PREHĽAD BMW RADU 8.

Na konci 80. rokov minulého storočia automobilový svet prekvapil následník BMW radu 6 (E24): Nové kupé dostalo označenie BMW radu 8. Bolo podstatne väčšie, športovejšie, s úplne novým tvarom karosérie a najnovšou technológiou. BMW radu 8 Coupé kombinovalo technický pokrok s maximálnou jazdnou dynamikou a luxusom automobilu najvyššej triedy.

Takmer o 20 rokov neskôr vznikla na tých istých princípoch nová generácia. Kompletne prepracovaný dizajn s revolučnou štylistikou skombinovala s najnovšou evolúciou v konštrukcii, vrátane najvýkonnejšieho motora v sériovej výrobe BMW v celej histórii. Jeho precízna dynamika sa prejavuje v pohone, ovládaní aj výkone. Estetika, komfort a sila sa plne prezentujú v troch karosárkych variantoch: Coupé, Cabrio a Gran Coupé.

Zistiť viac

5 CHARAKTERISTÍK BMW RADU 8.

  • 01 Nekompromisná jazdná dynamika
  • 02 Dizajn, ktorý kombinuje štýl a dokonalosť
  • 03 Exkluzívne materiály, výnimočné farby: Každé BMW radu 8 je unikát
  • 04 Atraktívne verzie BMW radu 8: Coupé, Cabrio a Gran Coupé
  • 05 Luxus pokroku: Vždy na čele v oblasti bezpečnosti a asistenčných systémov
BMW radu 8 Coupé (G15) predobočný pohľad BMW radu 8 Cabrio (G14) predobočný pohľad BMW radu 8 Gran Coupé (G16) bočný pohľad, všetko statické

STRUČNÁ HISTÓRIA BMW RADU 8.

Objavte históriu BMW radu 8 a zažite aktuálne modely, spolu s pohľadom na pôvod týchto elegantných a výkonných luxusných športových automobilov.

Zistiť viac

STRUČNÁ HISTÓRIA BMW RADU 8.

PRVÁ GENERÁCIA BMW RADU 8.

BMW radu 8 Coupé (E31) bočný pohľad jazdný

(E31)

Pri svojom uvedení na autosalóne IAA 1989 v Nemecku zožalo prvé BMW radu 8 ako následník BMW radu 6 (E24) taký úspech, že bolo objednaných 5000 kusov už skôr než sa vôbec dostalo prvé BMW 850i k zákazníkovi. Klinovitý tvar karosérie s dlhou prednou kapotou a splývajúca zadná časť sú dielom kolektívu dizajnérov, ktorý viedol Klaus Kapitza. Nízka predná časť pripomínala BMW M1. Plynulé a mimoriadne elegantné línie boli prísľubom dynamiky, o ktorú sa s prehľadom postaral 12-valcový motor s objemom 5 litrov a výkonom 220 kW (300 k). 

Množstvo technických inovácií pasovalo tento automobil na najmodernejšie vozidlo, aké BMW na konci 80. rokov vyrábalo. V balíku technických noviniek sa objavila samoriadiaca zadná náprava a nové asistenčné systémy, napríklad stabilizačný systém DSC, posilňovač riadenia s variabilným účinkom a elektronicky riadené tlmiče EDC pre BMW 850i. Rad 8 bol prvým BMW s nižšou hodnotou Cx než 0,3 a multiplexovým systémom zosieťovania rozličných riadiacich jednotiek.

V roku 1992 bola uvedená výkonnejšia 12-valcová verzia – 850Csi – s výkonom 280 kW (380 k) z objemu 5,6 litra. O rok neskôr doplnil paletu motorov 4,0-litrový 8-valec s výkonom 210 kW (286 k). Ďalšia verzia 12-valca v modeli 850Ci bola dostupná od roku 1994, s objemom 5,4 litra a výkonom 240 kW (326 k). V roku 1995 pribudlo BMW 840 vo verzii Ci. BMW radu 8 kombinovalo to najlepšie z technológie, aerodynamiky a dizajnu. Avantgardná elegancia a exkluzívny luxus sa spájali s vynikajúcim výkonom – a táto kombinácia bola oživená v roku 2018 novým BMW radu 8 (G14, G15, G16). Z prvej generácie luxusného kupé sa do konca produkcie v roku 1999 vyrobilo viac než 30 000 kusov.

Obdobie výroby: 1989–1999
Motor: 8-valcový a 12-valcový, objem: 4,0–5,6 litra, výkon: 160–280 kW (218–380 k)
Dĺžka/šírka/výška: 4780 mm/1885 mm/1340 mm

DRUHÁ GENERÁCIA BMW RADU 8.

BMW radu 8 Coupé (G15) predobočný pohľad statický

(G15)

Nástupca BMW radu 6 (F13) je ideálnou kombináciou najvyššej kvality a maximálnej dynamiky. Už jeho unikátny dizajn prezentuje ambície luxusného športového kupé. Ploché predné svetlomety s doplnkovou laserovou technológiou uvádzajú nízku siluetu a reprezentujú novú estetickú formu. Čisto vedené línie, svalnaté boky a plochá línia strechy konvergujú v kombinácii charakteru športového automobilu s ašpiráciami luxusnej triedy BMW.

Interiér očarí svojou progresívnou štylistikou, v ktorej všetko ukazuje jedným smerom: dopredu. Luxusné materiály v kabíne, napríklad lišty z ušľachtilého dreva alebo kožené čalúnenia BMW Individual, sú prísľubom výnimočného pohodlia. Pestrá paleta unikátnych lakov karosérie k tomu pridáva ďalšie potvrdenie individuálnych preferencií.

Digitálny kokpit športového automobilu garantuje spoľahlivé ovládnutie sily vozidla. BMW radu 8 vždy obsahuje inovatívne technológie ako napríklad najnovšie bezpečnostné a asistenčné systémy.

Nekompromisná jazdná dynamika je odvodená priamo z motoršportu, tak ako aj pohon všetkých kolies xDrive, M Sport diferenciál alebo elektromechanické stabilizátory potláčajúce bočné náklony. Charakteristicky efektívne a silné hnacie agregáty poskytujú v BMW radu 8 Coupé maximálny výkon až do 460 kW (625 k) v modeli M8 Competition Coupé – v podaní osemvalcového motora s dvoma turbodúchadlami. Aktuálne je to najvýkonnejší pohonný agregát v sériovo vyrábanom vozidle BMW.

Obdobie výroby: 2018–súčasnosť

Motor: 6-valcový a 8-valcový, objem: 3,0–4,4 litra, výkon: 245–390 kW (333–530 k)

Dĺžka/šírka/výška: 4851 mm/1902 mm/1346 mm

BMW radu 8 Cabrio (G14) bočný pohľad statický

(G14)

BMW radu 8 Cabrio, dostupné od roku 2019, ponúka unikátny zážitok z otvoreného povetria. Textilná strecha v tvare kupé sa otvorí za menej než 15 sekúnd, pričom veterný deflektor zaručí nerušené jazdné zážitky. Vďaka svojmu silnému motoru zrýchli BMW M850i xDrive Cabrio z pokoja na 100 km/h iba za 4,1 sekundy. Precízne vyladený podvozok s aktívnou samoriadiacou zadnou nápravou umožňuje extra dynamickú jazdu v zákrutách. Sebaistý dizajn vozidla hovorí jasnou rečou a sľubuje dych vyrážajúcu zmyslenú športovosť, svojou štíhlou siluetou a dynamickými zadnými partiami.

Interiér je ako dokonalá symbióza luxusu a výkonu vytvorený z exkluzívnych materiálov, ako sú napríklad kožené čalúnenia Merino s kontrastným prešívaním. Ďalšou z vychytávok sú sklenené aplikácie CraftedClarity. Tieto ručne vyrábané sklenené prvky na páke prevodovky, ovládači iDrive a štartovacom tlačidle ešte viac umocňujú pocit z ušľachtilosti interiéru, na pohľad aj na dotyk.

BMW radu 8 Cabrio ponúka vždy nevídané a exkluzívne zážitky, so šesťvalcovým aj s osemvalcovým motorom, až po BMW M850i xDrive.

Obdobie výroby: 2019–súčasnosť

Motor: 6-valcový a 8-valcový, objem: 3,0–4,4 litra, výkon: 245–390 kW (333–530 k)

Dĺžka/šírka/výška: 4851 mm/1902 mm/1345 mm

BMW radu 8 Gran Coupé (G16) zadobočný pohľad jazdný

(G16)

Štvordverové BMW radu 8 Gran Coupé, uvedené v roku 2019, kombinuje extravagantný luxus a senzačné jazdné výkony BMW radu 8 Coupé s veľkorysým vnútorným priestorom. Dlhý rázvor a mierne zvýšená línia strechy poskytujú dostatok miesta pre hlavu aj nohy. Panoramatická sklenená strecha vpúšťa do kabíny množstvo svetla a vďaka funkcii vyklopenia a odsunutia aj čerstvý vzduch. Navyše ponúka neobmedzený výhľad od predného až po zadné okno.

Prvotriedne interiérové materiály, vrátane vysoko kvalitnej kože, ktorá môže byť na želanie aj s prešívaním, potešia zmysly. Kabínu je možné individualizovať viacerými spôsobmi, napríklad výbavou BMW Live Cockpit Professional s prístrojovým displejom s vysokým rozlíšením, iDrive displejom na stredovej konzole a BMW Head-Up displejom. Ovládanie môže byť dotykové, iDrive ovládačom, ako aj gestami alebo hlasom.

Na exteriéri ponúka luxusné športové štvordverové kupé revolučnú štylistiku nielen v rámci svojej triedy, so splývajúcou siluetou a markantnými zadnými partiami. Elegantné bočné sekcie nechajú naplno vyniknúť farby karosérie so špeciálnym odleskom a trblietavými efektmi.

Výkonné benzínové motory TwinPower Turbo a viacstupňovo prepĺňané naftové agregáty so vstrekovaním common-rail udeľujú BMW radu 8 Gran Coupé unikátnu agilitu a jazdnú dynamiku, ktorá garantuje vozidlu popredné priečky v segmente. K tomu sa pridáva aj nízke ťažisko a vysoká torzná tuhosť karosérie.

BMW radu 8 Gran Coupé garantuje špičkový komfort jazdy v meste, na diaľnici aj na kľukatých vidieckych cestách. A je ideálnym partnerom na dlhé výlety a cesty.

Obdobie výroby: 2019–súčasnosť

Motor: 6-valcový a 8-valcový, objem: 3,0–4,4 litra, výkon: 245–390 kW (333–530 k)

Dĺžka/šírka/výška: 5082 mm/1932 mm/1407 mm

Jazdené automobily BMW pred sídlom predajcu BMW

JAZDENÉ AUTOMOBILY BMW.

BMW M8 Coupé (F92) zadobočný pohľad statický

M AUTOMOBILY BMW RADU 8 COUPÉ.

BMW radu 8 Coupé (G15) predobočný záber statický

BMW RADU 8 COUPÉ.

BMW M8 Cabrio (F91) bočný pohľad statický

M AUTOMOBILY BMW RADU 8 CABRIO.

BMW radu 8 Cabrio (G14) bočný pohľad statický

BMW RADU 8 CABRIO.

BMW M8 Gran Coupé (F93) bočný pohľad statický

M AUTOMOBILY BMW RADU 8 GRAN COUPÉ.

BMW radu 8 Gran Coupé (G16) zadobočný pohľad jazdný

BMW RADU 8 GRAN COUPÉ.

Spotreba paliva a emisie CO₂.

BMW radu 8 Coupé:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP): 6,7–10,8
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP): 176–245


BMW M850i xDrive Coupé:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP): 10,5–10,8
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP): 239–245

BMW radu 8 Cabrio:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP): 6,9–11,0
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP): 180–249

BMW M850i xDrive Cabrio:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP): 10,7–11,0
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP): 243–249

BMW radu 8 Gran Coupé:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP): 6,9–11,0
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP): 180–251

BMW M850i xDrive Gran Coupé:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP): 10,7–11,0
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP): 243–251

Hodnoty spotreby paliva, emisií CO₂, spotreby elektrickej energie a zobrazené rozsahy sú stanovené podľa európskeho nariadenia (EC) 715/2007 v znení uplatniteľnom v čase typového schválenia. Namerané hodnoty sú na základe cyklu WLTP podľa smernice (EC) 1151/2017 a môžu sa líšiť v závislosti od zvolenej výbavy. Uvedený rozsah hodnôt zohľadňuje rôzne konfigurácie zvoleného modelu a nie je súčasťou akejkoľvek ponuky, je určený výlučne na porovnanie. Príručka o spotrebe paliva a emisiách CO₂, ktorá obsahuje údaje o všetkých modeloch nových osobných automobilov, je bezplatne k dispozícii v každom predajnom mieste.

Zistiť viac

Spotreba paliva a emisie CO2.

  • BMW radu 8 Coupé:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 6,2–10,8
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 163–247

    BMW M8 Coupé:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 11,2–11,4
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 257–260

    BMW radu 8 Cabrio:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 6,4–10,9
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 168–248

    BMW M8 Cabrio:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 11,4–11,6
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 261–264

    BMW radu 8 Gran Coupé:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 6,4–11,0
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 167–252

    BMW M8 Gran Coupé:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 11,4–11,6
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 261–264

    Hodnoty spotreby paliva, emisií CO2, spotreby elektrickej energie a zobrazené rozsahy sú stanovené podľa európskeho nariadenia (EC) 715/2007 v znení uplatniteľnom v čase typového schválenia. Namerané hodnoty sú na základe cyklu WLTP podľa smernice (EC) 1151/2017 a môžu sa líšiť v závislosti od zvolenej výbavy. Uvedený rozsah hodnôt zohľadňuje rôzne konfigurácie zvoleného modelu a nie je súčasťou akejkoľvek ponuky, je určený výlučne na porovnanie. Príručka o spotrebe paliva a emisiách CO2, ktorá obsahuje údaje o všetkých modeloch nových osobných automobilov, je bezplatne k dispozícii v každom predajnom mieste.