Nástroj na správu povolenia na používanie súborov cookie je dočasne offline. Niektoré funkcie vyžadujúce váš súhlas na používanie súborov cookie môžu preto chýbať.

BUDÚCNOSŤ JE ELEKTRICKÁ, DIGITÁLNA A OBEHOVÁ.
Spoločnosť BMW Group má udržateľnosť pevne zakotvenú vo svojej firemnej stratégii. Zároveň vychádza z dlhej tradície hľadania stále ďalšieho pokroku, ktorý sa dá dosiahnuť v udržateľnom manažmente. Deklarovaným cieľom je komplexný prístup s troma piliermi, ktoré zahŕňajú celý reťazec pridanej hodnoty: ekologický, sociálny a ekonomický, vrátane koncentrácie na cirkulárnu ekonomiku. Vývoj elektrických vozidiel je v rámci tejto schémy faktorom kľúčovým, nie však jediným: BMW Group vníma udržateľnosť v najširšom kontexte od dodávateľského reťazca cez vývoj a výrobu až po ukončenie fázy používania všetkých vozidiel.
BMW STOPA VOZIDLA.

Zmena sa začína transparentnosťou.
Ako zistím ekologickú stopu môjho budúceho vozidla? Odpoveďou je BMW Stopa vozidla. Štyri kľúčové kritériá udržateľnosti – KLIMATICKÝ DOPAD, EFEKTIVITA, CIRKULARITA a DODÁVATEĽSKÝ REŤAZEC – spolu s rozsiahlym vyhodnotením životného cyklu, overeným nemeckou Agentúrou pre technickú inšpekciu (LCA), vám poskytne komplexný obraz.
NAŠE ZÁVÄZKY.
- 01 BMW Group sa zaviazala dodržiavať Parížsku klimatickú dohodu a sprievodný 1,5-stupňový cieľ Parížskej klimatickej dohody.
- 02 BMW Group má všetky krátkodobé ciele zníženia CO₂ vedecky overené (iniciatíva Science-Based-Target, SBTi) a okrem toho dokonca stále ako jediný výrobca automobilov (od februára 2023) určila samostatný CO₂ cieľ pre dodávateľský reťazec.
- 03 Okrem toho sa BMW Group zaviazala k cieľu klimatickej neutrality (SBTi “net zero”).
OBJAVTE NÁŠ HOLISTICKÝ PRÍSTUP K UDRŽATEĽNOSTI A i5.
UDRŽATEĽNOSŤ JE TRVALOU SÚČASŤOU STRATÉGIE SKUPINY BMW.
NÁŠ KOMPLEXNÝ PRÍSTUP ZALOŽENÝ NA TROCH PILIEROCH.

Ekologické.
BMW Group sa zaviazala dodržiavať Parížsku klimatickú dohodu a dosiahnuť najneskôr do roku 2050 nulovú uhlíkovú stopu. Tento záväzok je neoddeliteľnou súčasťou nášho 360° holistického prístupu k udržateľnosti, zakotveného v našej firemnej stratégii.
Na ceste k čistej nule sme si stanovili ambiciózne a vedecky podložené ciele emisií CO₂ v krátkodobom horizonte. Našou ambíciou je do roku 2030 znížiť našu celkovú stopu CO₂ na vozidlo o 40 % počas celého životného cyklu (v porovnaní s hodnotami z roku 2019).

Sociálne.
Spoločnosť BMW Group sa považuje za podnik a zamestnávateľa so sociálnou zodpovednosťou za svojich zamestnancov a spoločnosť. Preto kladie veľký dôraz na zdravie, diverzitu a možnosti rozvoja svojich zamestnancov. Ako globálny hráč si je spoločnosť BMW Group rovnako vedomá svojej zodpovednosti voči spoločnosti.

Ekonomické.
Spoločnosť BMW Group si je vedomá svojho ekonomického významu a organizuje svoje podnikové riadenie v súlade so zodpovednými princípmi zameranými na udržateľné zvyšovanie hodnoty podniku. Kľúčový význam má dodržiavanie pravidiel, ktoré považujeme za základný kameň dlhodobého úspechu a ktoré sú pevne zakotvené v našej firemnej kultúre. Týmto prístupom sa snažíme zabrániť finančným škodám a strate dôvery v nás už na samom začiatku. Preto pri riešení možných rizík nikdy nezabúdame na budúcnosť a dôsledky pre našu spoločnosť.
BMW GROUP REPORT.
INTEGROVANÝ REPORT O SÚČASNOM STAVE.

Spoločnosť BMW Group vidí svoju zodpovednosť v udržateľnosti, merateľnosti a transparentnosti svojich reportov.
- Od roku 2020 kombinujeme našu výročnú správu so správou o udržateľnosti, aby sme vytvorili jeden integrovaný report.
- V roku 2022 získala spoločnosť BMW Group ocenenie Building Public Trust Award za najlepší reporting o udržateľnosti spomedzi 40 spoločností indexu DAX.
- Táto kombinovaná správa ponúka presný prehľad našich cieľov v oblasti udržateľnosti a uvádza aj dosiahnuté ročné ciele.
RATINGY UDRŽATEĽNOSTI BMW.
BMW GROUP V ORGANIZÁCIÁCH, AKO JE ECOVADIS.

Spoločnosť BMW Group považuje externé ratingy za veľmi dôležitý spôsob, ako poskytnúť partnerom a zákazníkom objektívne hodnotenie. Zo zásady preto žiadame, aby sa požiadavky na externé vyhlásenia vždy smerovali na tlačové správy spoločnosti BMW Group a na manažérov kľúčových zákazníkov spoločnosti BMW Group s cieľom získať presvedčivý obraz o konkrétnych témach alebo otázkach.
SLUŽBY.
Spoločnosť BMW Group má široké spektrum nástrojov a služieb na podporu B2B zákazníkov pri dosahovaní ich cieľov udržateľnosti, aby mohli organizovať svoje vozidlá ešte efektívnejším a udržateľnejším spôsobom. Jedným z príkladov je nástroj s údajmi o vozovom parku: Tento nástroj ponúka veľké množstvo služieb a poskytuje rôzne údaje o vozidlách pre majiteľov vozového parku značiek BMW alebo MINI. Údaje o vozovom parku sa ponúkajú v piatich moduloch a pokrývajú viac ako desať relevantných prípadov použitia pre správu vozového parku. Údaje siahajú od správy počtu najazdených kilometrov a zmlúv, až po stav vozidla a poskytovanie polohy GPS. Zahrnutý je aj servis, údržba a spotreba. Od roku 2023 budú do ponuky zahrnuté aj tri nové okruhy služieb v oblasti udržateľnosti. K údajom je možné pristupovať buď priamo prostredníctvom webovej stránky, alebo flexibilne cez rozhranie (API).
FAQ.
Ako je udržateľnosť zakotvená v rámci spoločnosti BMW Group?
Špecifické ciele spoločnosti BMW Group sú zamerané na znižovanie emisií CO₂, zvyšovanie efektívnosti zdrojov a ďalšie zlepšovanie sociálnych a environmentálnych štandardov. Z tohto dôvodu boli už v júli 2020 stanovené jasne definované ciele, ktoré majú byť realizované do roku 2030. Spektrum siaha od tém, ako je znižovanie emisií CO₂ a elektromobilita, cez obehové hospodárstvo, environmentálne a sociálne štandardy, až po sociálnu zodpovednosť.
Naše kroky smerujú k naplneniu ambície byť najúspešnejším a najudržateľnejším prémiovým výrobcom pre individuálnu mobilitu. Na dosiahnutie tohto cieľa využívame čoraz väčší počet a čoraz rozsiahlejšie riešenia v oblasti udržateľnosti. Zároveň sa snažíme napĺňať našu zodpovednosť za dodržiavanie spoločenských a etických štandardov.Ako sa spoločnosť BMW Group líši od svojich konkurentov v oblasti udržateľnosti?
Spoločnosť BMW Group berie svoj všestranný prístup k téme udržateľnosti veľmi vážne. Preto sú všetky tri rozmery udržateľnosti (životné prostredie, sociálne otázky, zodpovedné riadenie podniku) dôležitým faktorom pri rozhodovaní o všetkých projektoch. Z tohto dôvodu zavádzame opatrenia zamerané na udržateľnosť v rámci celej spoločnosti, od návrhu, cez vývoj a výrobu, až po predaj. Okrem toho využívame cielené opatrenia na motiváciu našich obchodných divízií, aby sa stali udržateľnejšími v rôznych oblastiach činnosti.
Je spoločnosť BMW Group členom EcoVadis? Ako sa umiestnila v medzinárodnom porovnaní v rámci celého odvetvia?
Spoločnosť BMW Group je členom EcoVadis a patrí medzi 2 % najlepších v rámci hodnotenia sektora: skóre EcoVadis (k 11/2022) je 75/100 v porovnaní s priemerom sektora 45/100.