Nástroj na správu povolenia na používanie súborov cookie je dočasne offline. Niektoré funkcie vyžadujúce váš súhlas na používanie súborov cookie môžu preto chýbať.
AKTUÁLNE BMW RADU 8.
PREHĽAD BMW RADU 8.
Na konci 80. rokov minulého storočia automobilový svet prekvapil následník BMW radu 6 (E24): Nové kupé dostalo označenie BMW radu 8. Bolo podstatne väčšie, športovejšie, s úplne novým tvarom karosérie a najnovšou technológiou. BMW radu 8 Coupé kombinovalo technický pokrok s maximálnou jazdnou dynamikou a luxusom automobilu najvyššej triedy.
Takmer o 20 rokov neskôr vznikla na tých istých princípoch nová generácia. Kompletne prepracovaný dizajn s revolučnou štylistikou skombinovala s najnovšou evolúciou v konštrukcii, vrátane najvýkonnejšieho motora v sériovej výrobe BMW v celej histórii. Jeho precízna dynamika sa prejavuje v pohone, ovládaní aj výkone. Estetika, komfort a sila sa plne prezentujú v troch karosárkych variantoch: Coupé, Cabrio a Gran Coupé.
5 CHARAKTERISTÍK BMW RADU 8.
- 01 Nekompromisná jazdná dynamika
- 02 Dizajn, ktorý kombinuje štýl a dokonalosť
- 03 Exkluzívne materiály, výnimočné farby: Každé BMW radu 8 je unikát
- 04 Atraktívne verzie BMW radu 8: Coupé, Cabrio a Gran Coupé
- 05 Luxus pokroku: Vždy na čele v oblasti bezpečnosti a asistenčných systémov
STRUČNÁ HISTÓRIA BMW RADU 8.
Objavte históriu BMW radu 8 a zažite aktuálne modely, spolu s pohľadom na pôvod týchto elegantných a výkonných luxusných športových automobilov.
STRUČNÁ HISTÓRIA BMW RADU 8.
Objavte históriu BMW radu 8 a zažite aktuálne modely, spolu s pohľadom na pôvod týchto elegantných a výkonných luxusných športových automobilov.
PRVÁ GENERÁCIA BMW RADU 8.
(E31)
Pri svojom uvedení na autosalóne IAA 1989 v Nemecku zožalo prvé BMW radu 8 ako následník BMW radu 6 (E24) taký úspech, že bolo objednaných 5000 kusov už skôr než sa vôbec dostalo prvé BMW 850i k zákazníkovi. Klinovitý tvar karosérie s dlhou prednou kapotou a splývajúca zadná časť sú dielom kolektívu dizajnérov, ktorý viedol Klaus Kapitza. Nízka predná časť pripomínala BMW M1. Plynulé a mimoriadne elegantné línie boli prísľubom dynamiky, o ktorú sa s prehľadom postaral 12-valcový motor s objemom 5 litrov a výkonom 220 kW (300 k).
Množstvo technických inovácií pasovalo tento automobil na najmodernejšie vozidlo, aké BMW na konci 80. rokov vyrábalo. V balíku technických noviniek sa objavila samoriadiaca zadná náprava a nové asistenčné systémy, napríklad stabilizačný systém DSC, posilňovač riadenia s variabilným účinkom a elektronicky riadené tlmiče EDC pre BMW 850i. Rad 8 bol prvým BMW s nižšou hodnotou Cx než 0,3 a multiplexovým systémom zosieťovania rozličných riadiacich jednotiek.
V roku 1992 bola uvedená výkonnejšia 12-valcová verzia – 850Csi – s výkonom 280 kW (380 k) z objemu 5,6 litra. O rok neskôr doplnil paletu motorov 4,0-litrový 8-valec s výkonom 210 kW (286 k). Ďalšia verzia 12-valca v modeli 850Ci bola dostupná od roku 1994, s objemom 5,4 litra a výkonom 240 kW (326 k). V roku 1995 pribudlo BMW 840 vo verzii Ci. BMW radu 8 kombinovalo to najlepšie z technológie, aerodynamiky a dizajnu. Avantgardná elegancia a exkluzívny luxus sa spájali s vynikajúcim výkonom – a táto kombinácia bola oživená v roku 2018 novým BMW radu 8 (G14, G15, G16). Z prvej generácie luxusného kupé sa do konca produkcie v roku 1999 vyrobilo viac než 30 000 kusov.
Obdobie výroby: 1989–1999
Motor: 8-valcový a 12-valcový, objem: 4,0–5,6 litra, výkon: 160–280 kW (218–380 k)
Dĺžka/šírka/výška: 4780 mm/1885 mm/1340 mm
DRUHÁ GENERÁCIA BMW RADU 8.
(G15)
Nástupca BMW radu 6 (F13) je ideálnou kombináciou najvyššej kvality a maximálnej dynamiky. Už jeho unikátny dizajn prezentuje ambície luxusného športového kupé. Ploché predné svetlomety s doplnkovou laserovou technológiou uvádzajú nízku siluetu a reprezentujú novú estetickú formu. Čisto vedené línie, svalnaté boky a plochá línia strechy konvergujú v kombinácii charakteru športového automobilu s ašpiráciami luxusnej triedy BMW.
Interiér očarí svojou progresívnou štylistikou, v ktorej všetko ukazuje jedným smerom: dopredu. Luxusné materiály v kabíne, napríklad lišty z ušľachtilého dreva alebo kožené čalúnenia BMW Individual, sú prísľubom výnimočného pohodlia. Pestrá paleta unikátnych lakov karosérie k tomu pridáva ďalšie potvrdenie individuálnych preferencií.
Digitálny kokpit športového automobilu garantuje spoľahlivé ovládnutie sily vozidla. BMW radu 8 vždy obsahuje inovatívne technológie ako napríklad najnovšie bezpečnostné a asistenčné systémy.
Nekompromisná jazdná dynamika je odvodená priamo z motoršportu, tak ako aj pohon všetkých kolies xDrive, M Sport diferenciál alebo elektromechanické stabilizátory potláčajúce bočné náklony. Charakteristicky efektívne a silné hnacie agregáty poskytujú v BMW radu 8 Coupé maximálny výkon až do 460 kW (625 k) v modeli M8 Competition Coupé – v podaní osemvalcového motora s dvoma turbodúchadlami. Aktuálne je to najvýkonnejší pohonný agregát v sériovo vyrábanom vozidle BMW.
Obdobie výroby: 2018–súčasnosť
Motor: 6-valcový a 8-valcový, objem: 3,0–4,4 litra, výkon: 245–390 kW (333–530 k)
Dĺžka/šírka/výška: 4851 mm/1902 mm/1346 mm
(G14)
BMW radu 8 Cabrio, dostupné od roku 2019, ponúka unikátny zážitok z otvoreného povetria. Textilná strecha v tvare kupé sa otvorí za menej než 15 sekúnd, pričom veterný deflektor zaručí nerušené jazdné zážitky. Vďaka svojmu silnému motoru zrýchli BMW M850i xDrive Cabrio z pokoja na 100 km/h iba za 4,1 sekundy. Precízne vyladený podvozok s aktívnou samoriadiacou zadnou nápravou umožňuje extra dynamickú jazdu v zákrutách. Sebaistý dizajn vozidla hovorí jasnou rečou a sľubuje dych vyrážajúcu zmyslenú športovosť, svojou štíhlou siluetou a dynamickými zadnými partiami.
Interiér je ako dokonalá symbióza luxusu a výkonu vytvorený z exkluzívnych materiálov, ako sú napríklad kožené čalúnenia Merino s kontrastným prešívaním. Ďalšou z vychytávok sú sklenené aplikácie CraftedClarity. Tieto ručne vyrábané sklenené prvky na páke prevodovky, ovládači iDrive a štartovacom tlačidle ešte viac umocňujú pocit z ušľachtilosti interiéru, na pohľad aj na dotyk.
BMW radu 8 Cabrio ponúka vždy nevídané a exkluzívne zážitky, so šesťvalcovým aj s osemvalcovým motorom, až po BMW M850i xDrive.
Obdobie výroby: 2019–súčasnosť
Motor: 6-valcový a 8-valcový, objem: 3,0–4,4 litra, výkon: 245–390 kW (333–530 k)
Dĺžka/šírka/výška: 4851 mm/1902 mm/1345 mm
(G16)
Štvordverové BMW radu 8 Gran Coupé, uvedené v roku 2019, kombinuje extravagantný luxus a senzačné jazdné výkony BMW radu 8 Coupé s veľkorysým vnútorným priestorom. Dlhý rázvor a mierne zvýšená línia strechy poskytujú dostatok miesta pre hlavu aj nohy. Panoramatická sklenená strecha vpúšťa do kabíny množstvo svetla a vďaka funkcii vyklopenia a odsunutia aj čerstvý vzduch. Navyše ponúka neobmedzený výhľad od predného až po zadné okno.
Prvotriedne interiérové materiály, vrátane vysoko kvalitnej kože, ktorá môže byť na želanie aj s prešívaním, potešia zmysly. Kabínu je možné individualizovať viacerými spôsobmi, napríklad výbavou BMW Live Cockpit Professional s prístrojovým displejom s vysokým rozlíšením, iDrive displejom na stredovej konzole a BMW Head-Up displejom. Ovládanie môže byť dotykové, iDrive ovládačom, ako aj gestami alebo hlasom.
Na exteriéri ponúka luxusné športové štvordverové kupé revolučnú štylistiku nielen v rámci svojej triedy, so splývajúcou siluetou a markantnými zadnými partiami. Elegantné bočné sekcie nechajú naplno vyniknúť farby karosérie so špeciálnym odleskom a trblietavými efektmi.
Výkonné benzínové motory TwinPower Turbo a viacstupňovo prepĺňané naftové agregáty so vstrekovaním common-rail udeľujú BMW radu 8 Gran Coupé unikátnu agilitu a jazdnú dynamiku, ktorá garantuje vozidlu popredné priečky v segmente. K tomu sa pridáva aj nízke ťažisko a vysoká torzná tuhosť karosérie.
BMW radu 8 Gran Coupé garantuje špičkový komfort jazdy v meste, na diaľnici aj na kľukatých vidieckych cestách. A je ideálnym partnerom na dlhé výlety a cesty.
Obdobie výroby: 2019–súčasnosť
Motor: 6-valcový a 8-valcový, objem: 3,0–4,4 litra, výkon: 245–390 kW (333–530 k)
Dĺžka/šírka/výška: 5082 mm/1932 mm/1407 mm
Spotreba paliva a emisie CO₂.
BMW radu 8 Coupé:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP): 6,7–10,8
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP): 176–245
BMW M850i xDrive Coupé:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP): 10,5–10,8
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP): 239–245
BMW radu 8 Cabrio:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP): 6,9–11,0
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP): 180–249
BMW M850i xDrive Cabrio:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP): 10,7–11,0
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP): 243–249
BMW radu 8 Gran Coupé:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP): 6,9–11,0
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP): 180–251
BMW M850i xDrive Gran Coupé:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP): 10,7–11,0
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP): 243–251
Hodnoty spotreby paliva, emisií CO₂, spotreby elektrickej energie a zobrazené rozsahy sú stanovené podľa európskeho nariadenia (EC) 715/2007 v znení uplatniteľnom v čase typového schválenia. Namerané hodnoty sú na základe cyklu WLTP podľa smernice (EC) 1151/2017 a môžu sa líšiť v závislosti od zvolenej výbavy. Uvedený rozsah hodnôt zohľadňuje rôzne konfigurácie zvoleného modelu a nie je súčasťou akejkoľvek ponuky, je určený výlučne na porovnanie. Príručka o spotrebe paliva a emisiách CO₂, ktorá obsahuje údaje o všetkých modeloch nových osobných automobilov, je bezplatne k dispozícii v každom predajnom mieste.
Spotreba paliva a emisie CO2.
BMW radu 8 Coupé:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 6,2–10,8
Emisie CO2 v g/km (kombinované): 163–247
BMW M8 Coupé:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 11,2–11,4
Emisie CO2 v g/km (kombinované): 257–260
BMW radu 8 Cabrio:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 6,4–10,9
Emisie CO2 v g/km (kombinované): 168–248
BMW M8 Cabrio:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 11,4–11,6
Emisie CO2 v g/km (kombinované): 261–264
BMW radu 8 Gran Coupé:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 6,4–11,0
Emisie CO2 v g/km (kombinované): 167–252
BMW M8 Gran Coupé:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 11,4–11,6
Emisie CO2 v g/km (kombinované): 261–264
Hodnoty spotreby paliva, emisií CO2, spotreby elektrickej energie a zobrazené rozsahy sú stanovené podľa európskeho nariadenia (EC) 715/2007 v znení uplatniteľnom v čase typového schválenia. Namerané hodnoty sú na základe cyklu WLTP podľa smernice (EC) 1151/2017 a môžu sa líšiť v závislosti od zvolenej výbavy. Uvedený rozsah hodnôt zohľadňuje rôzne konfigurácie zvoleného modelu a nie je súčasťou akejkoľvek ponuky, je určený výlučne na porovnanie. Príručka o spotrebe paliva a emisiách CO2, ktorá obsahuje údaje o všetkých modeloch nových osobných automobilov, je bezplatne k dispozícii v každom predajnom mieste.