PREHĽAD BMW RADU 6.

Počnúc premiérou svojej prvej generácie v polovici 70. rokov minulého storočia reprezentuje BMW radu 6 dizajn, luxus a technickú evolúciu, presne tak ako jeho predchodcovia – veľké kupé automobily. Nová edícia luxusného kupé priniesla túto tradíciu do nového milénia. To isté platí nielen pre nasledovníka, ale aj pre nové BMW radu 6 Gran Turismo.

Zistiť viac

Dlhá štíhla silueta, výrazné lemy blatníkov, bočné línie a chrómované lemovanie – BMW radu 6 Gran Coupé sa nebojí ukázať to, čo ponúka: eleganciu, exkluzivitu a temperament. Kokpit naznačuje použitie vyberaných materiálov. Koža s jemnou štruktúrou harmonizuje s ergonomicky usporiadanými displejmi. Exkluzívna výbava od BMW Individual pomáha vozidlu dosiahnuť status absolútnej jedinečnosti. Toto dokonalé umelecké dielo ponúka veľkorysý priestor s usporiadaním sedadiel 4+1, čiže na krátke trasy až pre päť osôb. Je to ideálna platforma na vychutnanie si oceňovaných motorov BMW TwinPower Turbo z programu BMW EfficientDynamics. Komplexné kamerové a asistenčné systémy poskytujú extra podporu vo všetkých jazdných situáciách. Výsledok: neobmedzená radosť z jazdy v priestrannom a pohodlnom prostredí.


BMW radu 6 Cabrio sa na krátkych aj dlhých cestách postará o maximálny komfort, dynamiku aj efektivitu. Do veľkej miery sa o to zaslúžia motory BMW TwinPower Turbo z programu BMW EfficientDynamics.


Výbavové varianty ako Design Pure Experience, Design Pure Excellence alebo M Šport balík vám na želanie umožnia zvýrazniť rozličné stránky charakteru BMW radu 6 Cabrio. K tomu sa pridávajú inovácie BMW ConnectedDrive ako napríklad BMW Head-Up displej, Concierge Service alebo Driving Assistant Plus. Športovosť, eleganciu alebo extravagantnosť dokážete zvýrazniť aj voľbou kolies, vrátane 20-palcových Multi-spoke style 616.


Dlhá kapota, krátke previsy a línia strechy, ktorá sa klenie až k zadným partiám – BMW radu 6 Coupé je dvojdverový športovec s nespochybniteľnou aurou elegancie. Vlastnosti, ktoré naznačuje exteriér, sa prenášajú aj do interiéru. Vyberané materiály, ako napríklad dvojfarebné čalúnenie kožou Nappa s rozšíreným obsahom, obklady z ušľachtilého dreva a decentné kontrastné prešívanie, vytvárajú prémiovú atmosféru. Benzínový 6-valec BMW TwinPower Turbo, benzínový 8-valec BMW TwinPower Turbo a naftový 6-valec BMW TwinPower Turbo sú traja reprezentanti programu BMW EfficientDynamics, ktorých zdobí tak sila, ako aj kultivovaný prejav. Inovácie BMW ConnectedDrive, ako napríklad BMW Head-Up displej alebo Driving Assistant Plus, stanovujú nové meradlá dokonca ešte aj na pomery tohto exkluzívneho segmentu vozidiel.


BMW radu 6 Gran Turismo upúta unikátnou estetikou, ako aj veľkoryso dimenzovaným luxusným interiérom. Jeho špičkové jazdné vlastnosti sú zárukou športovej dynamiky – a maximálneho komfortu jazdy aj na dlhé trate. Toto vozidlo hovorí expresívnym jazykom o modernom dizajne a radosti z cestovania v štýle Gran Tour.


Pozoruhodnú dynamiku pre BMW radu 6 dodáva výkonný benzínový 8-valcový agregát v BMW 650i, ako aj radový benzínový 6-valec v BMW 640i a radový naftový 6-valec v BMW 640d. Súčasne s tým sa opatrenia z balíka BMW EfficientDynamics, napríklad priame vstrekovanie benzínu, Indikátor zmeny prevodového stupňa a Rekuperácia brzdnej energie, starajú o nízku spotrebu paliva. Inteligentný pohon všetkých kolies BMW xDrive k tomu pridá radosť z jazdy na každej ceste, na každom povrchu a v každej jazdnej situácii.


Či už hľadáte nové BMW radu 6 alebo BMW overené jazdené vozidlo, všetky informácie, výsledky testov aktuálnych modelov, spolu s ponukami lízingu a financovania, nájdete tu, samozrejme vrátane BMW dílerov na dohodnutie skúšobnej jazdy.

Zistiť viac

5 CHARAKTERISTÍK BMW RADU 6.

  • 01 Esteticky príťažlivý a silný výzor
  • 02 Vynikajúca jazdná dynamika
  • 03 Výnimočný komfort
  • 04 Špičkové inovácie
  • 05 Excelentné spojenie so všetkými službami s BMW ConnectedDrive
Modely BMW radu 6 zadobočný pohľad pred plážou

STRUČNÁ HISTÓRIA BMW RADU 6.

Zistite viac o histórii a vývoji luxusného kupé BMW. Tu nájdete informácie o míľnikoch tohto esteticky príťažlivého športového automobilu, ktorý ponúka jedinečnú kombináciu dynamiky, komfortu a luxusu.

Zistiť viac

STRUČNÁ HISTÓRIA BMW RADU 6.

PRVÁ GENERÁCIA BMW RADU 6.

BMW 635CSi (E24) bočný pohľad statický

(BMW E24)

Pri svojom príchode k predajcom BMW v roku 1976 bolo BMW radu 6 jedným z najrýchlejších štvormiestnych kupé, dostupných v tom čase. Počas obdobia výroby dlhšieho než 13 rokov zostal automobil v popredí technického pokroku, vrátane vstrekovania paliva do nasávacieho traktu, modernej elektroniky a čistenia výfukových plynov pomocou katalyzátora.

Autorom vzhľadu kupé bol šéfdizajnér Paul Bracq. A to je dôvod, prečo malo prvé BMW radu 6 nízku líniu bokov, umožňujúcu vytvoriť veľké bočné okná. Dynamická bočná línia zvýrazňuje eleganciu, vyplývajúcu z čistých tvarov a redukovaných proporcií, pri súčasnom dosahovaní bezkonkurenčnej dynamiky. Celkový obraz podporujú aj ostré predné partie s charakteristickými vyvýšenými obličkami. 

Od roku 1978 zvýrazňovalo BMW 635CSi športový charakter vozidla ešte viac – tuhšími stabilizátormi a tvrdšími tlmičmi. V roku 1982 bolo BMW radu 6 konštrukčne prepracované. V roku 1984 sa na nemeckých cestách objavila najvyššia evolučná verzia štvormiestneho športového kupé M635CSi. S motorom BMW M88, ktorý poháňal aj BMW M1, zosilnenou 5-stupňovou športovou prevodovkou, prepracovaným podvozkom a výkonnejším brzdovým systémom poskytovalo vozidlo dynamickú radosť z jazdy, odjakživa typickú pre modely M.

Obdobie výroby: 1976–1989
Motory: 6-valcové, objem: 2,8–3,5 litra, výkon: 135–210 kW (184–286 k)
Dĺžka/šírka/výška: 4755–4815 mm/1725–1740 mm/1355–1365 mm

DRUHÁ GENERÁCIA BMW RADU 6.

BMW radu 6 Coupé (E63) bočný pohľad statický

(BMW E63, E64)

Nové BMW radu 6 v edícii z roku 2003 má na konte vtedajší šéfdizajnér Chris Bangle. BMW opäť raz vytvorilo syntézu športovosti a komfortu, navonok evidentnú na plynulých líniách. Predĺžené proporcie, nízka dlhá silueta a široký postoj, v kombinácii s dozadu posunutým priestorom pre posádku, vyžarovali dynamiku a sebaistotu. Kultivované, zároveň však výkonné motory a dôsledne odľahčená konštrukcia vo výsledku priniesli prekvapujúcu mieru agility. Takmer dokonalo rovnovážne rozloženie hmotnosti na nápravy 50:50 bolo tiež rozhodujúcim príspevkom.

V roku 2004 prišlo BMW radu 6 Cabrio ako kombinácia radosti z jazdy na otvorenom povetrí s atletickou výnimočnosťou. V tom istom roku uvedené BMW M6 bolo vybavené motorom V10 s výkonom 373 kW (507 k). Jeho špecifický litrový výkon sa blížil parametrom vozidiel z motoršportu.

Modelová aktualizácia v roku 2007 priniesla decentné zmeny dizajnu, ktoré ešte viac zvýraznili športový výzor kupé. Nové veci sa objavili aj v interiéri, napríklad špecifické prepracovanie ovládacích prvkov. Prišli tiež efektívnejšie motory. BMW 650i Coupé a BMW 650i Cabrio poháňal agregát V8 s objemom 4,8 litra a výkonom 270 kW (367 k).

Obdobie výroby: 2003–2010
Motory: 6-, 8- a 10-valcové, objem: 3,0–5,0 litra, výkon: 190–373 kW (258–507 k)
Dĺžka/šírka/výška: 4820 mm/1855 mm/1 374 mm

TRETIA GENERÁCIA BMW RADU 6.

BMW radu 6 Coupé (F13) predobočný pohľad pred plážou

(BMW F06, F12, F13)

Tretia generácia BMW radu 6 opäť raz skombinovala výnimočný komfort cestovania a estetiku s nevšednou dynamikou. Súhra čistých línií pripomína vlny narážajúce na provu lode. Spolu s veľkou šírkou, nízkou siluetou a predĺženým tvarom to vo výsledku prináša štýlovú eleganciu a ostrý výzor. V interiéri ohromia luxusný dizajn a detaily ako napríklad voľne stojaci displej systému iDrive.

BMW radu 6 Cabrio je vybavené textilnou strechou, ktorej zadné ramená tvaru plutiev zvýrazňujú predĺžený tvar. 6-valcové a 8-valcové motory k tomu pridávajú pozoruhodnú hnaciu silu, potrebnú pre dynamickú aj pohodovú radosť z jazdy.

Od roku 2012 bolo k dispozícii 4-dverové BMW radu 6 Gran Coupé. Toto podstatne väčšie vozidlo ponúklo ešte viac priestoru a komfortu, sympaticky prepájajúc predné sedadlá so zadnými. Vozidlá tiež prišli v M verziách, ktorým zabezpečoval dynamické špecifikácie na úrovni superšportových automobilov 4,4-litrový motor V8 s technológiou M TwinPower Turbo. V rámci faceliftu v roku 2015 dostali vozidlá okrem iného nové obličky, ktoré ešte viac zvýrazňovali ich šírku. Od roku 2017 pribudli do ponuky ďalšie špeciálne laky a prvky výbavy, vrátane systémov a funkcií BMW ConnectedDrive, LED predných svetlometov a hi-fi reproduktorov už v štandardnej výbave.

Obdobie výroby: 2011–2018
Motory: 6- a 8-valcové, objem: 3,0–4,4 litra, výkon: 235–441 kW (320–600 k)
Dĺžka/šírka/výška: 4894–5007 mm/1894 mm/1365–1392 mm

BMW RADU 6 GRAN TURISMO.

BMW radu 6 Gran Turismo (G32) predobočný pohľad statický

(BMW G32)

Ultimatívny komfort cestovania, špičková jazdná dynamika a luxusný priestor – nasledovník BMW radu 5 Gran Turismo to všetko má. Vozidlo uvedené na nemeckom autosalóne IAA 2017 prišlo do predaja v novembri toho istého roka.

BMW radu 6 Gran Turismo je extrémne agilné vďaka svojej ľahkej konštrukcii s využitím hliníka a vysoko pevnostnej ocele. Svojimi efektívnymi motormi, špičkovo vyladenými komponentmi podvozka a doplnkovým Integrálnym aktívnym riadením poskytuje toto BMW športové, sebaisté, zároveň však komfortné jazdné zážitky.

Plynulé línie a strecha v štýle kupé sľubuje športovú eleganciu, podčiarknutú dlhou prednou kapotou a dozadu posunutým priestorom pre posádku. Markantné predné partie a široká zadná časť nenechajú nikoho na pochybách o suverenite tohto vozidla.

V interiéri nájdu vodič a pasažieri luxusný a priestranný interiér s doplnkovou panoramatickou sklenenou strechou a keramickými prvkami na ovládačoch. V roku 2020 boli predná aj zadná časť prepracované v rámci modelovej aktualizácie. Štandardná výbava teraz obsahuje dynamické osvetlenie interiéru, doplnkovo je k dispozícii 4-zónová klimatizácia. Motory sú ešte efektívnejšie a asistenčná elektronika ešte inteligentnejšia, na čele s balíkom Driving Assistant Professional, ktorý dokáže okrem iného varovať pred križovatkou alebo sám vozidlo núdzovo zastaviť.

Obdobie výroby: 2017–súčasnosť
Motory: 4- a 6-valcové, objem: 2,0–3,0 litra, výkon: 140–250 kW (190–340 k)
Dĺžka/šírka/výška: 5091 mm / 1902 mm / 1538–1540 mm

Jazdené automobily BMW pred budovou predajcu BMW

JAZDENÉ AUTOMOBILY BMW.

BMW radu 6 Gran Turismo (G32) predobočný pohľad statický

BMW RADU 6 GRAN TURISMO.

Spotreba paliva a emisie CO₂.

  • BMW radu 6 Gran Turismo:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 5,3–8,8
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 140–201

    Hodnoty spotreby paliva, emisií CO2, spotreby elektrickej energie a zobrazené rozsahy sú stanovené podľa európskeho nariadenia (EC) 715/2007 v znení uplatniteľnom v čase typového schválenia. Namerané hodnoty sú na základe cyklu WLTP podľa smernice (EC) 1151/2017 a môžu sa líšiť v závislosti od zvolenej výbavy. Uvedený rozsah hodnôt zohľadňuje rôzne konfigurácie zvoleného modelu a nie je súčasťou akejkoľvek ponuky, je určený výlučne na porovnanie. Príručka o spotrebe paliva a emisiách CO2, ktorá obsahuje údaje o všetkých modeloch nových osobných automobilov, je bezplatne k dispozícii v každom predajnom mieste.