PREHĽAD BMW RADU 1.

BMW radu 1 je dôkazom toho, ako technické inovácie, štýlový vzhľad a precízna jazdná dynamika povýšili BMW na piedestál kompaktnej triedy. Vozidlo kombinuje efektívny a zároveň sebaistý dizajn so silnými a úspornými motormi. Nepriamy nástupca BMW radu 3 Compact (E36, E46) spája modernú pokročilú technológiu s vysokovýkonnými prvkami, sofistikovanými asistenčnými systémami vodiča a na svoju triedu špičkovým komfortom.

Zistiť viac

5 CHARAKTERISTÍK BMW RADU 1.

  • 01 Výnimočná jazdná dynamika a agilita
  • 02 Štýlový športový dizajn
  • 03 Efektívne vysokovýkonné motory
  • 04 Množstvo individuálne voliteľnej výbavy
  • 05 Excelentné spojenie so všetkými službami vďaka BMW ConnectedDrive
BMW radu 1 (F20) Sport a Urban Line statický záber

STRUČNÁ HISTÓRIA BMW RADU 1.

Zistite viac o histórii a vývoji BMW radu 1 - modelového radu, ktorým BMW vstúpilo do kompaktného segmentu. Objavte faktory, vďaka ktorým BMW radu 1 stanovuje štandardy vo svojej triede.

Zistiť viac

STRUČNÁ HISTÓRIA BMW RADU 1.

PRVÁ GENERÁCIA BMW RADU 1.

BMW radu 1 (E87) Predobočný záber jazdný pred kopcom

(BMW E81, E82, E87, E88)

Keď prišlo BMW radu 1 v roku 2004 na trh, tento kompaktný automobil okamžite získal prvenstvo v mnohých ohľadoch. Priniesol typické vlastnosti BMW, ako napríklad dynamickú jazdu, vysoko kvalitné motory a precíznu ovládateľnosť, plus možnosť zvoliť si do výbavy aj špičkové prvky ako napríklad iDrive systém.

BMW radu 1 však nastavilo latku ešte vyššie. Malo najdlhší rázvor vo svojej triede, krátky predný aj zadný previs a bolo prvým vozidlom vo svojom segmente, ktoré ponúkalo dvojstupňové brzdové svetlá. Vynikalo vďaka harmonickej kombinácii športových jazdných vlastností a komfortu aj na dlhé cesty. Agilita a presnosť riadenia prinášali ozajstné pôžitky – a to nielen na kľukatých vidieckych cestách, ale aj v meste.

V roku 2007 dostalo BMW radu 1 facelift s prstencovými dennými svetlami, ešte dynamickejším predným aj zadným dizajnom a súborom EfficientDynamics, ktorý okrem iného obsahoval funkciu auto start/stop. Koncom roka 2007 bolo uvedené BMW radu 1 Coupé, krátko po ňom prišlo BMW radu 1 Cabrio. Vyrábali sa až do roku 2013 a v roku 2014 prišiel ich nástupca v podobe BMW radu 2.

Obdobie výroby: 2004–2013
Motory: 4- a 6-valcové, objem: 1,6–3,0 litra, výkon: 85–250 kW (116–340 k)
Dĺžka/šírka/výška: 4227–4380 mm/1748–1803 mm/1411–1430 mm

DRUHÁ GENERÁCIA BMW RADU 1.

BMW M135i (F21) Predobočný záber jazdný pred jazerom a horami

(BMW F20, F21)

V roku 2011 priniesla nová edícia BMW radu 1 svieži závan do segmentu kompaktných automobilov. Línie výrazných bočných prahov umocňovali dynamickú predĺženú siluetu a robustné kontúry bokov nechali vyniknúť lemy zadných blatníkov. Harmonické rozloženie hmotnosti a vysoká kvalita komponentov podvozka generovali športovú jazdnú dynamiku a precíznu ovládateľnosť.

Aj v interiéri bolo všetko vytvorené pre radosť z jazdy. Od rozličných detailov, až po celkovú kvalitu spracovania, typickú pre BMW. Balík asistenčných systémov vodiča obsahoval prvky ako parkovací asistent, cúvacia kamera alebo adaptívne zákrutové svetlá. Vodič tiež využíval výhody online mobility cez BMW ConnectedDrive.

V roku 2012 prišla do predaja prvá verzia špičkového modelu: BMW M135i. S výkonom až 235 kW (320 k) zaujala svet harmóniou pohonnej a podvozkovej technológie, typickou pre modely M.

V roku 2015 dostali predná a zadná časť modelu prepracovaný dizajn pre ešte atraktívnejší výzor. Motory vynikali ešte vyšším výkonom, nižšou spotrebou a redukovanými emisiami.

Obdobie výroby: 2011–2019
Motory: 3-, 4- a 6-valcové, objem: 1,5–3,0 litra, výkon: 75–250 kW (102–340 k)
Dĺžka/šírka/výška: 4324–4329 mm/1765 mm/1421–1440 mm

TRETIA GENERÁCIA BMW RADU 1.

BMW radu 1 (F40) Bočný záber jazdný v mestskom prostredí

(BMW F40)

BMW radu 1, dostupné od roku 2019, povýšilo princípy tohto modelového radu na novú úroveň. Hneď v prvom rade to boli jeho progresívny štýl, moderná silueta a nápadné predné partie, ktoré mu v rámci segmentu udelili vedúcu pozíciu. Ostro krojené línie sa tiahnu od dynamicky rozmerných obličiek až k športovým zadným partiám.

Agilné a efektívne motory, spolu so športovým podvozkom, doplnkovo dostupným aj s adaptívnymi tlmičmi, garantujú atletickú jazdnú dynamiku. A v neposlednom rade prinieslo toto BMW radu 1 aj 8-stupňovú automatickú prevodovku Steptronic Sport.

Podľa zvyklostí BMW je kokpit orientovaný na vodiča. Pasažieri si vychutnávajú originálne atraktívne prostredie interiéru. Arzenál asistenčných systémov teraz obsahuje aj doplnkové predné kolízne varovanie s automatickým brzdením, ako aj asistentov cúvania a parkovania, pre ešte vyššiu bezpečnosť.

Motory prešli ďalšou optimalizáciou na konci roka 2020. Pribudol benzínový 4-valec s objemom 2 litre, dostupný v modeli 120i s výkonom 131 kW (178 k) a v modeli 128ti s výkonom 195 kW (265 k). 

Obdobie výroby: 2019-súčasnosť
Motory: 3- a 4-valcové, objem: 1,5–2,0 litra, výkon: 80–225 kW (109–306 k)
Dĺžka/šírka/výška: 4319 mm/1799 mm/1434 mm

Jazdené vozidlá BMW pred budovou predajcu BMW

JAZDENÉ VOZIDLÁ BMW.

BMW M135i xDrive (F40) bočný pohľad jazdný v meste

M AUTOMOBIL BMW RADU 1.

Spotreba paliva a emisie CO2.

  • BMW radu 1:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 4,5–7,8
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 118–179

    M automobil BMW radu 1:
    Spotreba paliva v l/100 km (kombinovaná): 7,4–7,8
    Emisie CO2 v g/km (kombinované): 168–179

    Hodnoty spotreby paliva, emisií CO2, spotreby elektrickej energie a zobrazené rozsahy sú stanovené podľa európskeho nariadenia (EC) 715/2007 v znení uplatniteľnom v čase typového schválenia. Namerané hodnoty sú na základe cyklu WLTP podľa smernice (EC) 1151/2017 a môžu sa líšiť v závislosti od zvolenej výbavy. Uvedený rozsah hodnôt zohľadňuje rôzne konfigurácie zvoleného modelu a nie je súčasťou akejkoľvek ponuky, je určený výlučne na porovnanie. Príručka o spotrebe paliva a emisiách CO2, ktorá obsahuje údaje o všetkých modeloch nových osobných automobilov, je bezplatne k dispozícii v každom predajnom mieste.