BMW M240i Coupé je dokonalým kompromisom medzi športovosťou a komfortom každodenného využitia. Jeho radový benzínový 6-valec vyvinie výkon 250 kW (340 k). Športová dynamika je na vrcholnej úrovni vďaka jeho súhre s M Sport podvozkom a 8-stupňovou prevodovkou Steptronic Sport.

M automobily BMW X5 a BMW X6 dávajú najavo svoje líderské ambície robustnými proporciami, exkluzívnym M dizajnom a vynikajúcou dynamikou.


BMW X5 M Competition a BMW X6 M Competition sú vybavené extrémne výkonným benzínovým 8-valcom M TwinPower Turbo. Táto vysokootáčková pohonná jednotka produkuje 460 kW (625 k) a aj vďaka krútiacemu momentu 750 Nm rozbehne vozidlo z 0 na 100 km/h iba za 3,8 sekundy. K optimálnemu pomeru dynamiky, agility a efektivity prispeje aj dokonalá súhra pohonu M xDrive, Aktívneho M diferenciálu, M špecifického podvozka a riadenia M Servotronic, spolu s 8-stupňovou prevodovkou M Steptronic..


BMW X5 M a BMW X6 M disponujú vysokovýkonným benzínovým 8-valcom M TwinPower Turbo, ktorý generuje vynikajúcich 441 kW (600 k). Mohutný krútiaci moment 750 Nm prispeje k prudkej akcelerácii z 0 na 100 km/h iba za 3,9 sekundy. Jazdnú dynamiku najväčšieho kalibru ponúkajú BMW X5 M a BMW X6 M aj vďaka pohonu M xDrive, Aktívnemu M diferenciálu, M špecifickému podvozku, riadeniu M Servotronic a 8-stupňovej prevodovke M Steptronic.

M automobil BMW X7 kombinuje terénne schopnosti, typické pre vozidlá X, s exkluzivitou luxusnej triedy BMW a športovými ambíciami BMW M. Výsledkom je vysoko dynamické luxusné SAV, ktoré je pripravené s istotou dobiť každý povrch.

BMW X5 M50i a BMW X6 M50i poháňa silný benzínový 8-valec M TwinPower Turbo. Táto pohonná jednotka dodáva výkon 390 kW (530 k) a krútiaci moment 750 Nm. Interakcia medzi Adaptívnym M podvozkom, Integrálnym aktívnym riadením, 8-stupňovou prevodovkou Steptronic Sport a pohonom BMW xDrive optimalizuje priečnu aj pozdĺžnu dynamiku a garantuje intenzívne športové zážitky.


M automobily BMW radu 3 ohromia dynamickou estetikou a nekompromisnou športovosťou. Top model BMW M3 Competition Sedan prezentuje svoj nefalšovaný pretekársky charakter vizuálne aj technicky. Vozidlo, poháňané vysokovýkonným radovým benzínovým 6-valcom BMW M TwinPower Turbo s výkonom 510 k (375 kW), zrýchli z 0 na 100 km/h iba za 3,9 sekundy, aj vďaka krútiacemu momentu až 650 Nm. Vysoko vyvinuté technológie pohonu a podvozka, odvodené z motoršportu, ako napríklad doplnkový pohon všetkých kolies M xDrive*, 8-stupňová prevodovka M Steptronic so systémom Drivelogic alebo Adaptívny M podvozok, sú zárukou maximálnej jazdnej dynamiky a trakcie v každej situácii. *M xDrive má dostupnosť očakávanú od leta 2021.

Silným srdcom BMW M3 Sedan je vysokovýkonný radový benzínový 6-valec BMW M TwinPower Turbo s výkonom 480 k (353 kW) a krútiacim momentom 550 Nm. Manuálna 6-stupňová M prevodovka s krátkymi presnými dráhami radenia v kombinácii so štandardným pohonom zadných kolies sa postarajú o obzvlášť športový jazdný štýl – a maximálne emócie na limitoch.


BMW M340i xDrive Sedan a BMW M340d xDrive Sedan kombinujú tradičné športové gény BMW radu 3 Sedan s exkluzívnou DNA motoršportu. Výsledkom sú dva automobily so silnými motormi BMW M TwinPower Turbo, komponentmi podvozka od BMW M GmbH, vyladenými do najmenšieho detailu a vzrušujúco športovým dizajnom, ktorý prenesie lásku k motoršportu na každý jeden meter cesty.


M automobily BMW radu 4 Coupé ponúkajú najvyššiu možnú estetiku a jazdnú dynamiku. BMW M4 Competition Coupé má vysokovýkonný radový benzínový 6-valec BMW M TwinPower Turbo, ktorý vyvinie výkon 510 k (375 kW) a krútiaci moment 650 Nm, vďaka ktorým vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h v expresnom čase 3,9 sekundy. Vysoko vyvinuté technológie pohonu a podvozka s pôvodom v motoršporte, ako napríklad doplnkový pohon všetkých kolies M xDrive*, 8-stupňová prevodovka M Steptronic so systémom Drivelogic a Adaptívny M podvozok, sa postarajú o maximálnu trakciu a jazdnú dynamiku, tak na pretekárskom okruhu, ako aj v každodennom použití. *M xDrive má očakávanú dostupnosť od leta 2021.


Vysokovýkonný radový benzínový 6-valec v BMW M4 Coupé produkuje športových 480 k (353 kW) a krútiaci moment 550 Nm. Vozidlo má manuálnu 6-stupňovú prevodovku s krátkymi presnými dráhami radenia. V kombinácii so štandardným pohonom zadných kolies to umožňuje dosiahnuť obzvlášť intenzívnu interakciu medzi vodičom a vozidlom.


BMW M440i xDrive Coupé jazdí podľa svojich vlastných pravidiel: Vďaka charakteristickému dizajnu, dynamickému výkonu a neopakovateľným jazdným vlastnostiam sa postará o stabilne vysoké hladiny adrenalínu. Efektívny radový benzínový 6-valec BMW M TwinPower Turbo, M aerodynamický balík a exkluzívne dizajnové prvky v spracovaní Cerium Grey garantujú zimomriavky na prvý pohľad a podčiarkujú nezávislú náturu tohto temperamentného športového kupé.

V súlade so svojím charizmatickým dizajnom produkuje BMW M440i xDrive Cabrio silnú športovú atmosféru, pri súčasnom zachovaní sebavedomej každodennej využiteľnosti. Silný radový benzínový 6-valec BMW M TwinPower Turbo s výkonom 374 koní, v kombinácii s 8-stupňovou prevodovkou Steptronic Sport a štandardným pohonom všetkých kolies BMW xDrive, garantuje vysokú mieru dynamiky a optimálnu trakciu. Dizajnové detaily v spracovaní Cerium Grey, ako napríklad rám obličiek, ozdoby v krajných vzduchových vstupoch, kryty vonkajších zrkadiel alebo koncovky výfuku voľného tvaru, podčiarkujú exkluzívny atletický charakter M automobilu BMW radu 4 Cabrio.

Vzrušujúco a elegantne tvarované. Výkonnejšie než kedykoľvek predtým. Nová generácia BMW M5 s pohonom M xDrive je dôkazom špičkového konštruktérstva a inovatívnej inteligencie. Pre doteraz nevídané dimenzie jazdnej dynamiky, až po samé limity.

Pozoruhodný výkon, špeciálne nastavenie podvozka vrátane všetkých regulačných systémov a charakteristické vysokolesklé čierne akcenty – s týmito prvkami má BMW M5 Competition jediný cieľ: Vytvoriť si maximálny možný náskok pred súpermi.

BMW M550i xDrive Sedan ohromí športovosťou, komfortom a reálnou využiteľnosťou pre každý deň. Vďaka výkonu 390 kW (530 k) vám BMW M550i prinesie množstvo dynamických jazdných zážitkov. Dokonalo zladené komponenty ako napríklad inteligentný pohon všetkých kolies BMW xDrive a Adaptívny M podvozkový balík Professional, zaručia optimálnu mieru jazdnej stability a agility.

BMW M bolo vždy spoľahlivou identifikáciou skutočných športových automobilov. V tomto odkaze pokračuje aj aktuálna paleta modelov M: BMW M135i xDrive, M automobily BMW radu 2 Coupé, BMW M240i Cabrio, BMW M235i xDrive Gran Coupé, M automobily BMW radu 3 Sedan, M automobily BMW radu 3 Touring, M automobily BMW radu 4 Coupé, BMW M440i Cabrio, M automobily BMW radu 5 Sedan.

Ultimatívnu kombináciu luxusu a športovosti predstavuje BMW M8, dostupné ako Coupé, Cabrio a Gran Coupé.

Splynutie robustnosti aj všestrannosti modelov BMW X s vysokovýkonnými štandardmi BMW M GmbH predstavujú nasledovné vozidlá: BMW X2 M35i, M automobily BMW X3, M automobily BMW X4, M automobily BMW X5, M automobily BMW X6 a M automobily BMW X7.

Ponuku kompletizuje roadster, ktorý mení túžbu po slobode na akceleráciu: BMW Z4 M40i.

Ohromujúcich 635 koní (467 kW), zrýchlenie 0–100 km/h iba za 3,0 sekundy a exkluzívne M špecifické komponenty podvozka aj dizajnu pasujú BMW M5 CS na najšportovejší a možno aj najžiaducejší sedan M5, aký kedy existoval. Tento špeciálny model má limitovanú výrobnú sériu.

Úžasná sila, špeciálne nastavenie podvozka vrátane všetkých relevantných riadiacich systémov a charakteristické vysokolesklé čierne prvky – vďaka tomu má BMW M5 Competition iba jediný cieľ: maximálne predbehnúť svoju konkurenciu.

Vzrušujúco a elegantne tvarované: BMW M5 s pohonom M xDrive je potvrdením špičkových konštruktérskych schopností a inovatívnej inteligencie. Pre doteraz nepredstaviteľné dimenzie jazdnej dynamiky až po samotné limity.

BMW M550i xDrive Sedan zaujme športovosťou, komfortom a reálnou vhodnosťou pre každodenné využitie. Vďaka výkonu 390 kW (530 k) sa BMW M550i postará o množstvo dynamických jazdných zážitkov. Dokonalo zladené komponenty, ako napríklad inteligentný pohon všetkých kolies BMW xDrive alebo Adaptívny M podvozok Professional, zabezpečia optimálnu mieru jazdnej stability a agility.

Zistiť viac
Modely BMW M Vozidlá BMW M v jazde na pretekárskom okruhu

PREHĽAD HISTÓRIE MODELOV BMW M.

Vášeň pre motoršport, exkluzivitu a dokonalosť: Pridajte sa k nám na ceste po takmer 50-ročnej histórii automobilov BMW M! Predstavíme vám vozidlá od legendárneho BMW M1 a M3 až po aktuálne BMW M8. Objavte výnimočné výkony a príležitosti na personalizáciu modelov pomocou BMW Individual a BMW M Performance dielov.

Zistiť viac

PREHĽAD HISTÓRIE MODELOV BMW M.

BMW M

BMW M1 (E26).

Modely BMW M BMW M1 E26 predobočný pohľad statický

Prvé vozidlo, ktoré vyvinula vtedajšia spoločnosť BMW Motorsport GmbH koncom sedemdesiatych rokov, ohromilo svojím nadčasovým klinovitým tvarom. Autorom jeho dizajnu bol legendárny Giorgio Giugiaro a jeho tvar vychádzal zo štúdie BMW Turbo, ktorú v roku 1972 vytvoril dlhoročný dizajnér BMW Paul Bracq. Úzke obličky, vyklápacie predné svetlá a zreteľne vedené línie kombinovali estetiku s dynamikou. Legendou sa stala aj výkonnosť: Až do roku 1983 bolo najrýchlejším sériovo vyrábaným vozidlom v Nemecku. Superšportový automobil s motorom pred zadnou nápravou dosahoval maximum vyše 260 km/h a stal za zakladateľom tradície vozidiel M, schválených pre cestnú premávku.

Od roku 1979 do roku 1981 bolo ručne vyrobených iba 460 vozidiel. Každý, kto mal to šťastie sa odviezť v BMW M1, hovorí o jeho výnimočných jazdných vlastnostiach, o flexibilnej dynamike v zákrutách a vysokootáčkovom 3,5-litrovom motore.

Obdobie výroby: 1978 – 1981

Motor: 6-valcový, objem 3,5 litra, výkon 204 kW (277 k)

Dĺžka/šírka/výška: 4359 mm / 1824 mm / 1138 mm

BMW RADU 1 M COUPÉ (E82).

Modely BMW M BMW radu 1 M Coupé E82 predobočný záber jazdný na ceste

Aj keď BMW radu 1 prinášalo potešenie vodičom, ktorí oceňovali športovosť a vynikajúcu ovládateľnosť v kompaktnom formáte, už od roku 2004, BMW radu 1 M Coupé bolo k dispozícii až od roku 2011. Dve turbodúchadlá prepĺňajúce radový benzínový šesťvalec prispeli k výkonu až 340 koní (250 kW). V kombinácii s krátkym rázvorom a rozšírenými rozchodmi kolies oproti štandardnému BMW radu 1 to prinieslo jazdné zážitky s nevídanou dynamikou. Do roku 2012 bolo vyrobených viac než 6300 vozidiel. O tri roky neskôr nadviazalo na koncepciu kompaktného automobilu s najlepšími možnými vlastnosťami športového vozidla nové BMW M2.

Obdobie výroby: 2011 – 2012

Motor: 6-valcový, objem 3,0 litra, výkon 250 kW (340 k)

Dĺžka/šírka/výška: 4380 mm / 1803 mm / 1420 mm

BMW M2 (F87).

Modely BMW M BMW M2 F87 bočný pohľad jazda na ceste

BMW M2 sa stalo v roku 2015 nástupcom BMW radu 1 M Coupé a prevzalo štafetu rýchleho kompaktného vozidla, ktorú rozbehli BMW 2002 Turbo a BMW M3 (E30).

Špecifický sebavedomý exteriér vozidla s výrazne rozšírenými blatníkmi a veľkými prednými vzduchovými vstupmi potvrdzoval jeho ambície. Benzínový 6-valcový motor disponoval pozoruhodným krútiacim momentom aj výkonom, ktorý mohol prenášať na cestu aj cez doplnkovú dvojspojkovú prevodovku. BMW M2 Competition s výkonom zvýšeným o ďalších 30 kW (40 k) ho nahradilo v roku 2018 a prekonalo ho ešte BMW M2 CS (Club Sport). To malo výrobnú sériu iba 2200 kusov a jeho motor dosahoval výkon až 331 kW (450 k). M podvozok garantoval pri každej príležitosti čistý handling, precíznu ovládateľnosť a maximálnu radosť z jazdy.

Obdobie výroby BMW M2: 2015 – 2018, BMW M2 Competition: 2018 – 2020, BMW M2 CS: 2020

Motor: 6-valcový, objem 3,0 litra, výkon 272 kW (370 k) – 331 kW (450 k)

Dĺžka/šírka/výška: 4461 – 4468 mm / 1854 – 1871 mm / 1410 – 1414 mm

BMW M3 (E30/2S, E30/2SC, E36/2S, E36/2CS, E36/4S, E46/2S, E46/2CS, E90/92/93, F80, G80).

Modely BMW M BMW M3 G80 predný jazdný pohľad na ceste

BMW M3 (E30/2S, E30/2SC) bolo pôvodne zamýšľané ako cestná verzia pretekárskeho automobilu. Záujem bol však taký ohromujúci, že bolo vyrobených oveľa viac vozidiel, než vyžadovala homologácia pre skupinu A. Extrémna dynamika bola okamžite zjavná už z exteriéru: od širokých blatníkov, cez nový dizajn C-stĺpika, až po ikonické zadné krídlo. Technológia takisto priniesla prvky, overené v pretekoch: brzdové kotúče s vnútorným vetraním, športovú prevodovku s prvým stupňom vľavo dolu a 2,3-litrový 4-valcový benzínový motor s výkonom 195 koní (143 kW).

Kým ostrá verzia zbierala jedno víťazstvo za druhým, cestné BMW M3 lámalo rekordy predajnosti: K zákazníkom putovalo viac než 18 000 vozidiel, vrátane verzie Cabrio. Úspech stretol aj prepracovanú verziu Evolution s výkonom 220 koní (162 kW) a verziu Sport Evolution 2 s objemom motora 2,5 litra a výkonom 238 koní (166 kW).

V roku 1992 prišla druhá generácia BMW M3 (E36) a úspešný príbeh pokračoval. Vozidlo bolo zreteľne dospelejšie. Zmeny oproti štandardnému modelu neboli výrazné a patrili k nim napríklad aerodynamicky optimalizované vonkajšie M zrkadlá. Radikálne zmeny však prišli pod kapotou: radový 6-valcový motor s variabilnými vačkovými hriadeľmi (VANOS) disponoval výkonom 286 koní (210 kW) produkoval dych vyrážajúcu akceleráciu. V roku 1995 bol objem motora zväčšený o 0,3 litra a jeho výkon narástol na 321 koní (236 kW).

Na prelome tisícročí bola uvedená tretia generácia BMW M3 (E46), nasledovaná modelom BMW M3 Cabrio o rok neskôr. Pokračovali vo fundamentálnej koncepcii BMW M3 s kombináciou minimálnej hmotnosti s maximálnou jazdnou dynamikou. Gény M sa prejavili jazdnými zážitkami vďaka výkonu až 343 koní (252 kW). Exteriér modelov Coupé a Cabrio sa odlišoval od štandardného modelu okrem iného väčšími rozchodmi kolies, mriežkami na predných blatníkoch a prelisom na prednej kapote.

Štvrté BMW M3, vyrábané v rokoch 2007 až 2013, dostalo množstvo nových prvkov. Tak ako pri štandardnom modeli, aj tu boli k dispozícii tri karosárske verzie: Sedan (E90), Coupé (E92) a Cabrio (E93). Pohonom M3 bol tentokrát už motor V8. Z objemu 4,0 litra produkoval výkon 420 koní (309 kW) a točil až maximálnych 8300 otáčok – najviac v histórii sériovo vyrábaných motorov BMW! S doplnkovým M Driver´s balíkom dosahovalo vozidlo maximálnu rýchlosť až 280 km/h.

Piata generácia BMW M3 (F80), uvedená v roku 2014, sa opäť spoliehala na radový 6-valcový motor, ktorý bol však prvýkrát v histórii prepĺňaný turbodúchadlami. Najvyšší krútiaci moment vyvinul už pri 1850 otáčkach, čo generovalo maximálnu možnú akceleráciu. Jedinou dostupnou karosárskou verziou bol Sedan s výkonom 432 koní (317 kW), pretože príbuzné Coupé a Cabrio už boli premenované na BMW M4. Rozšírené blatníky, M vonkajšie zrkadlá a tmavá karbónová M strecha dali najavo celému svetu, akou výnimočnou dynamikou a mimoriadnou ovládateľnosťou toto vozidlo disponuje. V roku 2016 prišiel variant M3 Competition s výkonom motora 450 koní (331 kW) a štandardne dodávaným adaptívnym M podvozkom.

V roku 2018 sa počas krátkeho obdobia iba troch mesiacov vyrábalo M3 CS s výkonom motora zvýšením až na 460 koní (338 kW).

BMW M3 (G80) je k dispozícii od roku 2021 a jeho vzhľad sa radikálne odlišuje od štandardného sedanu, pomocou veľkých vertikálne orientovaných obličiek. Pokračuje v koncepcii kombinovania športovosti, dynamiky a každodennej praktickosti predošlého BMW M3 – športový Sedan je vybavený manuálnou 6-stupňovou prevodovkou a motorom s výkonom 480 koní (353 kW). BMW M3 Competition prinieslo výkon dokonca až 510 koní (375 kW). 8-stupňová prevodovka M Steptronic so systémom Drivelogic umožňuje rýchle radenie pre maximálnu dynamiku, v kombinácii s precízne ladeným M podvozkom.

Obdobie výroby BMW M3: 1986 – súčasnosť

Motor: 4-valcový, 6-valcový a 8-valcový, objem 2,3 – 4,0 litra, výkon 143 kW (195 k) – 375 kW (510 k)

Dĺžka/šírka/výška: 4346 – 4794 mm / 1680 – 1887 mm / 1370 – 1431 mm

BMW M4 (F82, F83, G82).

Modely BMW M BMW M4 G82 bočný pohľad statický

BMW radu 4 nahradilo BMW radu 3 Coupé a predstavilo jasné odčlenenie. Dizajn vznikol na čistom výkrese a vozidlo sa výrazne odlíšilo od BMW radu 3 svojím dozadu posunutým priestorom pre posádku, dlhšou prednou kapotou a kratšími prevismi – toto viedlo k expresívnejšiemu a ostrejšiemu vzhľadu. Platí to tiež pre BMW M4 Coupé a BMW M4 Competition Coupé (2016–2020) s výkonom 450 koní (331 kW), ako aj pre BMW M4 CS Coupé s výkonom 460 koní (338 kW) z roku 2017 a 2018. BMW M4 Cabrio a BMW M4 Competition Cabrio k tomu pridali návaly čerstvého povetria. Všetky vozidlá poháňal twin-scroll turbodúchadlom prepĺňaný radový 6-valcový motor.

Podstatne dlhšia a širšia druhá generácia sa jasne vyčlenila vysokými a dopredu naklonenými BMW obličkami. Pod kapotou BMW M4 má 3,0-litrový benzínový 6-valec výkon 480 koní (353 kW) s manuálnou prevodovkou, resp. 510 koní (375 kW) s automatickou prevodovkou. S doplnkovým M Driver´s balíkom dosahuje maximálna rýchlosť až 290 km/h. Dynamika a agilita sú podčiarknuté precíznym a nekompromisným dizajnom.

Obdobie výroby BMW M4: 2014 – súčasnosť

Motor: 6-valcový, objem 3,0 litra, výkon 317 kW (431 k) – 375 kW (510 k)

Dĺžka/šírka/výška: 4671 – 4794 mm / 1870 – 1887 mm / 1383 – 1394 mm

BMW M5 (E28S, E34S, E34/5S, E39S, E60, E61, F10, F90).

Modely BMW M BMW M5 F90 predobočný pohľad jazda na ceste

Vizuálne sa prvé BMW M5 (E28S) sotva líšilo od štandardného sedanu. Ručne vyrábané vozidlá však obsahovali vylepšený motor z BMW M1 a vďaka nemu dosahovali maximálnu rýchlosť vyše 250 km/h. Počet 2200 vyrobených exemplárov položil základy pre špičkovú verziu jedného z najúspešnejších športových sedanov všetkých čias.

V roku 1988 uvedené nové BMW radu 5 prinieslo aj nové M5 (E34S). To malo spočiatku výkon 315 koní (232 kW). V roku 1992 však bol motor prepracovaný a vyvinul výkon až 340 koní (250 kW) z objemu 3,8 litra. V limitovanej edícii iba 900 kusov bolo toto vozidlo k dispozícii aj v kombi verzii M5 Touring. Vďaka bezchybnému jazdnému prejavu s vysoko precíznym riadením si toto M5 poradilo sebaisto a kompetentne s každou situáciou.

Od roku 1998 do roku 2003 dobíjalo BMW M5 (E39S) diaľnice s 8-valcovým motorom s objemom 5 litrov a výkonom 400 koní (294 kW). V jeho dobe to bol dokonalý príklad športového sedanu, ideálneho pre každodenné použitie, zároveň však schopného dynamických výkonov na úrovni špecializovaných športových vozidiel.

Nástupca (E60) sa objavil v predaji v roku 2005, nasledovaný verziou Touring (E61) v roku 2007, ktorá bola zároveň posledným M5 s karosériou typu kombi. Motor V10 s výkonom 507 koní (373 kW) rozbehol vozidlo až na 305 km/h, ak malo vo výbave aj doplnkový M Driver´s balík.

V roku 2011 firma BMW M GmbH vybavila M5 (F10) po prvýkrát v histórii prepĺňaným motorom – V8 biturbo. Jeho maximálnych 560 koní (412 kW) ho pasovalo na v tom čase najvýkonnejší motor v ponuke BMW. O dva roky neskôr prišiel prvý model M5 Competition s miernym zvýšením výkonu na 575 koní (423 kW) a v roku 2014 oslávila špeciálna edícia „30 rokov M5“ výročie výkonom až 600 koní (441 kW). Krútiaci moment vrcholiaci v pásme už od 1500 a až do 5750 otáčok bol niečím ozaj nezvyčajným a garantoval maximálnu akceleráciu za každých okolností.

Aktuálne BMW M5 (F90) sa prihlásilo do produktovej línie v roku 2017 a skombinovalo typickú športovosť M s komfortom a eleganciou BMW radu 5 Sedan. Osvedčený motor z predošlej generácie, nový pohon všetkých kolies M xDrive a 8-stupňová prevodovka M Steptronic zaručili mohutnú akceleráciu a vynikajúcu jazdnú dynamiku – typické pre vozidlá od BMW M GmbH. V roku 2018 posunul latku model BMW M5 Competition s výkonom zvýšeným o 25 na 625 koní (460 kW). BMW M5 CS (Competition Sport) s výrobou obmedzenou iba na jeden rok a s výkonom až 635 koní (467 kW) prišlo so schopnosťou zrýchliť z 0 na 100 km/h iba za 3,0 sekundy. Vďačí za to aj výraznému zníženiu hmotnosti vďaka karbónovým dielom. Maximálna rýchlosť sa dala na želanie upraviť na elektronicky limitovaných 305 km/h.

Obdobie výroby BMW M5: 1985 – súčasnosť

Motor: 6-valcový, 8-valcový a 10-valcový, objem 3,5 – 5,0 litra, výkon 210 kW (286 k) – 467 kW (635 k)

Dĺžka/šírka/výška: 4620 – 4966 mm / 1700 – 1903 mm / 1400 – 1512 mm

BMW M6 (E63, E64, F06, F12, F13).

Modely BMW M BMW M6 F13 bočný pohľad jazda na ceste

Predchodca M6 – model BMW M635CSi – schádzal z výrobnej linky už v roku 1984. Toto kupé bolo vybavené prepracovaným motorom z BMW M1, ktorý dosahoval výkon 286 koní (210 kW). Vozidlo, ktorého dizajn vytvoril Paul Bracq, bolo jedným z najrýchlejších sériovo vyrábaných športových automobilov svojich čias.

V roku 2005, šesť rokov po ukončení kariéry BMW radu 8 (E31), uviedlo BMW nové luxusné kupé. Vozidlo, vytvorené dizajnérskym tímom, ktorý viedol Chris Bangle, malo špecifické črty aj vo verzii M: výnimočne silný 10-valcový motor s výkonom 507 koní (373 kW), sebaisto charakteristický dizajn a adaptívny podvozok, ktorý garantoval nielen precíznosť, ale aj dynamiku. A to platilo pre Coupé, ale aj pre Cabrio s textilnou strechou.

Nástupca prišiel v roku 2012. Jeho motor mal o dva valce menej, ale disponoval výrazne vyšším výkonom. Motor V8 s dvoma turbodúchadlami vyvinul až 560 koní (412 kW), vo verzii M6 Competition dokonca až 575 koní (423 kW). Motor Competition Coupé bol v roku 2015 prepracovaný, vďaka čomu posielal na cestu cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku výkon až 600 koní (441 kW). S doplnkovým M Driver´s balíkom dosahovalo BMW M6 maximálnu rýchlosť 305 km/h. Svoje dynamické parametre predvádzala táto generácia v podobe modelu Coupé, Cabrio a od roku 2013 aj Gran Coupé.

Obdobie výroby BMW M6: 2005 – 2018

Motor: 8-valcový a 10-valcový, objem 4,4 – 5,0 litra, výkon 373 kW (507 k) – 441 kW (600 k)

Dĺžka/šírka/výška: 4871 – 4898 mm / 1855 – 1899 mm / 1372 – 1377 mm

BMW M8 COMPETITION (F91, F92, F93).

Modely BMW M BMW M8 F92 zadobočný pohľad statický

M8 Coupé sa objavilo už pred troma desaťročiami: Na počiatku 90. rokov minulého storočia vyvinuli konštruktéri BMW prototyp BMW M8 s motorom V12 na báze E31 Coupé.

Až v roku 2019 však prišlo plnohodnotne sériové BMW M8 Competition ako Coupé (F92), Cabrio (F91) a Gran Coupé (F92). Motor V8 s dvoma paralelnými turbodúchadlami vyvinie výkon 625 koní (460 kW), ktorý pri kombinácii s doplnkovým M Driver´s balíkom umožní prekročiť maximálnu rýchlosť 300 km/h.

Dokonca aj zo zaparkovaného BMW M8 vyžaruje dokonalá kombinácia športovosti a luxusu. Jeho radikálne línie sú dynamické, zároveň však extrémne elegantné. Detaily ako napríklad obličky v spracovaní Black Chrome alebo vysokolesklé čierne kryty vonkajších zrkadiel zvýrazňujú športovosť vozidla, ktorú podčiarkuje aj štandardne dodávaná karbónová strecha. Navyše, adaptívny M podvozok, ktorý sa prispôsobuje aktuálnym jazdným podmienkam a podporuje pohon všetkých kolies M xDrive, garantuje nedostižnú jazdnú dynamiku. Či už Coupé, Cabrio alebo Gran Coupé, tieto vozidlá ponúkajú superlatívy v každom ohľade.

Obdobie výroby BMW M8 Competition: 2019 – súčasnosť

Motor: 8-valcový, objem 4,4 litra, výkon 460 kW (625 k)

Dĺžka/šírka/výška: 4867 – 5098 mm / 1907 – 1948 mm / 1353 – 1420 mm

BMW X3 M (F97).

Modely BMW M BMW X3 M F97 predobočný záber jazdný

M verzia BMW X3 bola prvýkrát dostupná v roku 2019. Toto vozidlo s extrémne výkonným 6-valcovým biturbo motorom zrýchlilo z 0 na 100 km/h iba za 4,0 sekundy a po modernizácii dokonca len za 3,8 sekundy. Pohon všetkých kolies M xDrive s aktívnym M diferenciálom sa postarajú o to, že sa 480 koní (353 kW) môže kedykoľvek rozbehnúť a demonštrovať fascinujúcu kombináciu génov M a génov X. To isté platí pre BMW X3 M Competition s výkonom 510 koní (375 kW).

BMW X3 M predvedie svoju silu aj vizuálne. Horizontálna bočná línia prepája sebaisté predné partie s nápadnou zadnou časťou. Vysokolesklé čierne obličky a M mriežky na bokoch s trojrozmernou štruktúrou navonok naznačujú vysoko kvalitnú technológiu, ktorá na vás čaká vo vozidle: napríklad M Sport sedadlá s pozoruhodnou bočnou oporu alebo karbónové interiérové lišty. Toto vozidlo sa skrátka dokáže predviesť po každej stránke.

Obdobie výroby BMW X3 M: 2019 – súčasnosť

Motor: 6-valcový, objem 3,0 litra, výkon 353 kW (480 k) – 375 kW (510 k)

Dĺžka/šírka/výška: 4726 mm / 1897 mm / 1669 mm

BMW X4 M (F98).

Modely BMW M BMW X4 M F98 bočný pohľad statický

M model bol uvedený v rámci druhej generácie BMW X4 v roku 2019. Športová elegancia základného modelu je tu prezentovaná ešte jasnejšie a precíznejšie. Exkluzívne prvky dizajnu doplnkového M karbónového exteriérového balíka (po modernizácii už nie je k dispozícii ako kompletný balík, ale ako súbor jednotlivých karbónových prvkov), od vzduchových vstupov v nárazníku až po kryty vonkajších zrkadiel, zvýrazňujú atletický charakter tejto kombinácie SUV a kupé. Vozidlo zdieľa základné technické špecifikácie s BMW X3 M: Maximálny výkon BMW X4 M je 480 koní (353 kW), BMW X4 M Competition vyvinie výkon 510 koní (375 kW) a po modelovej modernizácii disponuje ohromujúcim krútiacim momentom až 650 Nm. Vďaka doplnkovému M Driver´s balíku dosahuje vozidlo maximálnu rýchlosť 280 resp. 285 km/h. BMW X4 M kombinuje vynikajúci výkon a exkluzivitu s expresívnym temperamentom.

Obdobie výroby BMW X4 M: 2019 – súčasnosť

Motor: 6-valcový, objem 3,0 litra, výkon 353 kW (480 k) – 375 kW (510 k)

Dĺžka/šírka/výška: 4758 mm / 1927 mm / 1618 mm 

BMW X5 M (E70, F85, F95).

Modely BMW M BMW X5 M F95 zadobočný pohľad statický

Druhá generácia prvého športového SUV značky BMW dostala v roku 2009 modelovú modernizáciu od BMW M GmbH, čím vzniklo prvé BMW X5 M (E70). Dve turbodúchadlá zvýšili výkon benzínového 4,4-litrového agregátu V8, jedného z najpoužívanejších M motorov, na 555 koní (408 kW). Spolu s BMW X6 to bolo zároveň prvýkrát, keď model BMW M dostal pohon všetkých kolies xDrive. Opticky decentne pôsobiaci automobil produkoval klasickú M dynamiku.

Tá sa preniesla aj do nástupcu (F85), ktorého 4,4-litrový biturbo motor prenášal cez 8-stupňovú prevodovku na cestu výkon 575 koní (423 kW). Výrazne prispela aj vylepšená aerodynamika tretej generácie východiskového BMW X5, doplnená pre M model o typické M prvky ako napríklad špeciálne vzduchové vstupy.

Tretia generácia BMW X5 M (F95) predstavila majstrovskú kombináciu génov M a génov X v oblasti jazdnej dynamiky, luxusného interiéru a komfortu. Dvoma turbodúchadlami prepĺňaný motor V8 priniesol výkon 600 koní (441 kW) v modeli BMW X5 M a až 625 koní (460 kW) v modeli BMW X5 M Competition. S doplnkovým M Driver´s balíkom dosahuje SUV maximálnu rýchlosť až 290 km/h.

Obdobie výroby BMW X5 M: 2009 – súčasnosť

Motor: 8-valcový, objem 4,4 litra, výkon 408 kW (555 k) – 460 kW (625 k)

Dĺžka/šírka/výška: 4854 – 4938 mm / 1933 – 2013 mm / 1739 – 1747 mm

BMW X6 M (E71, F86, F96).

Modely BMW M BMW X6 M F96 bočný pohľad statický

V roku 2008 pritiahlo BMW X6 (E71) pozornosť ako prvá kombinácia kupé a SUV značky BMW. O rok neskôr zaútočilo BMW X6 M na vkus tých zákazníkov, ktorí hľadali súčasne to najlepšie z SUV aj športového automobilu: nekompromisnú prezentáciu a výnimočnú jazdnú dynamiku. Kombinácia pohonu M xDrive a 4,4-litrového benzínového 8-valca M s dvoma turbodúchadlami a výkonom 555 koní (408 kW) vytvorila SUV s nevídanou agilitou – na každom povrchu.

V roku 2015 vyštartovala druhá generácia BMW X6 M (F86), so známym 4,4-litrovým biturbo osemvalcom z BMW M5 a BMW X5 M vo verzii s výkonom 575 koní (423 kW). Doplnkový M Driver´s balík pomohol rozbehnúť vozidlo až na maximálnych 280 km/h.

Rok 2019 priniesol výmenu za model BMW X6 M Competition (F96). Tá znamenala úžasný výkon 625 koní (460 kW), prenášaný na cestu pohonom všetkých kolies M xDrive s aktívnym M diferenciálom a výhodou voľby medzi pohonom iba zadnej alebo oboch náprav. Exkluzívne M prvky, ako napríklad čierne obličky alebo M bočné mriežky s integrovaným logom M, ešte viac zvýraznili špecifický vzhľad. BMW X6 M skombinovalo luxus so suverénnosťou a extrémnou športovosťou do nevšedného výsledku.

Obdobie výroby BMW X6 M: 2009 – súčasnosť

Motor: 8-valcový, objem 4,4 litra, výkon 408 kW (555 k) – 460 kW (625 k)

Dĺžka/šírka/výška: 4876 – 4948 mm / 1983 – 2019 mm / 1684 – 1697 mm

BMW Z3 M (E36/7, E36/8).

Modely BMW M BMW Z3 M E36/8 bočný pohľad statický

V roku 1995 BMW uviedlo puristický roadster Z3 na báze modelu BMW radu 3 Compact (E36). Od roku 1997 dostal motor z bývalého BMW M3 (E36), čoho výsledkom bola výnimočná jazdná dynamika a schopnosť poraziť v slalome aj oveľa výkonnejších súperov. O rok neskôr prišla verzia s pevnou strechou, tiež ako model M. Od roku 2001 vybavilo BMW obidve verzie – Coupé aj Roadster – motorom z nástupcovského M3 (E46) – iba s mierne zníženým výkonom, čím vznikol ešte dynamickejší handling, vďaka jeho pozoruhodnému vysokootáčkovému temperamentu.

Obdobie výroby BMW Z3 M: 1997 – 2002

Motor: 6-valcový, objem 3,2 litra, výkon 236 kW (321 k) – 239 kW (325 k)

Dĺžka/šírka/výška: 4025 mm / 1740 mm / 1279 mm

BMW Z4 M (E85, E86, G29).

Modely BMW M BMW Z4 M40i G29 bočný pohľad jazdný na ceste

Nástupca modelov Z3 Roadster a Coupé výrazne rozmerovo narástol a ponúkol oveľa viac komfortu, vrátane nového mena: Z4. Po dizajnovom osviežení v roku 2006 prišlo vozidlo, ktorého dizajn vytvoril Chris Bangle, do ponuky aj ako Z4 M, s motorom z BMW M3 (E46), avšak už v jeho verzii s plným výkonom 343 koní (252 kW). Roadster (E85) aj Coupé (E86) boli uvedené súčasne.

V rámci generácie E89 nemalo BMW Z4 verziu M. Pri príchode generácie G29 sa však objavil najsilnejší variant M40i. Nízkymi širokými prednými partiami a dlhou prednou kapotou nadviazal na základnú dizajnovú koncepciu roadstera, k čomu pridal výrazné akcenty a ponúkol extrémne športové jazdné zážitky. K nim prispel aj motor s výkonom 340 koní (250 kW), adaptívny M podvozok a M Sport diferenciál.

Obdobie výroby BMW Z4 M: 2006 – súčasnosť

Motor: 6-valcový, objem 3,0 – 3,2 litra, výkon 250 kW (340 k) – 252 kW (343 k)

Dĺžka/šírka/výška: 4091 – 4321 mm / 1781 – 1861 mm / 1268 – 1304 mm

Spotreba paliva a emisie CO₂.

  • BMW M3:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 9,8–10,2
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 223–231

    BMW M4:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 9,8–10,1
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 223–230

    BMW M5:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 11,1–11,3
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 253–259

    BMW M8 Coupé:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 11,2–11,4
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 257–260

    BMW M8 Cabrio:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 11,4–11,6
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 261–264

    BMW M8 Gran Coupé:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 11,4–11,6
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 261–264

    BMW X3 M:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 10,8–11,0
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 246–251

    BMW X4 M:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 10,7–10,9
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 243–247

    BMW X5 M:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 13,2–13,7
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 301–309

    BMW X6 M:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 13,0–13,5
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 297–306

    Hodnoty spotreby paliva, emisií CO2, spotreby elektrickej energie a zobrazené rozsahy sú stanovené podľa európskeho nariadenia (EC) 715/2007 v znení uplatniteľnom v čase typového schválenia. Namerané hodnoty sú na základe cyklu WLTP podľa smernice (EC) 1151/2017 a môžu sa líšiť v závislosti od zvolenej výbavy. Uvedený rozsah hodnôt zohľadňuje rôzne konfigurácie zvoleného modelu a nie je súčasťou akejkoľvek ponuky, je určený výlučne na porovnanie. Príručka o spotrebe paliva a emisiách CO2, ktorá obsahuje údaje o všetkých modeloch nových osobných automobilov, je bezplatne k dispozícii v každom predajnom mieste.