Nástroj na správu povolenia na používanie súborov cookie je dočasne offline. Niektoré funkcie vyžadujúce váš súhlas na používanie súborov cookie môžu preto chýbať.
AKTUÁLNE BMW RADU 6.
Luxusné športové kupé modely boli integrálnou súčasťou DNA BMW už pred desaťročiami. Inovácie, pokrok a najmodernejšia technológia umožňujú symbiózu športovosti a jazdnej dynamiky, komfortu cestovania a luxusnej výbavy. BMW radu 6 je esteticky príťažlivé vozidlo, ktorého exkluzivita vychádza zo štýlovej elegancie a vizuálnej sebaistoty.
PREHĽAD BMW RADU 6.
Počnúc premiérou svojej prvej generácie v polovici 70. rokov minulého storočia reprezentuje BMW radu 6 dizajn, luxus a technickú evolúciu, presne tak ako jeho predchodcovia – veľké kupé automobily. Nová edícia luxusného kupé priniesla túto tradíciu do nového milénia. To isté platí nielen pre nasledovníka, ale aj pre nové BMW radu 6 Gran Turismo.
Dlhá štíhla silueta, výrazné lemy blatníkov, bočné línie a chrómované lemovanie – BMW radu 6 Gran Coupé sa nebojí ukázať to, čo ponúka: eleganciu, exkluzivitu a temperament. Kokpit naznačuje použitie vyberaných materiálov. Koža s jemnou štruktúrou harmonizuje s ergonomicky usporiadanými displejmi. Exkluzívna výbava od BMW Individual pomáha vozidlu dosiahnuť status absolútnej jedinečnosti. Toto dokonalé umelecké dielo ponúka veľkorysý priestor s usporiadaním sedadiel 4+1, čiže na krátke trasy až pre päť osôb. Je to ideálna platforma na vychutnanie si oceňovaných motorov BMW TwinPower Turbo z programu BMW EfficientDynamics. Komplexné kamerové a asistenčné systémy poskytujú extra podporu vo všetkých jazdných situáciách. Výsledok: neobmedzená radosť z jazdy v priestrannom a pohodlnom prostredí.
BMW radu 6 Cabrio sa na krátkych aj dlhých cestách postará o maximálny komfort, dynamiku aj efektivitu. Do veľkej miery sa o to zaslúžia motory BMW TwinPower Turbo z programu BMW EfficientDynamics.
Výbavové varianty ako Design Pure Experience, Design Pure Excellence alebo M Šport balík vám na želanie umožnia zvýrazniť rozličné stránky charakteru BMW radu 6 Cabrio. K tomu sa pridávajú inovácie BMW ConnectedDrive ako napríklad BMW Head-Up displej, Concierge Service alebo Driving Assistant Plus. Športovosť, eleganciu alebo extravagantnosť dokážete zvýrazniť aj voľbou kolies, vrátane 20-palcových Multi-spoke style 616.
Dlhá kapota, krátke previsy a línia strechy, ktorá sa klenie až k zadným partiám – BMW radu 6 Coupé je dvojdverový športovec s nespochybniteľnou aurou elegancie. Vlastnosti, ktoré naznačuje exteriér, sa prenášajú aj do interiéru. Vyberané materiály, ako napríklad dvojfarebné čalúnenie kožou Nappa s rozšíreným obsahom, obklady z ušľachtilého dreva a decentné kontrastné prešívanie, vytvárajú prémiovú atmosféru. Benzínový 6-valec BMW TwinPower Turbo, benzínový 8-valec BMW TwinPower Turbo a naftový 6-valec BMW TwinPower Turbo sú traja reprezentanti programu BMW EfficientDynamics, ktorých zdobí tak sila, ako aj kultivovaný prejav. Inovácie BMW ConnectedDrive, ako napríklad BMW Head-Up displej alebo Driving Assistant Plus, stanovujú nové meradlá dokonca ešte aj na pomery tohto exkluzívneho segmentu vozidiel.
BMW radu 6 Gran Turismo upúta unikátnou estetikou, ako aj veľkoryso dimenzovaným luxusným interiérom. Jeho špičkové jazdné vlastnosti sú zárukou športovej dynamiky – a maximálneho komfortu jazdy aj na dlhé trate. Toto vozidlo hovorí expresívnym jazykom o modernom dizajne a radosti z cestovania v štýle Gran Tour.
Pozoruhodnú dynamiku pre BMW radu 6 dodáva výkonný benzínový 8-valcový agregát v BMW 650i, ako aj radový benzínový 6-valec v BMW 640i a radový naftový 6-valec v BMW 640d. Súčasne s tým sa opatrenia z balíka BMW EfficientDynamics, napríklad priame vstrekovanie benzínu, Indikátor zmeny prevodového stupňa a Rekuperácia brzdnej energie, starajú o nízku spotrebu paliva. Inteligentný pohon všetkých kolies BMW xDrive k tomu pridá radosť z jazdy na každej ceste, na každom povrchu a v každej jazdnej situácii.
Či už hľadáte nové BMW radu 6 alebo BMW overené jazdené vozidlo, všetky informácie, výsledky testov aktuálnych modelov, spolu s ponukami lízingu a financovania, nájdete tu, samozrejme vrátane BMW dílerov na dohodnutie skúšobnej jazdy.
5 CHARAKTERISTÍK BMW RADU 6.
- 01 Esteticky príťažlivý a silný výzor
- 02 Vynikajúca jazdná dynamika
- 03 Výnimočný komfort
- 04 Špičkové inovácie
- 05 Excelentné spojenie so všetkými službami s BMW ConnectedDrive

STRUČNÁ HISTÓRIA BMW RADU 6.
Zistite viac o histórii a vývoji luxusného kupé BMW. Tu nájdete informácie o míľnikoch tohto esteticky príťažlivého športového automobilu, ktorý ponúka jedinečnú kombináciu dynamiky, komfortu a luxusu.
STRUČNÁ HISTÓRIA BMW RADU 6.
Zistite viac o histórii a vývoji luxusného kupé BMW. Tu nájdete informácie o míľnikoch tohto esteticky príťažlivého športového automobilu, ktorý ponúka jedinečnú kombináciu dynamiky, komfortu a luxusu.
PRVÁ GENERÁCIA BMW RADU 6.

(BMW E24)
Pri svojom príchode k predajcom BMW v roku 1976 bolo BMW radu 6 jedným z najrýchlejších štvormiestnych kupé, dostupných v tom čase. Počas obdobia výroby dlhšieho než 13 rokov zostal automobil v popredí technického pokroku, vrátane vstrekovania paliva do nasávacieho traktu, modernej elektroniky a čistenia výfukových plynov pomocou katalyzátora.
Autorom vzhľadu kupé bol šéfdizajnér Paul Bracq. A to je dôvod, prečo malo prvé BMW radu 6 nízku líniu bokov, umožňujúcu vytvoriť veľké bočné okná. Dynamická bočná línia zvýrazňuje eleganciu, vyplývajúcu z čistých tvarov a redukovaných proporcií, pri súčasnom dosahovaní bezkonkurenčnej dynamiky. Celkový obraz podporujú aj ostré predné partie s charakteristickými vyvýšenými obličkami.
Od roku 1978 zvýrazňovalo BMW 635CSi športový charakter vozidla ešte viac – tuhšími stabilizátormi a tvrdšími tlmičmi. V roku 1982 bolo BMW radu 6 konštrukčne prepracované. V roku 1984 sa na nemeckých cestách objavila najvyššia evolučná verzia štvormiestneho športového kupé M635CSi. S motorom BMW M88, ktorý poháňal aj BMW M1, zosilnenou 5-stupňovou športovou prevodovkou, prepracovaným podvozkom a výkonnejším brzdovým systémom poskytovalo vozidlo dynamickú radosť z jazdy, odjakživa typickú pre modely M.
Obdobie výroby: 1976–1989
Motory: 6-valcové, objem: 2,8–3,5 litra, výkon: 135–210 kW (184–286 k)
Dĺžka/šírka/výška: 4755–4815 mm/1725–1740 mm/1355–1365 mm
DRUHÁ GENERÁCIA BMW RADU 6.

(BMW E63, E64)
Nové BMW radu 6 v edícii z roku 2003 má na konte vtedajší šéfdizajnér Chris Bangle. BMW opäť raz vytvorilo syntézu športovosti a komfortu, navonok evidentnú na plynulých líniách. Predĺžené proporcie, nízka dlhá silueta a široký postoj, v kombinácii s dozadu posunutým priestorom pre posádku, vyžarovali dynamiku a sebaistotu. Kultivované, zároveň však výkonné motory a dôsledne odľahčená konštrukcia vo výsledku priniesli prekvapujúcu mieru agility. Takmer dokonalo rovnovážne rozloženie hmotnosti na nápravy 50:50 bolo tiež rozhodujúcim príspevkom.
V roku 2004 prišlo BMW radu 6 Cabrio ako kombinácia radosti z jazdy na otvorenom povetrí s atletickou výnimočnosťou. V tom istom roku uvedené BMW M6 bolo vybavené motorom V10 s výkonom 373 kW (507 k). Jeho špecifický litrový výkon sa blížil parametrom vozidiel z motoršportu.
Modelová aktualizácia v roku 2007 priniesla decentné zmeny dizajnu, ktoré ešte viac zvýraznili športový výzor kupé. Nové veci sa objavili aj v interiéri, napríklad špecifické prepracovanie ovládacích prvkov. Prišli tiež efektívnejšie motory. BMW 650i Coupé a BMW 650i Cabrio poháňal agregát V8 s objemom 4,8 litra a výkonom 270 kW (367 k).
Obdobie výroby: 2003–2010
Motory: 6-, 8- a 10-valcové, objem: 3,0–5,0 litra, výkon: 190–373 kW (258–507 k)
Dĺžka/šírka/výška: 4820 mm/1855 mm/1 374 mm
TRETIA GENERÁCIA BMW RADU 6.

(BMW F06, F12, F13)
Tretia generácia BMW radu 6 opäť raz skombinovala výnimočný komfort cestovania a estetiku s nevšednou dynamikou. Súhra čistých línií pripomína vlny narážajúce na provu lode. Spolu s veľkou šírkou, nízkou siluetou a predĺženým tvarom to vo výsledku prináša štýlovú eleganciu a ostrý výzor. V interiéri ohromia luxusný dizajn a detaily ako napríklad voľne stojaci displej systému iDrive.
BMW radu 6 Cabrio je vybavené textilnou strechou, ktorej zadné ramená tvaru plutiev zvýrazňujú predĺžený tvar. 6-valcové a 8-valcové motory k tomu pridávajú pozoruhodnú hnaciu silu, potrebnú pre dynamickú aj pohodovú radosť z jazdy.
Od roku 2012 bolo k dispozícii 4-dverové BMW radu 6 Gran Coupé. Toto podstatne väčšie vozidlo ponúklo ešte viac priestoru a komfortu, sympaticky prepájajúc predné sedadlá so zadnými. Vozidlá tiež prišli v M verziách, ktorým zabezpečoval dynamické špecifikácie na úrovni superšportových automobilov 4,4-litrový motor V8 s technológiou M TwinPower Turbo. V rámci faceliftu v roku 2015 dostali vozidlá okrem iného nové obličky, ktoré ešte viac zvýrazňovali ich šírku. Od roku 2017 pribudli do ponuky ďalšie špeciálne laky a prvky výbavy, vrátane systémov a funkcií BMW ConnectedDrive, LED predných svetlometov a hi-fi reproduktorov už v štandardnej výbave.
Obdobie výroby: 2011–2018
Motory: 6- a 8-valcové, objem: 3,0–4,4 litra, výkon: 235–441 kW (320–600 k)
Dĺžka/šírka/výška: 4894–5007 mm/1894 mm/1365–1392 mm
BMW RADU 6 GRAN TURISMO.

(BMW G32)
Ultimatívny komfort cestovania, špičková jazdná dynamika a luxusný priestor – nasledovník BMW radu 5 Gran Turismo to všetko má. Vozidlo uvedené na nemeckom autosalóne IAA 2017 prišlo do predaja v novembri toho istého roka.
BMW radu 6 Gran Turismo je extrémne agilné vďaka svojej ľahkej konštrukcii s využitím hliníka a vysoko pevnostnej ocele. Svojimi efektívnymi motormi, špičkovo vyladenými komponentmi podvozka a doplnkovým Integrálnym aktívnym riadením poskytuje toto BMW športové, sebaisté, zároveň však komfortné jazdné zážitky.
Plynulé línie a strecha v štýle kupé sľubuje športovú eleganciu, podčiarknutú dlhou prednou kapotou a dozadu posunutým priestorom pre posádku. Markantné predné partie a široká zadná časť nenechajú nikoho na pochybách o suverenite tohto vozidla.
V interiéri nájdu vodič a pasažieri luxusný a priestranný interiér s doplnkovou panoramatickou sklenenou strechou a keramickými prvkami na ovládačoch. V roku 2020 boli predná aj zadná časť prepracované v rámci modelovej aktualizácie. Štandardná výbava teraz obsahuje dynamické osvetlenie interiéru, doplnkovo je k dispozícii 4-zónová klimatizácia. Motory sú ešte efektívnejšie a asistenčná elektronika ešte inteligentnejšia, na čele s balíkom Driving Assistant Professional, ktorý dokáže okrem iného varovať pred križovatkou alebo sám vozidlo núdzovo zastaviť.
Obdobie výroby: 2017–súčasnosť
Motory: 4- a 6-valcové, objem: 2,0–3,0 litra, výkon: 140–250 kW (190–340 k)
Dĺžka/šírka/výška: 5091 mm / 1902 mm / 1538–1540 mm
Spotreba paliva a emisie CO₂.
BMW radu 6 Gran Turismo:
Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 5,3–8,8
Emisie CO2 v g/km (kombinované): 140–201Hodnoty spotreby paliva, emisií CO2, spotreby elektrickej energie a zobrazené rozsahy sú stanovené podľa európskeho nariadenia (EC) 715/2007 v znení uplatniteľnom v čase typového schválenia. Namerané hodnoty sú na základe cyklu WLTP podľa smernice (EC) 1151/2017 a môžu sa líšiť v závislosti od zvolenej výbavy. Uvedený rozsah hodnôt zohľadňuje rôzne konfigurácie zvoleného modelu a nie je súčasťou akejkoľvek ponuky, je určený výlučne na porovnanie. Príručka o spotrebe paliva a emisiách CO2, ktorá obsahuje údaje o všetkých modeloch nových osobných automobilov, je bezplatne k dispozícii v každom predajnom mieste.