Nástroj na správu povolenia na používanie súborov cookie je dočasne offline. Niektoré funkcie vyžadujúce váš súhlas na používanie súborov cookie môžu preto chýbať.
PREHĽAD MODELOV BMW M.
Kombinácia technickej dokonalosti s vysoko emotívnou športovosťou vám zrýchli tep. Modely BMW M sú výnimočné športové automobily. Od sedanov, cez kupé až po SAV: Pretekárska technológia ako napríklad M Sport podvozok, motory a vyladenie typické pre M, pasujú tieto športové vozidlá na dokonalé spojenie luxusu a výkonu.
BMW M240i Coupé je dokonalým kompromisom medzi športovosťou a komfortom každodenného využitia. Jeho radový benzínový 6-valec vyvinie výkon 250 kW (340 k). Športová dynamika je na vrcholnej úrovni vďaka jeho súhre s M Sport podvozkom a 8-stupňovou prevodovkou Steptronic Sport.
M automobily BMW X5 a BMW X6 dávajú najavo svoje líderské ambície robustnými proporciami, exkluzívnym M dizajnom a vynikajúcou dynamikou.
BMW X5 M Competition a BMW X6 M Competition sú vybavené extrémne výkonným benzínovým 8-valcom M TwinPower Turbo. Táto vysokootáčková pohonná jednotka produkuje 460 kW (625 k) a aj vďaka krútiacemu momentu 750 Nm rozbehne vozidlo z 0 na 100 km/h iba za 3,8 sekundy. K optimálnemu pomeru dynamiky, agility a efektivity prispeje aj dokonalá súhra pohonu M xDrive, Aktívneho M diferenciálu, M špecifického podvozka a riadenia M Servotronic, spolu s 8-stupňovou prevodovkou M Steptronic..
BMW X5 M a BMW X6 M disponujú vysokovýkonným benzínovým 8-valcom M TwinPower Turbo, ktorý generuje vynikajúcich 441 kW (600 k). Mohutný krútiaci moment 750 Nm prispeje k prudkej akcelerácii z 0 na 100 km/h iba za 3,9 sekundy. Jazdnú dynamiku najväčšieho kalibru ponúkajú BMW X5 M a BMW X6 M aj vďaka pohonu M xDrive, Aktívnemu M diferenciálu, M špecifickému podvozku, riadeniu M Servotronic a 8-stupňovej prevodovke M Steptronic.
M automobil BMW X7 kombinuje terénne schopnosti, typické pre vozidlá X, s exkluzivitou luxusnej triedy BMW a športovými ambíciami BMW M. Výsledkom je vysoko dynamické luxusné SAV, ktoré je pripravené s istotou dobiť každý povrch.
BMW X5 M50i a BMW X6 M50i poháňa silný benzínový 8-valec M TwinPower Turbo. Táto pohonná jednotka dodáva výkon 390 kW (530 k) a krútiaci moment 750 Nm. Interakcia medzi Adaptívnym M podvozkom, Integrálnym aktívnym riadením, 8-stupňovou prevodovkou Steptronic Sport a pohonom BMW xDrive optimalizuje priečnu aj pozdĺžnu dynamiku a garantuje intenzívne športové zážitky.
M automobily BMW radu 3 ohromia dynamickou estetikou a nekompromisnou športovosťou. Top model BMW M3 Competition Sedan prezentuje svoj nefalšovaný pretekársky charakter vizuálne aj technicky. Vozidlo, poháňané vysokovýkonným radovým benzínovým 6-valcom BMW M TwinPower Turbo s výkonom 510 k (375 kW), zrýchli z 0 na 100 km/h iba za 3,9 sekundy, aj vďaka krútiacemu momentu až 650 Nm. Vysoko vyvinuté technológie pohonu a podvozka, odvodené z motoršportu, ako napríklad doplnkový pohon všetkých kolies M xDrive*, 8-stupňová prevodovka M Steptronic so systémom Drivelogic alebo Adaptívny M podvozok, sú zárukou maximálnej jazdnej dynamiky a trakcie v každej situácii. *M xDrive má dostupnosť očakávanú od leta 2021.
Silným srdcom BMW M3 Sedan je vysokovýkonný radový benzínový 6-valec BMW M TwinPower Turbo s výkonom 480 k (353 kW) a krútiacim momentom 550 Nm. Manuálna 6-stupňová M prevodovka s krátkymi presnými dráhami radenia v kombinácii so štandardným pohonom zadných kolies sa postarajú o obzvlášť športový jazdný štýl – a maximálne emócie na limitoch.
BMW M340i xDrive Sedan a BMW M340d xDrive Sedan kombinujú tradičné športové gény BMW radu 3 Sedan s exkluzívnou DNA motoršportu. Výsledkom sú dva automobily so silnými motormi BMW M TwinPower Turbo, komponentmi podvozka od BMW M GmbH, vyladenými do najmenšieho detailu a vzrušujúco športovým dizajnom, ktorý prenesie lásku k motoršportu na každý jeden meter cesty.
M automobily BMW radu 4 Coupé ponúkajú najvyššiu možnú estetiku a jazdnú dynamiku. BMW M4 Competition Coupé má vysokovýkonný radový benzínový 6-valec BMW M TwinPower Turbo, ktorý vyvinie výkon 510 k (375 kW) a krútiaci moment 650 Nm, vďaka ktorým vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h v expresnom čase 3,9 sekundy. Vysoko vyvinuté technológie pohonu a podvozka s pôvodom v motoršporte, ako napríklad doplnkový pohon všetkých kolies M xDrive*, 8-stupňová prevodovka M Steptronic so systémom Drivelogic a Adaptívny M podvozok, sa postarajú o maximálnu trakciu a jazdnú dynamiku, tak na pretekárskom okruhu, ako aj v každodennom použití. *M xDrive má očakávanú dostupnosť od leta 2021.
Vysokovýkonný radový benzínový 6-valec v BMW M4 Coupé produkuje športových 480 k (353 kW) a krútiaci moment 550 Nm. Vozidlo má manuálnu 6-stupňovú prevodovku s krátkymi presnými dráhami radenia. V kombinácii so štandardným pohonom zadných kolies to umožňuje dosiahnuť obzvlášť intenzívnu interakciu medzi vodičom a vozidlom.
BMW M440i xDrive Coupé jazdí podľa svojich vlastných pravidiel: Vďaka charakteristickému dizajnu, dynamickému výkonu a neopakovateľným jazdným vlastnostiam sa postará o stabilne vysoké hladiny adrenalínu. Efektívny radový benzínový 6-valec BMW M TwinPower Turbo, M aerodynamický balík a exkluzívne dizajnové prvky v spracovaní Cerium Grey garantujú zimomriavky na prvý pohľad a podčiarkujú nezávislú náturu tohto temperamentného športového kupé.
V súlade so svojím charizmatickým dizajnom produkuje BMW M440i xDrive Cabrio silnú športovú atmosféru, pri súčasnom zachovaní sebavedomej každodennej využiteľnosti. Silný radový benzínový 6-valec BMW M TwinPower Turbo s výkonom 374 koní, v kombinácii s 8-stupňovou prevodovkou Steptronic Sport a štandardným pohonom všetkých kolies BMW xDrive, garantuje vysokú mieru dynamiky a optimálnu trakciu. Dizajnové detaily v spracovaní Cerium Grey, ako napríklad rám obličiek, ozdoby v krajných vzduchových vstupoch, kryty vonkajších zrkadiel alebo koncovky výfuku voľného tvaru, podčiarkujú exkluzívny atletický charakter M automobilu BMW radu 4 Cabrio.
Vzrušujúco a elegantne tvarované. Výkonnejšie než kedykoľvek predtým. Nová generácia BMW M5 s pohonom M xDrive je dôkazom špičkového konštruktérstva a inovatívnej inteligencie. Pre doteraz nevídané dimenzie jazdnej dynamiky, až po samé limity.
Pozoruhodný výkon, špeciálne nastavenie podvozka vrátane všetkých regulačných systémov a charakteristické vysokolesklé čierne akcenty – s týmito prvkami má BMW M5 Competition jediný cieľ: Vytvoriť si maximálny možný náskok pred súpermi.
BMW M550i xDrive Sedan ohromí športovosťou, komfortom a reálnou využiteľnosťou pre každý deň. Vďaka výkonu 390 kW (530 k) vám BMW M550i prinesie množstvo dynamických jazdných zážitkov. Dokonalo zladené komponenty ako napríklad inteligentný pohon všetkých kolies BMW xDrive a Adaptívny M podvozkový balík Professional, zaručia optimálnu mieru jazdnej stability a agility.
BMW M bolo vždy spoľahlivou identifikáciou skutočných športových automobilov. V tomto odkaze pokračuje aj aktuálna paleta modelov M: BMW M135i xDrive, M automobily BMW radu 2 Coupé, BMW M240i Cabrio, BMW M235i xDrive Gran Coupé, M automobily BMW radu 3 Sedan, M automobily BMW radu 3 Touring, M automobily BMW radu 4 Coupé, BMW M440i Cabrio, M automobily BMW radu 5 Sedan.
Ultimatívnu kombináciu luxusu a športovosti predstavuje BMW M8, dostupné ako Coupé, Cabrio a Gran Coupé.
Splynutie robustnosti aj všestrannosti modelov BMW X s vysokovýkonnými štandardmi BMW M GmbH predstavujú nasledovné vozidlá: BMW X2 M35i, M automobily BMW X3, M automobily BMW X4, M automobily BMW X5, M automobily BMW X6 a M automobily BMW X7.
Ponuku kompletizuje roadster, ktorý mení túžbu po slobode na akceleráciu: BMW Z4 M40i.
Ohromujúcich 635 koní (467 kW), zrýchlenie 0–100 km/h iba za 3,0 sekundy a exkluzívne M špecifické komponenty podvozka aj dizajnu pasujú BMW M5 CS na najšportovejší a možno aj najžiaducejší sedan M5, aký kedy existoval. Tento špeciálny model má limitovanú výrobnú sériu.
Úžasná sila, špeciálne nastavenie podvozka vrátane všetkých relevantných riadiacich systémov a charakteristické vysokolesklé čierne prvky – vďaka tomu má BMW M5 Competition iba jediný cieľ: maximálne predbehnúť svoju konkurenciu.
Vzrušujúco a elegantne tvarované: BMW M5 s pohonom M xDrive je potvrdením špičkových konštruktérskych schopností a inovatívnej inteligencie. Pre doteraz nepredstaviteľné dimenzie jazdnej dynamiky až po samotné limity.
BMW M550i xDrive Sedan zaujme športovosťou, komfortom a reálnou vhodnosťou pre každodenné využitie. Vďaka výkonu 390 kW (530 k) sa BMW M550i postará o množstvo dynamických jazdných zážitkov. Dokonalo zladené komponenty, ako napríklad inteligentný pohon všetkých kolies BMW xDrive alebo Adaptívny M podvozok Professional, zabezpečia optimálnu mieru jazdnej stability a agility.
PREHĽAD HISTÓRIE MODELOV BMW M.
Vášeň pre motoršport, exkluzivitu a dokonalosť: Pridajte sa k nám na ceste po takmer 50-ročnej histórii automobilov BMW M! Predstavíme vám vozidlá od legendárneho BMW M1 a M3 až po aktuálne BMW M8. Objavte výnimočné výkony a príležitosti na personalizáciu modelov pomocou BMW Individual a BMW M Performance dielov.
PREHĽAD HISTÓRIE MODELOV BMW M.
Vášeň pre motoršport, exkluzivitu a dokonalosť: Pridajte sa k nám na ceste po takmer 50-ročnej histórii automobilov BMW M! Predstavíme vám vozidlá od legendárneho BMW M1 a M3 až po aktuálne BMW M8. Objavte výnimočné výkony a príležitosti na personalizáciu modelov pomocou BMW Individual a BMW M Performance dielov.
BMW M1 (E26).
Prvé vozidlo, ktoré vyvinula vtedajšia spoločnosť BMW Motorsport GmbH koncom sedemdesiatych rokov, ohromilo svojím nadčasovým klinovitým tvarom. Autorom jeho dizajnu bol legendárny Giorgio Giugiaro a jeho tvar vychádzal zo štúdie BMW Turbo, ktorú v roku 1972 vytvoril dlhoročný dizajnér BMW Paul Bracq. Úzke obličky, vyklápacie predné svetlá a zreteľne vedené línie kombinovali estetiku s dynamikou. Legendou sa stala aj výkonnosť: Až do roku 1983 bolo najrýchlejším sériovo vyrábaným vozidlom v Nemecku. Superšportový automobil s motorom pred zadnou nápravou dosahoval maximum vyše 260 km/h a stal za zakladateľom tradície vozidiel M, schválených pre cestnú premávku.
Od roku 1979 do roku 1981 bolo ručne vyrobených iba 460 vozidiel. Každý, kto mal to šťastie sa odviezť v BMW M1, hovorí o jeho výnimočných jazdných vlastnostiach, o flexibilnej dynamike v zákrutách a vysokootáčkovom 3,5-litrovom motore.
Obdobie výroby: 1978 – 1981
Motor: 6-valcový, objem 3,5 litra, výkon 204 kW (277 k)[1]
Dĺžka/šírka/výška: 4359 mm / 1824 mm / 1138 mm
BMW RADU 1 M COUPÉ (E82).
Aj keď BMW radu 1 prinášalo potešenie vodičom, ktorí oceňovali športovosť a vynikajúcu ovládateľnosť v kompaktnom formáte, už od roku 2004, BMW radu 1 M Coupé bolo k dispozícii až od roku 2011. Dve turbodúchadlá prepĺňajúce radový benzínový šesťvalec prispeli k výkonu až 250 kW (340 k). V kombinácii s krátkym rázvorom a rozšírenými rozchodmi kolies oproti štandardnému BMW radu 1 to prinieslo jazdné zážitky s nevídanou dynamikou. Do roku 2012 bolo vyrobených viac než 6300 vozidiel. O tri roky neskôr nadviazalo na koncepciu kompaktného automobilu s najlepšími možnými vlastnosťami športového vozidla nové BMW M2.
Obdobie výroby: 2011 – 2012
Motor: 6-valcový, objem 3,0 litra, výkon 250 kW (340 k)[1]
Dĺžka/šírka/výška: 4380 mm / 1803 mm / 1420 mm
BMW M2 (F87, G87).
BMW M2 sa stalo v roku 2015 nástupcom BMW radu 1 M Coupé a prevzalo štafetu rýchleho kompaktného vozidla, ktorú rozbehli BMW 2002 Turbo a BMW M3 (E30).
Špecifický sebavedomý exteriér vozidla s výrazne rozšírenými blatníkmi a veľkými prednými vzduchovými vstupmi potvrdzoval jeho ambície. Benzínový 6-valcový motor disponoval pozoruhodným krútiacim momentom aj výkonom, ktorý mohol prenášať na cestu aj cez doplnkovú dvojspojkovú prevodovku. BMW M2 Competition s výkonom zvýšeným o ďalších 30 kW (40 k) ho nahradilo v roku 2018 a prekonalo ho ešte BMW M2 CS (Club Sport). To malo výrobnú sériu iba 2200 kusov a jeho motor dosahoval výkon až 331 kW (450 k). M podvozok garantoval pri každej príležitosti čistý handling, precíznu ovládateľnosť a maximálnu radosť z jazdy.
Druhá generácia BMW M2 prišla v roku 2022, kedy BMW M GmbH oslavuje svoje 50. výročie a svojím nezameniteľným M charakterom sa predstavila ako pravá pocta čistému pocitu motoršportu. S novým expresívnym exteriérom v klasickom trojpriestorovom usporiadaní, kompaktnými proporciami a asertívnym postojom sľubuje absolútnu radosť z jazdy s maximálnou ovládateľnosťou. Dokonalo vyladené komponenty podvozka od BMW M a silný radový benzínový 6-valcový motor M TwinPower Turbo s pozoruhodným výkonom až 338 kW (460 k) umožnia akceleráciu z pokoja na 100 km/h iba za 4,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 250 km/h.
Obdobie výroby BMW M2: 2015 – súčasnosť, BMW M2 Competition: 2018 – 2020, BMW M2 CS: 2020
Motor: 6-valcový, objem 3,0 litra, výkon 331 kW (450 k) – 338 kW (460 k)[1]
Dĺžka/šírka/výška: 4580 mm / 1887 mm / 1403 mm
BMW M3 (E30/2S, E30/2SC, E36/2S, E36/2CS, E36/4S, E46/2S, E46/2CS, E90/92/93, F80, G80, G81, G80 CS).
BMW M3 (E30/2S, E30/2SC) bolo pôvodne zamýšľané ako cestná verzia pretekárskeho automobilu. Záujem bol však taký ohromujúci, že bolo vyrobených oveľa viac vozidiel, než vyžadovala homologácia pre skupinu A. Extrémna dynamika bola okamžite zjavná už z exteriéru: od širokých blatníkov, cez nový dizajn C-stĺpika, až po ikonické zadné krídlo. Technológia takisto priniesla prvky, overené v pretekoch: brzdové kotúče s vnútorným vetraním, športovú prevodovku s prvým stupňom vľavo dolu a 2,3-litrový 4-valcový benzínový motor s výkonom 143 kW(195 k).
Kým ostrá verzia zbierala jedno víťazstvo za druhým, cestné BMW M3 lámalo rekordy predajnosti: K zákazníkom putovalo viac než 18 000 vozidiel, vrátane verzie Cabrio. Úspech stretol aj prepracovanú verziu Evolution s výkonom 162 kW (220 k) a verziu Sport Evolution 2 s objemom motora 2,5 litra a výkonom 166 kW (238 k).
V roku 1992 prišla druhá generácia BMW M3 (E36) a úspešný príbeh pokračoval. Vozidlo bolo zreteľne dospelejšie. Zmeny oproti štandardnému modelu neboli výrazné a patrili k nim napríklad aerodynamicky optimalizované vonkajšie M zrkadlá. Radikálne zmeny však prišli pod kapotou: radový 6-valcový motor s variabilnými vačkovými hriadeľmi (VANOS) disponoval výkonom 210 kW (286 k) produkoval dych vyrážajúcu akceleráciu. V roku 1995 bol objem motora zväčšený o 0,3 litra a jeho výkon narástol na 236 kW (321 k).
Na prelome tisícročí bola uvedená tretia generácia BMW M3 (E46), nasledovaná modelom BMW M3 Cabrio o rok neskôr. Pokračovali vo fundamentálnej koncepcii BMW M3 s kombináciou minimálnej hmotnosti s maximálnou jazdnou dynamikou. Gény M sa prejavili jazdnými zážitkami vďaka výkonu až 252 kW (343 k). Exteriér modelov Coupé a Cabrio sa odlišoval od štandardného modelu okrem iného väčšími rozchodmi kolies, mriežkami na predných blatníkoch a prelisom na prednej kapote.
Štvrté BMW M3, vyrábané v rokoch 2007 až 2013, dostalo množstvo nových prvkov. Tak ako pri štandardnom modeli, aj tu boli k dispozícii tri karosárske verzie: Sedan (E90), Coupé (E92) a Cabrio (E93). Pohonom M3 bol tentokrát už motor V8. Z objemu 4,0 litra produkoval výkon 309 kW (420 k) a točil až maximálnych 8300 otáčok – najviac v histórii sériovo vyrábaných motorov BMW! S doplnkovým M Driver´s balíkom dosahovalo vozidlo maximálnu rýchlosť až 280 km/h.
Piata generácia BMW M3 (F80), uvedená v roku 2014, sa opäť spoliehala na radový 6-valcový motor, ktorý bol však prvýkrát v histórii prepĺňaný turbodúchadlami. Najvyšší krútiaci moment vyvinul už pri 1850 otáčkach, čo generovalo maximálnu možnú akceleráciu. Jedinou dostupnou karosárskou verziou bol Sedan s výkonom 317 kW (432 k), pretože príbuzné Coupé a Cabrio už boli premenované na BMW M4. Rozšírené blatníky, M vonkajšie zrkadlá a tmavá karbónová M strecha dali najavo celému svetu, akou výnimočnou dynamikou a mimoriadnou ovládateľnosťou toto vozidlo disponuje. V roku 2016 prišiel variant M3 Competition s výkonom motora 331 kW (450 k) a štandardne dodávaným adaptívnym M podvozkom.
V roku 2018 sa počas krátkeho obdobia iba troch mesiacov vyrábalo M3 CS s výkonom motora zvýšením až na 338 kW (460 k).
BMW M3 (G80) je k dispozícii od roku 2021 a jeho vzhľad sa radikálne odlišuje od štandardného sedanu, pomocou veľkých vertikálne orientovaných obličiek. Pokračuje v koncepcii kombinovania športovosti, dynamiky a každodennej praktickosti predošlého BMW M3 – športový Sedan je vybavený manuálnou 6-stupňovou prevodovkou a motorom s výkonom 353 kW (480 k). BMW M3 Competition prinieslo výkon dokonca až 375 kW (510 k). 8-stupňová prevodovka M Steptronic so systémom Drivelogic umožňuje rýchle radenie pre maximálnu dynamiku, v kombinácii s precízne ladeným M podvozkom.
BMW M3 Competition M xDrive Touring (G81) bolo uvedené v roku 2022. Prvé M3 s karosériou kombi a pohonom všetkých kolies M xDrive kombinuje vynikajúcu dynamiku BMW M3 s praktickosťou vozidla typu kombi.
BMW M3 Competition M xDrive Touring, poháňané vysokovýkonným radovým benzínovým 6-valcom M TwinPower Turbo s výkonom 375 kW (510 k) a vybavené 8-stupňovou prevodovkou M Steptronic so systémom Drivelogic je synonymom dokonalého handlingu a rýchleho radenia. Exteriér so širokým postojom a väčšími rozchodmi kolies generuje silný dojem, podporený aj veľkými obličkami.
Najnovší príspevok do modelového radu M3 opäť raz posunul hranice športového automobilu s individualistickým a expresívnym duchom. V roku 2023 ohromila nová edícia BMW M3 CS (G80) špičkovou jazdnou dynamikou, pohonom všetkých kolies M xDrive a 8-stupňovou prevodovkou M Steptronic so systémom Drivelogic. Plast vystužený uhlíkovým vláknom (CFRP, karbón) a inteligentná odľahčená konštrukcia pomohli znížiť hmotnosť približne o 20 kg v porovnaní s BMW M3 Competition s pohonom M xDrive. Pripočítajte si k tomu výkon 405 kW (550 k) a dostanete dynamiku, ktorou BMW M3 CS prezentuje ultimatívne kvality na pretekársku trať. Predné svetlomety BMW Laserlight so žltými ikonami a pre CS špecifickými dizajnovými prvkami exteriéru aj interiéru pridávajú aj vizuálne zvýraznenie športovosti tejto špeciálnej športove edície.
Obdobie výroby BMW M3: 1986 – súčasnosť
Motor: 4-valcový, 6-valcový a 8-valcový, objem 2,3 – 4,0 litra, výkon 143 kW (195 k) – 405 kW (550 k)[1]
Dĺžka/šírka/výška: 4346 – 4794 mm / 1680 – 1887 mm / 1370 – 1431 mm
BMW M4 (F82, F83, G82, G83).
BMW radu 4 nahradilo BMW radu 3 Coupé a predstavilo jasné odčlenenie. Dizajn vznikol na čistom výkrese a vozidlo sa výrazne odlíšilo od BMW radu 3 svojím dozadu posunutým priestorom pre posádku, dlhšou prednou kapotou a kratšími prevismi – toto viedlo k expresívnejšiemu a ostrejšiemu vzhľadu. Platí to tiež pre BMW M4 Coupé a BMW M4 Competition Coupé (2016–2020) s výkonom 331 kW (450 k), ako aj pre BMW M4 CS Coupé s výkonom 338 kW (460 k) z roku 2017 a 2018. V rokoch 2017 a 2018 bolo k dispozícii aj M4 GTS Coupé s výkonom 368 kW (500 k). BMW M4 Cabrio a BMW M4 Competition Cabrio k tomu pridali návaly čerstvého povetria. Všetky vozidlá poháňal twin-scroll turbodúchadlom prepĺňaný radový 6-valcový motor.
Podstatne dlhšia a širšia druhá generácia sa jasne vyčlenila vysokými a dopredu naklonenými BMW obličkami. V BMW M4 s manuálnou prevodovkou má 3-litrový radový 6-valec M TwinPower Turbo výkon 353 kW (480 k). BMW M4 Competition s 8-stupňovou prevodovkou M Steptronic so systémom Drivelogic disponuje výkonom 375 kW (510 k). S doplnkovým M Driver´s balíkom dosahuje maximálna rýchlosť až 290 km/h. Dynamika a agilita sú podčiarknuté precíznym a nekompromisným dizajnom.
Obdobie výroby BMW M4: 2014 – súčasnosť
Motor: 6-valcový, objem 3,0 litra, výkon 317 kW (431 k) – 375 kW (510 k)[1]
Dĺžka/šírka/výška: 4671 – 4794 mm / 1870 – 1887 mm / 1383 – 1394 mm
BMW M5 (E28S, E34S, E34/5S, E39S, E60, E61, F10, F90).
Vizuálne sa prvé BMW M5 (E28S) sotva líšilo od štandardného sedanu. Ručne vyrábané vozidlá však obsahovali vylepšený motor z BMW M1 a vďaka nemu dosahovali maximálnu rýchlosť vyše 250 km/h. Počet 2200 vyrobených exemplárov položil základy pre špičkovú verziu jedného z najúspešnejších športových sedanov všetkých čias.
V roku 1988 uvedené nové BMW radu 5 prinieslo aj nové M5 (E34S). To malo spočiatku výkon 232 kW (315 k). V roku 1992 však bol motor prepracovaný a vyvinul výkon až 250 kW (340 k) z objemu 3,8 litra. V limitovanej edícii iba 900 kusov bolo toto vozidlo k dispozícii aj v kombi verzii M5 Touring. Vďaka bezchybnému jazdnému prejavu s vysoko precíznym riadením si toto M5 poradilo sebaisto a kompetentne s každou situáciou.
Od roku 1998 do roku 2003 dobíjalo BMW M5 (E39S) diaľnice s 8-valcovým motorom s objemom 5 litrov a výkonom 294 kW (400 k). V jeho dobe to bol dokonalý príklad športového sedanu, ideálneho pre každodenné použitie, zároveň však schopného dynamických výkonov na úrovni špecializovaných športových vozidiel.
Nástupca (E60) sa objavil v predaji v roku 2005, nasledovaný verziou Touring (E61) v roku 2007, ktorá bola zároveň posledným M5 s karosériou typu kombi. Motor V10 s výkonom 373 kW (507 k) rozbehol vozidlo až na 305 km/h, ak malo vo výbave aj doplnkový M Driver´s balík.
V roku 2011 firma BMW M GmbH vybavila M5 (F10) po prvýkrát v histórii prepĺňaným motorom – V8 biturbo. Jeho maximálnych 412 kW (560 k) ho pasovalo na v tom čase najvýkonnejší motor v ponuke BMW. O dva roky neskôr prišiel prvý model M5 Competition s miernym zvýšením výkonu na 423 kW (575 k) a v roku 2014 oslávila špeciálna edícia „30 rokov M5“ výročie výkonom až 441 kW (600 k). Krútiaci moment vrcholiaci v pásme už od 1500 a až do 5750 otáčok bol niečím ozaj nezvyčajným a garantoval maximálnu akceleráciu za každých okolností.
Aktuálne BMW M5 (F90) sa prihlásilo do produktovej línie v roku 2017 a skombinovalo typickú športovosť M s komfortom a eleganciou BMW radu 5 Sedan. Osvedčený motor z predošlej generácie, nový pohon všetkých kolies M xDrive a 8-stupňová prevodovka M Steptronic zaručili mohutnú akceleráciu a vynikajúcu jazdnú dynamiku – typické pre vozidlá od BMW M GmbH. V roku 2018 posunul latku model BMW M5 Competition s výkonom zvýšeným o 18 kW (25 k) na 460 kW (625 k). BMW M5 CS (Competition Sport) s výrobou obmedzenou iba na jeden rok a s výkonom až 467 kW (635 k) prišlo so schopnosťou zrýchliť z 0 na 100 km/h iba za 3,0 sekundy. Vďačí za to aj výraznému zníženiu hmotnosti vďaka karbónovým dielom. Maximálna rýchlosť sa dala na želanie upraviť na elektronicky limitovaných 305 km/h.
Obdobie výroby BMW M5: 1985 – súčasnosť
Motor: 6-valcový, 8-valcový a 10-valcový, objem 3,5 – 5,0 litra, výkon 210 kW (286 k) – 467 kW (635 k)[1]
Dĺžka/šírka/výška: 4620 – 4966 mm / 1700 – 1903 mm / 1400 – 1512 mm
BMW M6 (E63, E64, F06, F12, F13).
Predchodca M6 – model BMW M635CSi – schádzal z výrobnej linky už v roku 1984. Toto kupé bolo vybavené prepracovaným motorom z BMW M1, ktorý dosahoval výkon 210 kW (286 k). Vozidlo, ktorého dizajn vytvoril Paul Bracq, bolo jedným z najrýchlejších sériovo vyrábaných športových automobilov svojich čias.
V roku 2005, šesť rokov po ukončení kariéry BMW radu 8 (E31), uviedlo BMW nové luxusné kupé. Vozidlo, vytvorené dizajnérskym tímom, ktorý viedol Chris Bangle, malo špecifické črty aj vo verzii M: výnimočne silný 10-valcový motor s výkonom 373 kW (507 k), sebaisto charakteristický dizajn a adaptívny podvozok, ktorý garantoval nielen precíznosť, ale aj dynamiku. A to platilo pre Coupé, ale aj pre Cabrio s textilnou strechou.
Nástupca prišiel v roku 2012. Jeho motor mal o dva valce menej, ale disponoval výrazne vyšším výkonom. Motor V8 s dvoma turbodúchadlami vyvinul až 412 kW (560 k), vo verzii M6 Competition dokonca až 423 kW (575 k). Motor Competition Coupé bol v roku 2015 prepracovaný, vďaka čomu posielal na cestu cez 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku výkon až 441 kW (600 k). S doplnkovým M Driver´s balíkom dosahovalo BMW M6 maximálnu rýchlosť 305 km/h. Svoje dynamické parametre predvádzala táto generácia v podobe modelu Coupé, Cabrio a od roku 2013 aj Gran Coupé.
Obdobie výroby BMW M6: 2005 – 2018
Motor: 8-valcový a 10-valcový, objem 4,4 – 5,0 litra, výkon 373 kW (507 k) – 441 kW (600 k)[1]
Dĺžka/šírka/výška: 4871 – 4898 mm / 1855 – 1899 mm / 1372 – 1377 mm
BMW M8 COMPETITION (F91, F92, F93).
M8 Coupé sa mohlo objaviť už pred troma desaťročiami: Na počiatku 90. rokov minulého storočia vyvinuli konštruktéri BMW prototyp BMW M8 s motorom V12 na báze E31 Coupé.
Až v roku 2019 však prišlo plnohodnotne sériové BMW M8 Competition ako Coupé (F92), Cabrio (F91) a Gran Coupé (F93). Motor V8 s dvoma paralelnými turbodúchadlami vyvinie výkon 460 kW (625 k), ktorý pri kombinácii s doplnkovým M Driver´s balíkom umožní prekročiť maximálnu rýchlosť 300 km/h.
Dokonca aj zo zaparkovaného BMW M8 vyžaruje dokonalá kombinácia športovosti a luxusu. Jeho radikálne línie sú dynamické, zároveň však extrémne elegantné. Detaily ako napríklad obličky v spracovaní Black Chrome alebo vysokolesklé čierne kryty vonkajších zrkadiel zvýrazňujú športovosť vozidla, ktorú podčiarkuje aj štandardne dodávaná karbónová strecha. Navyše, adaptívny M podvozok, ktorý sa prispôsobuje aktuálnym jazdným podmienkam a podporuje pohon všetkých kolies M xDrive, garantuje nedostižnú jazdnú dynamiku. Či už Coupé, Cabrio alebo Gran Coupé, tieto vozidlá ponúkajú superlatívy v každom ohľade.
Obdobie výroby BMW M8 Competition: 2019 – súčasnosť
Motor: 8-valcový, objem 4,4 litra, výkon 460 kW (625 k)[1]
Dĺžka/šírka/výška: 4867 – 5098 mm / 1907 – 1948 mm / 1353 – 1420 mm
BMW X3 M (F97).
M verzia BMW X3 bola prvýkrát dostupná v roku 2019. Toto vozidlo s extrémne výkonným 6-valcovým motorom BMW M TwinPower Turbo zrýchlilo z 0 na 100 km/h iba za 4,0 sekundy. Pohon všetkých kolies M xDrive s aktívnym M diferenciálom sa postarajú o to, že sa 353 kW (480 k) môže kedykoľvek rozbehnúť a demonštrovať fascinujúcu kombináciu génov M a génov X. To isté platí pre BMW X3 M Competition s výkonom 375 kW (510 k).
BMW X3 M predvedie svoju silu aj vizuálne. Horizontálna bočná línia prepája sebaisté predné partie s nápadnou zadnou časťou. Vysokolesklé čierne obličky a M mriežky na bokoch s trojrozmernou štruktúrou navonok naznačujú vysoko kvalitnú technológiu, ktorá na vás čaká vo vozidle: napríklad M Sport sedadlá s pozoruhodnou bočnou oporu alebo karbónové interiérové lišty. Toto vozidlo sa skrátka dokáže predviesť po každej stránke.
Obdobie výroby BMW X3 M: 2019 – súčasnosť
Motor: 6-valcový, objem 3,0 litra, výkon 353 kW (480 k) – 375 kW (510 k)[1]
Dĺžka/šírka/výška: 4726 mm / 1897 mm / 1669 mm
BMW X4 M (F98).
M model bol uvedený v rámci druhej generácie BMW X4 v roku 2019. Športová elegancia základného modelu je tu prezentovaná ešte jasnejšie a precíznejšie. Exkluzívne prvky dizajnu, od vzduchových vstupov v nárazníku až po kryty vonkajších zrkadiel, zvýrazňujú atletický charakter tejto kombinácie SAV a kupé. Vozidlo zdieľa základné technické špecifikácie s BMW X3 M: Maximálny výkon BMW X4 M je 353 kW (480 k), BMW X4 M Competition vyvinie výkon 375 kW (510 k) a po modelovej modernizácii disponuje ohromujúcim krútiacim momentom až 650 Nm. Vďaka doplnkovému M Driver´s balíku dosahuje vozidlo maximálnu rýchlosť 280 resp. 285 km/h. BMW X4 M kombinuje vynikajúci výkon a exkluzivitu s expresívnym temperamentom.
Obdobie výroby BMW X4 M: 2019 – súčasnosť
Motor: 6-valcový, objem 3,0 litra, výkon 353 kW (480 k) – 375 kW (510 k)[1]
Dĺžka/šírka/výška: 4758 mm / 1927 mm / 1618 mm
BMW X5 M (E70, F85, F95).
Druhá generácia prvého športového SUV značky BMW dostala v roku 2009 modelovú modernizáciu od BMW M GmbH, čím vzniklo prvé BMW X5 M (E70). Dve turbodúchadlá zvýšili výkon benzínového 4,4-litrového agregátu V8, jedného z najpoužívanejších M motorov, na 408 kW (555 k). Spolu s BMW X6 to bolo zároveň prvýkrát, keď model BMW M dostal pohon všetkých kolies xDrive – samozrejme, jeho M verziu. Opticky decentne pôsobiaci automobil produkoval klasickú M dynamiku.
Tá sa preniesla aj do nástupcu (F85), ktorého 4,4-litrový biturbo motor prenášal cez 8-stupňovú prevodovku na cestu výkon 423 kW (575 k). Výrazne prispela aj vylepšená aerodynamika tretej generácie východiskového BMW X5, doplnená pre M model o typické M prvky ako napríklad špeciálne vzduchové vstupy.
Tretia generácia BMW X5 M (F95) predstavila majstrovskú kombináciu génov M a génov X v oblasti jazdnej dynamiky, luxusného interiéru a komfortu. Dvoma turbodúchadlami prepĺňaný motor V8 priniesol výkon 441 kW (600 k) v modeli BMW X5 M a až 460 kW (625 k) v modeli BMW X5 M Competition. S doplnkovým M Driver´s balíkom dosahuje SUV maximálnu rýchlosť až 290 km/h.
Obdobie výroby BMW X5 M: 2009 – 2013, 2015 – súčasnosť
Motor: 8-valcový, objem 4,4 litra, výkon 408 kW (555 k) – 460 kW (625 k)[1]
Dĺžka/šírka/výška: 4854 – 4948 mm / 1933 – 2013 mm / 1739 – 1762 mm
BMW X6 M (E71, F86, F96).
V roku 2008 pritiahlo BMW X6 (E71) pozornosť ako prvá kombinácia kupé a SAV značky BMW. O rok neskôr zaútočil M model BMW X6 M na vkus tých zákazníkov, ktorí hľadali to najlepšie z oboch svetov: SAV aj športový automobil, neobmedzenú dominanciu aj výnimočnú jazdnú dynamiku. Kombinácia pohonu M xDrive a 4,4-litrového benzínového 8-valca M TwinPower Turbo s výkonom 408 kW (555 k) vytvorila SAV s nevídanou agilitou – na každom povrchu.
V roku 2015 vyštartovala druhá generácia BMW X6 M (F86), so známym 4,4-litrovým biturbo osemvalcom z BMW M5 a BMW X5 M vo verzii s výkonom 423 kW (575 k). Doplnkový M Driver´s balík pomohol rozbehnúť vozidlo až na maximálnych 280 km/h.
Rok 2019 priniesol výmenu za model BMW X6 M Competition (F96). Tá znamenala úžasný výkon 460 kW (625 k), prenášaný na cestu pohonom všetkých kolies M xDrive s aktívnym M diferenciálom a výhodou voľby medzi pohonom iba zadnej alebo oboch náprav. Exkluzívne M prvky, ako napríklad čierne obličky alebo M bočné mriežky s integrovaným logom M, ešte viac zvýraznili špecifický vzhľad. BMW X6 M skombinovalo luxus so suverénnosťou a extrémnou športovosťou do nevšedného výsledku.
Obdobie výroby BMW X6 M: 2009 – súčasnosť
Motor: 8-valcový, objem 4,4 litra, výkon 408 kW (555 k) – 460 kW (625 k)[1]
Dĺžka/šírka/výška: 4876 – 4948 mm / 1983 – 2019 mm / 1684 – 1695 mm
PRVÁ GENERÁCIA.
(BMW G09)
BMW XM, vybavené modernou plug-in hybridnou technológiou, prenáša na cestu športový výkon 480 kW (653 k), aj vďaka novo vyvinutému motoru V8. K tomu pridáva čisto elektrický dojazd až 81 km[2], s takmer nehlučnou prevádzkou a nulovými lokálnymi emisiami.
Aj po vizuálnej stránke predvádza svoju nekompromisnú individualitu: mohutnými proporciami a majestátnymi rozmermi. Novým nezameniteľným predným dizajnom etabluje značku BMW M ešte výraznejšie v luxusnom segmente.
Víťazná kombinácia exteriérových prvkov BMW M a BMW X, spolu s nekompromisným luxusom, produkuje niečo úplne nové a zároveň systematicky nadväzuje na túto filozofiu svojím interiérom. Jeho predná časť je výrazne orientovaná na výkon. A v typickom štýle BMW M je tu stredobodom pozornosti vodič. Nová združená zobrazovacia jednotka BMW Curved Display vytvára premostenie medzi tradičnou orientáciou na vodiča a moderným digitálnym charakterom.
Silne vodičsky zameraná predná časť kabíny kontrastuje s útulnou a luxusnou atmosférou salónika vzadu. Tu si pasažieri vychutnajú útočisko ako pre celebrity s materiálmi najvyššej kvality, inšpirujúcimi povrchmi a expresívnymi detailmi. Strecha s trojrozmernou štruktúrou hranolov je ozajstnou optickou vychytávkou. Spolu s ambientným osvetlením prispieva aj tento prvok k súladu progresívneho luxusu a komfortu.
Obdobie výroby: od konca roka 2022
Motor: Spaľovací motor, výkon 230–430 kW (313–585 k)[1][3] + elektromotor, výkon 145 kW (197 k)[3][4][5], systémový výkon 350–550 kW (475–748 k)[1][3][4][5][6]
Dĺžka/šírka/výšky: 5110 mm/2005 mm/1755 mm
BMW i7 M70 (G70).
V roku 2022 BMW predstavilo novú tvár luxusnej triedy prostredníctvom BMW i7. O rok neskôr prišla kombinácia elektromobility a novej luxusnej triedy s vysokým výkonom M: vďaka mohutným 485 kW (659 k) rozbehnú silné elektromotory vozidlo z 0 na 100 km/h iba za 3,7 sekundy. Executive Drive Pro s Integrálnym aktívnym riadením a Adaptívne vzduchové odpruženie oboch náprav v štandardnej výbave poskytuje extra zvýraznenie jazdnej dynamiky. Zároveň si vďaka inovatívnej technológii BMW eDrive vychutnáte benefity prakticky nehlučnej jazdy s nulovými emisiami. Konštrukčné riešenia znižujúce hmotnosť a zlepšujúce aerodynamiku prispeli k maximálnej efektivite a dojazdu 490–559 km[2] pre dosiahnutie každého cieľa cesty vo vašom dennom režime.
Exteriér obdivuhodne odzrkadľuje výkonnostné charakteristiky BMW i7 M70. V rozšírenom balíku M Shadow Line stanovujú akcenty detaily vo vysokolesklom čiernom spracovaní. V kombinácii s aerodynamicky optimalizovaným M zadným spojlerom a M Sport brzdami zároveň vysielajú signály o športových ambíciách. Na prednej časti sú špecifické obličky zvýraznené osvetlením Iconic Glow, pre demonštráciu sily osobnosti a atraktívny vizuálny efekt nielen v noci. Unikátnym elementom príťažlivosti po stránke exkluzivity a elegancie sú doplnkovo dostupné dvojfarebné laky BMW Individual.
Športovosť a elegancia, ktorú predvádza BMW i7 M70 na exteriéri, sa rovnocenne prenáša aj do luxusného a nevšedne komfortného interiéru. Ten fascinuje svojimi vysoko kvalitnými materiálmi, ako je napríklad kašmírová vlna a Swarovski kryštály, spolu s inovatívnymi technológiami ako je BMW Interaction Bar alebo BMW Curved Display. Vzadu pošle 31,3-palcová obrazovka pasažierov na vizuálny výlet hodný fanúšikov kina. K tomu sa pridá 4D audio zážitok v podaní doplnkového Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound systému, takisto stanovujúceho nové meradlá.
Obdobie výroby: od 2023
Motory: 2 elektrické motory (485 kW/659 k)
Dĺžka/šírka/výška: 5391 mm/1950 mm/1544 mm
Spotreba paliva a emisie CO₂.
BMW M2 Coupé:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP)[1][7]: 9,7–10,2
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP)[1][7]: 218–230
BMW M3 Sedan:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP)[1][7]: 9,8–10,1
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP)[1][7]: 223–231
BMW M3 Touring:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP)[1][7]: 10,1–10,4
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP)[1][7]: 229–235
BMW M4 Coupé:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP)[1][7]: 9,7–10,1
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP)[1][7]: 219–230
BMW M4 Cabrio:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP)[1][7]: 10,2–10,3
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP)[1][7]: 231–233
BMW M5:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP)[1][7]: –[3]
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP)[1][7]: –[3]
BMW M8 Coupé:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP)[1][7]: 11,3–11,4
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP)[1][7]: 257–260
BMW M8 Cabrio:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP)[1][7]: 11,4–11,6
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP)[1][7]: 261–264
BMW M8 Gran Coupé:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP)[1][7]: 11,4–11,6
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP)[1][7]: 261–265
BMW X1 M35i:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP)[1][7]: 7,7–8,2
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP)[1][7]: 174–186
BMW X3 M:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP)[1][7]: 10,8–11,0
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP)[1][7]: 246–250
BMW X4 M:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP)[1][7]: 10,7–10,8
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP)[1][7]: 243–247
BMW X5 M:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP)[1][7]: 12,9–13,1
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP)[1][7]: 291–295
BMW X6 M:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP)[1][7]: 12,7–12,9
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP)[1][7]: 288–292
BMW XM:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná, WLTP)[1][7][8]: 1,4–2,0
Emisie CO2 v g/km (kombinované, WLTP)[1][7][8]: 32–45
Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[1][7][8]: 31,7–33,6
Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[1][2][7]: 76–83
BMW i7 M70 xDrive:
Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná, WLTP)[7]: 20,8–23,7
Elektrický dojazd v km (kombinovaný, WLTP)[2]: 490–559
Spotreba paliva a emisie CO₂.
BMW M2 Coupé[2]:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): –
Emisie CO2 v g/km (kombinované): –BMW M3 Sedan:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 10,0–10,1
Emisie CO2 v g/km (kombinované): 227–231
BMW M3 Competition Touring:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 10,1–10,4
Emisie CO2 v g/km (kombinované): 229–235BMW M4 Coupé:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 9,8–10,1
Emisie CO2 v g/km (kombinované): 223–230BMW M4 Competition Cabrio:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 10,2
Emisie CO2 v g/km (kombinované): 231–233BMW M5:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 11,1–11,3
Emisie CO2 v g/km (kombinované): 253–259BMW M8 Coupé:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 11,3–11,4
Emisie CO2 v g/km (kombinované): 257–260BMW M8 Cabrio:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 11,4–11,6
Emisie CO2 v g/km (kombinované): 261–264BMW M8 Gran Coupé:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 11,4–11,6
Emisie CO2 v g/km (kombinované): 261–265BMW X3 M:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 10,8–11,0
Emisie CO2 v g/km (kombinované): 246–250BMW X4 M:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 10,7–10,8
Emisie CO2 v g/km (kombinované): 243–247BMW X5 M:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 13,1–12,8
Emisie CO2 v g/km (kombinované): 296–288BMW X6 M:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 12,9–12,6
Emisie CO2 v g/km (kombinované): 293–284BMW XM[1]:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 1,5–1,6
Emisie CO2 v g/km (kombinované): 33–36
Spotreba elektrickej energie v kWh/100 km (kombinovaná): 28,9–30,1
[1] Pri teplotách pod bodom mrazu nebude čisto elektrický pohon tohto plug-in hybridného vozidla k dispozícii skôr, než sa batéria zohreje na prevádzkovú teplotu po absolvovaní pár kilometrov jazdy.
[2]predbežné hodnoty alebo chýbajúce údaje, ktoré neboli k dispozícii v čase uzávierky
Hodnoty spotreby paliva, emisií CO2, spotreby elektrickej energie a zobrazené rozsahy sú stanovené podľa európskeho nariadenia (EC) 715/2007 v znení uplatniteľnom v čase typového schválenia. Namerané hodnoty sú na základe cyklu WLTP podľa smernice (EC) 1151/2017 a môžu sa líšiť v závislosti od zvolenej výbavy. Uvedený rozsah hodnôt zohľadňuje rôzne konfigurácie zvoleného modelu a nie je súčasťou akejkoľvek ponuky, je určený výlučne na porovnanie. Príručka o spotrebe paliva a emisiách CO2, ktorá obsahuje údaje o všetkých modeloch nových osobných automobilov, je bezplatne k dispozícii v každom predajnom mieste.