ÚVOD
CIRKULÁRNA EKONOMIKA MÔŽE ŠETRIŤ ZDROJE.
Šetrenie zdrojov je jedným z našich cieľov. Rovnako ako používať suroviny čo najrozvážnejšie, čo najopakovanejšie a čo najdlhšie. Naším cieľom je cirkulárna ekonomika. S rešpektom k svetu a s dobrými nápadmi pre našu udržateľnosť.
Cirkulárny prístup.
60 kg recyklovaných plastov je priemer obsiahnutý v novom vozidle od BMW Group, čo znamená podiel najmenej 20 %.
Spracovanie odpadu
99 % odpadu, vytvoreného pri celosvetovej produkcii BMW Group 2,3 milióna automobilov v roku 2022, bolo buď recyklovaných na materiály (93,4 %), alebo postúpilo na termálne spracovanie (5,8 %).
Pomer recyklácie.
30 % našich nových vozidiel obsahuje druhotné suroviny, čiže recyklované a opätovne použité materiály.
CIRKULÁRNA EKONOMIKA
OBJAVTE SILU KRUHOVÉHO CYKLU.
Spôsob, akým zaobchádzame so zdrojmi, zohráva pre BMW Group kľúčovú úlohu. V tomto procese sa snažíme využívať suroviny v súlade so štyrmi princípmi cirkulárnej ekonomiky:
BMW i VISION CIRCULAR.
RE:THINK, RE:DUCE, RE:USE a RE:CYCLE. BMW i Vision Circular je koncept poňatý plne v súlade s našimi princípmi kruhovej ekonomiky. Kompaktné čisto elektrické Vision vozidlo so zameraním na udržateľnosť a luxus takto ponúka fascinujúci náhľad na rok 2040.
UDRŽATEĽNEJŠIE AUTOMOBILOVÉ LAKY VYROBENÉ Z BIOMASY.
Lakovne v európskych továrňach BMW Group využívajú matné laky, ktoré nie sú vyrobené z ropy, ale z obnoviteľných surovín, napríklad z biologického odpadu. Navyše, továrne BMW Group v Rosslyne a v Lipsku využívajú aj udržateľne vyrábané protikorózne nátery. Pri procese s certifikátom TÜV sa v období 2022 až 2030 ušetrí viac než 15 000 ton CO₂.
ŽIVOTNÝ CYKLUS BATÉRIE
FÁZY ŽIVOTNÉHO CYKLU ČLÁNKU BATÉRIE.
Vývoj.
Kompetenčné centrum výroby článkov batérií v Mníchove využíva BMW Group na vývoj ideálneho chemického zloženia pre články v lítium-iónovej batérii. Tam podrobuje sofistikovanému procesu vývoja štyri hlavné komponenty: katódu, anódu, separátor a elektrolyt.
Použitie vo vozidle.
Súčasné elektrické automobily dosahujú dojazd aj viac než 600 km na jedno nabitie a tento trend stúpa. Skúsenosti ukazujú, že elektrické vozidlá dokážu absolvovať tie isté vzdialenosti ako ich konvenčne poháňané alternatívy, bez nutnosti nabíjať vysokonapäťovú batériu.
Druhý život.
Po intenzívnom využití v elektrickom automobile môže lítium-iónová batéria ešte dlhé roky slúžiť ako stacionárne úložisko energie napríklad na batériových farmách, skôr než nastane fáza jej recyklácie.
Recyklácia.
Suroviny z článku batérie sa dajú opätovne spracovať. Kompetenčné centrum výroby článkov batérií v Mníchove využíva BMW Group aj na vývoj recyklácie druhotných surovín pre novú generáciu článkov batérie. Recyklácia predstavuje ukončenie životného cyklu článku batérie. A takto sa môže životný cyklus batérie začať odznova.
CERTIFIKÁTY:
ČASTÉ OTÁZKY