu. Právo na nesprávne a chýbajúce informácie je vyhradené. Záväzné cenové informácie vám poskytne váš BMW partner.

    • Elektrický dojazd (WLTP)[2]

      496–565 km

    • DC nabíjací čas (stav nabitia 10–80 %)[3]

      0:35 min

BMW i5 eDrive40 Touring: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 19,3–16,5; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 483–560

i5 eDrive40 Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 18,9–16; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 497–579

i4 eDrive40 Gran Coupe: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 18,6–15,4; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 491–600

i7 xDrive60 Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 19,7–18,5; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 587–624

i4 M50 xDrive Gran Coupe: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 21,9–17,8; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 416–515

i5 M60 xDrive Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 20,6–18,2; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 456–515

BMW i5 M60 xDrive Touring: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 21–18,4; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 441–502

i7 M70 xDrive Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 23,7–20,8; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 488–559

iX2 xDrive30: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 17,7–16,3; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 417–449

iX xDrive40: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 21,5–19,4; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 400–435

iX1 eDrive20: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 17,2–15,4; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 430–474

iX3: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 18–17,6; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 461–471

BMW i3[1]: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP): 15,3–17,7; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 278–307

iX M60: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 24,9–21,9; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 496–565

Otázky a odpovede o batériách a elektrických motoroch.

Viac informácií.

BMW elektrický automobil dojazd

Elektrický dojazd. 

Naše elektrické automobily majú dojazd, ktorý vám jednoducho umožní cestovať aj na dlhé trate. Plánovač trasy vám ukáže, kde môžete nabíjať počas cestovania.

BMW elektrický automobil nabíjanie

Doma aj na cestách.

Nabíjanie je veľmi jednoduché. Pohodlne doma z vášho vlastného zdroja energie, alebo flexibilne na cestách, napríklad cez rýchlonabíjacie stanice. Nabíjacia sieť sa neustále rozširuje a k dispozícii máte stále viac nových riešení nabíjania aj doma.

Spotreba a emisie CO2.

BMW i5 eDrive40 Touring: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 19,3–16,5; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 483–560

i5 eDrive40 Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 18,9–16; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 497–579

i4 eDrive40 Gran Coupe: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 18,6–15,4; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 491–600

i7 xDrive60 Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 19,7–18,5; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 587–624

i4 M50 xDrive Gran Coupe: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 21,9–17,8; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 416–515

i5 M60 xDrive Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 20,6–18,2; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 456–515

BMW i5 M60 xDrive Touring: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 21–18,4; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 441–502

i7 M70 xDrive Sedan: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 23,7–20,8; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 488–559

iX2 xDrive30: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 17,7–16,3; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 417–449

iX xDrive40: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 21,5–19,4; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 400–435

iX1 eDrive20: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 17,2–15,4; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 430–474

iX3: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 18–17,6; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 461–471

BMW i3[1]: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP): 15,3–17,7; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 278–307

iX M60: Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1]: 24,9–21,9; Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 496–565

[1] Hodnoty spotreby paliva, emisií CO2, spotreby elektrickej energie a zobrazené rozsahy sú stanovené podľa európskeho nariadenia (EC) 715/2007 v znení uplatniteľnom v čase typového schválenia. Namerané hodnoty sú na základe cyklu WLTP podľa smernice (EC) 1151/2017 a môžu sa líšiť v závislosti od zvolenej výbavy. Uvedený rozsah hodnôt zohľadňuje rôzne konfigurácie zvoleného modelu a nie je súčasťou akejkoľvek ponuky, je určený výlučne na porovnanie. Príručka o spotrebe paliva a emisiách CO2, ktorá obsahuje údaje o všetkých modeloch nových osobných automobilov, je bezplatne k dispozícii v každom predajnom mieste.


[2] Dojazd závisí od rozličných faktorov, ako sú predovšetkým: individuálny jazdný štýl, charakter trasy, vonkajšia teplota, použitie kúrenia/klimatizácie a tepelná predpríprava.

[3] Nabíjací výkon závisí od stavu nabitia batérie, vonkajšej teploty, konkrétneho jazdného profilu a použitia dodatočných elektrických spotrebičov. Zobrazené dojazdy vychádzajú z najlepších hodnôt WLTP. Uvedené časy nabíjania platia pre vonkajšiu teplotu 23° C po predošlej jazde a môžu sa líšiť v závislosti od správania používateľa.